Facebook będzie przerywał filmy reklamami

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

21 stycznia 2017

Prawdopodobnie już wkrótce, reklamodawcy korzystający z Facebooka będą mieli do dyspozycji zupełnie nowy format reklamy. Będzie to video reklama odtwarzana w trakcie oglądania materiałów publikowanych na portalu. Branżowe źródła podają informację, że spoty będą wyświetlane po 20 sekundach od rozpoczęcia materiału video i znajdą się tylko w filmach trwających co najmniej 90 sekund.

Model rozliczeniowy

W tym przypadku, model biznesowy będzie zbliżony do rozwiązania stosowanego przez portal YouTube. Według doniesień, 55% generowanych przychodów ma być przekazywane do producentów treści, natomiast pozostałe 45% to już zarobek Facebooka. Takie posunięcie ma zmotywować twórców do tworzenia większej ilości wartościowego contentu.

Kiedy spodziewać się nowego formatu reklamy?

Obecnie wszystko jest dopiero w fazie testów, ale już teraz można stwierdzić, że niebawem pomysł Marka Zuckerberga stanie się rzeczywistością. Według szczegółowych statystyk opublikowanych pod koniec minionego roku wynika, że użytkownicy Facebooka oglądają łącznie 100 mln godzin filmów każdego dnia! To ogromny potencjał marketingowy, który jeszcze nie jest zagospodarowany, a przecież żaden biznes nie znosi próżni. Według serwisu Recode, nowego formatu reklamy na Facebooku można się spodziewać w pierwszym kwartale 2017 roku.