Nowa reklama na Facebooku! Poznaj Collection

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

4 kwietnia 2017

Facebook nieustannie wprowadza nowe rozwiązania dedykowane dla reklamodawców, dzięki którym można skutecznie realizować założone cele biznesowe. 23 marca na stronie internetowej Facebook Business, pojawiła się informacja o wprowadzeniu nowego formatu reklam o nazwie Collection. Jest to rozwiązanie stworzone z myślą o branży e-commerce, która systematycznie zwiększa swój mobilny udział w ruchu internetowym.

Jak działa Collection?

Collection to bardzo charakterystyczny format, który integruje reklamę zaprezentowaną w formie video wraz z listą zdjęć przedstawiających wybrane produkty. Użytkownik Facebooka po kliknięciu w reklamę zostaje przekierowany do osobnego katalogu, w którym reklamodawca może umieścić maksymalnie 50 produktów. Katalog wyglądem i funkcjonalnością przypomina prosty sklep internetowy, ponieważ kliknięcie w dowolny przedmiot powoduje wyświetlenie zdjęcia wraz ze szczegółowym opisem produktu. Istnieje również możliwość przejścia na stronę internetową sklepu lub specjalną aplikację, gdzie użytkownik może sfinalizować transakcję.

 

 

Czy nowy format reklamy na Facebooku może wpłynąć na wysokość generowanej sprzedaży?

W fazie testowej z reklamy korzystała między innymi marka Adidas, która według ujawnionych danych odnotowała aż pięciokrotny zwrot wydatków na reklamę. To znakomity rezultat, dlatego z ogromną z niecierpliwością czekamy na wyniki uzyskane na większej próbie reklamodawców.