Instagram coraz bardziej przyjazny branży e-commerce

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

23 marca 2018

Zyski te, jak łatwo się domyślić, płynąć mają z reklam – te natomiast pojawiały się najczęściej w formie subtelnego lokowania produktu przez influencerów lub w formie treści sponsorowanych.

Nowe opcje, jakie wprowadził Instagram, pozwalają zaś na bezpośrednie oznaczanie produktu, dzięki czemu możliwe jest tworzenie specjalnie dedykowanych mu postów. Zabieg jest niezwykle prosty: kliknięcie na obiekt umieszczony na fotografii skutkuje natychmiastowym wyświetleniem podstawowych informacji na jego temat, a ponowne kliknięcie automatycznie przekierowuje nas na stronę firmy. Stąd użytkowników dzieli już tylko jeden krok od dokonania zakupu produktu, który ich zainteresował.

Początkowo opisywana funkcja dostępna była tylko w Stanach Zjednoczonych, jednak po jakimś czasie uruchomiono ją również w innych krajach, wśród których znalazły się Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Kanada. Nowinka ta przyczyniła się ponoć do znacznego wzrostu obrotów w przypadku testujących reklamodawców, dlatego też bardzo prawdopodobne jest, że omawiana innowacja trafi niedługo do oficjalnego obiegu.