Chcesz dalej korzystać z Facebooka? Musisz zgodzić się na targetowanie reklam

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

23 kwietnia 2018

Od jakiegoś czasu, na kontach użytkowników Facebooka pojawiają się komunikaty mające zwrócić ich uwagę na rodzaj przekazywanych portalowi danych, jak i sposobu ich wykorzystania. Dlatego też niektórzy z nas otrzymali już komunikaty mówiące o tym, że w dowolnym momencie może zdecydować o tym, jakie informacje o nas chcemy przekazywać wybranym aplikacjom. W rezultacie, można było (i nadal jest to możliwe) ograniczyć przekazywanie danych a także dokonać ich selekcji.

Facebook zapowiedział również, że w najbliższym czasie skieruje do społeczności nową prośbę o zaakceptowanie warunków korzystania z serwisu oraz przetwarzania przekazanych danych.

Internauci nie będą musieli godzić się na gromadzenie wybranych informacji na swój temat, jednak by moc dalej korzystać z platformy, niezbędne będzie zaakceptowanie targetowania reklam na podstawie zachowań użytkowników na Facebooku.

Prośby te są wynikiem wejścia w życie nowych przepisów RODO (GDPR), które zaczną obowiązywać na terenie UE już od 25 maja tego roku. Korzystający z Facebooka mogą więc zostać poproszeni o możliwość wykorzystania w celach reklamowych danych udostępnionych na koncie. Mogą one dotyczyć np. wyznania, czy też poglądów politycznych, jeśli wcześniej takie udostępnili. Jeśli nie będziemy chcieli, nie musimy wyrazić na to zgody.

Najistotniejsza prośba dotyczyć będzie zgody na akceptację i potwierdzenie wykorzystywania do targetowania reklam informacji na temat zachowań wewnątrz serwisu Facebook. Uwaga! Aby dalej korzystać z serwisu, będzie trzeba to zrobić.

Rob Sherman, deputy chief privacy office Facebooka przekazał, że zgoda ta będzie niezbędna i nie będzie można jej odrzucić. Jest to spowodowane faktem, że model biznesowy Facebooka opiera się właśnie na reklamach. Każdy z nas oczywiście będzie mógł za pomocą szeregu opcji szczegółowo określić, jakie informacje będzie można zbierać i z nich korzystać. W pierwszej kolejności, nowy regulamin będą musieli zaakceptować użytkownicy w Europie.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *