Instagram wprowadzi funkcję dotacji?

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Przemysław Jankowski

PR Konsultant w Grupie iCEA. Antropolog kulturowy, dr nauk humanistycznych, wykładowca, dziennikarz technologiczny z ponad 10-lenim doświadczeniem, dawniej związany z największymi redakcjami techno... Więcej

25 lutego 2019

Popularność zbiórek charytatywnych na Facebooku ciągle rośnie – świadczyć o tym może chociażby głośna akcja „Ostatnia puszka prezydenta Pawła Abramowicza”, podczas której internauci zebrali ponad 16 mln złotych na WOŚP. Teraz podobna funkcja ma pojawić się w kolejnym serwisie Marka Zuckerberga.

Wszystko wskazuje na to, że już niebawem możemy spodziewać się kolejnych zmian na Instagramie. Tym razem użytkownicy platformy uzyskają możliwość organizowania zbiórek charytatywnych – tutaj dotacje będą przekazywane za pomocą specjalnych naklejek na InstaStories. Podobnie jak na Facebooku internauci będą mogli organizować na Instagramie zbiórki na organizacje non profit oraz zbiórki prywatne, umożliwiające na przykład wsparcie ulubionego artysty.

Jako pierwsza o testach funkcji „Donation” poinformowała Jane Manchun Wong, która udostępniła na swoim Twitterze zrzut ekranu prezentujący nową naklejkę. Wiadomość ta została jednak potwierdzona również przez rzecznika prasowego Instagrama, który zapowiedział, że nowa naklejka w Stories zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku.