Facebook traci na popularności wśród nastolatków. Młodsi użytkownicy wolą Instagrama

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

2 sierpnia 2018

Okazuje się, że Facebook stał się portalem, który skupia wokół siebie przede wszystkim osoby starsze, czyli powyżej 35. roku życia (14-procentowy wzrost w porównaniu z czerwcem 2017 roku).

Taka tendencja oznacza, że chociaż wśród nastolatków portal zdecydowanie traci na popularności, to wyraźnie staje się miejscem przeznaczonym dla tych „dojrzalszych” użytkowników. Młodsi kierują się zdecydowanie w kierunku innego, społecznościowego giganta, czyli Instagrama, który odnotował aż 48-procentowy przypływ nowych kont w stosunku do czerwca ubiegłego roku.

Również w przypadku Instagrama, najintensywniej rosnącą grupą docelową są osoby powyżej 45. roku życia (+ 122%). Jednak największa liczba użytkowników tej aplikacji w naszym kraju to ludzie mieszczący się w przedziale wiekowym od 18 do 24 lat (+31%). Mimo wszystko, to właśnie Facebook jest obecnie najczęściej użytkowanym serwisem społecznościowym w Polsce. Liczba kont stale rośnie, zwłaszcza wśród starszych osób. Według serwisu NapoleonCat, Instagram stał się w ten sposób pewnym „uzupełnieniem” Facebooka, ponieważ wiele osób posiada konto w obu tych serwisach.