Muzyka Universal Music w postach wideo

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

2 stycznia 2018

Umowa pomiędzy firmami wyraźnie wskazuje, że Facebook stawia na rozwój treści wideo. Dotychczas, gdy użytkownicy nielegalnie wykorzystywali w swoich treściach muzykę od Universal Music, serwis nakazywał usuwanie filmów. Od teraz ma się to zmienić.

Użytkownicy Facebooka, Instagrama oraz modułu do obsługi wirtualnej rzeczywistości – Oculusa, będą mogli legalnie wykorzystywać utwory, do których prawa należą do UM. Istnieje duża szansa, że w przyszłości taka możliwość będzie obejmować również użytkowników Messengera.

Celem tych działań jest prawdopodobnie zatrzymanie użytkowników w serwisie na dłuższy czas (zainteresowanie dłuższymi treściami, zamiast krótkim, pobieżnym „scrollowaniem”), oraz stworzenie nowego, atrakcyjnego narzędzia dla reklamodawców. Jak na razie nie są znane inne szczegóły dotyczące tej umowy, wiadomo jednak, że Facebook ma zamiar stworzyć „nowy model współpracy wytwórni muzycznych i platform społecznościowych”, jak informuje Tamara Hrivnak – szefowa działu ds. rozwoju przemysłu muzycznego w serwisie. Co ciekawe, podobną umowę z Universalem oraz Sony podpisał niedawno inny internetowy gigant, czyli należący do Google serwis YouTube.