Większy nacisk na wiadomości lokalne w Aktualnościach na Facebooku

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

2 lutego 2018

Mimo tego, że nowy rok dopiero się zaczął, w algorytmach Facebooka już zaszło wiele kluczowych zmian. Co prawda Mark Zuckerberg już od dłuższego czasu zapowiadał, że na portalu dojdzie do wielu istotnych modyfikacji, nikt nie przypuszczał jednak, że będą one miały miejsce już w styczniu.

Po zmianach, które w ostatnim czasie zaszły w wyświetlaniu treści od znajomych, portal ma ułatwić swoim użytkownikom docieranie do informacji z ich otoczenia. Według przeprowadzonych badań wpływa to bowiem bezpośrednio na poziom zaangażowania obywatelskiego.

Według założeń CEO Facebooka portal ma nie tylko zapewniać użytkownikom rozrywkę, ale zachęcać do większego zainteresowania się tym, co dzieje się bezpośrednio wokół nas. Dlatego nie powinniśmy się dziwić, że w Aktualnościach zacznie się pojawiać więcej treści dotyczących lokalnych informacji i wydarzeń z naszego miasta i najbliższych okolic.

Oczywiście wszystkie wyświetlane wiadomości mają pochodzić z wiarygodnych i zaufanych źródeł. Dzięki temu czas spędzany na Facebooku ma stać się jeszcze bardziej wartościowy i wspierać budowanie społeczności. Prawdopodobnie zyskają na tym także lokalni wydawcy i strony, bo to właśnie wyświetlane przez nich sprawdzone i wartościowe treści mają szanse uzyskać status priorytetowych.

Zauważyliście już jakieś zmiany w swoich Aktualnościach?