Zaangażuj użytkowników – stwórz grupę!

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

2 sierpnia 2017

Jeżeli jesteście administratorami fanpage’a zapewne zauważyliście nową opcję, jaką jest tworzenie grup skupionych wokół fanpage’a.

Głównym zamysłem Marka Zuckerberga było zwiększenie stopnia zaangażowania użytkowników. Dzięki możliwości tworzenia grup, marki mogą zachęcać odbiorców do prowadzenia dyskusji na tematy związane z daną stroną.

 

Facebook testował to rozwiązanie już od kwietnia tego roku. Funkcja została udostępniona globalnie, jest więc już dostępna również w polskiej wersji serwisu.

 

Wewnętrzne grupy, które możemy założyć w odniesieniu do danego fanpage’a, mają gromadzić wokół danego tematu użytkowników, którzy odwiedzają i obserwują stronę. Tematyka grupy może być różna i dotyczyć np. marki, segmentu, działalności społecznej. Co ciekawe, jedna strona może posiadać nawet kilka grup.

Specjalne okno zachęcające nas do stworzenia grupy znajdziemy po wejściu na stronę główną naszego fanpage’a.

Czy nowa funkcja przyjmie się i spełni swój podstawowy cel, jakim jest skupienie i większe zaangażowanie facebookowej społeczności? Pozostaje nam czekać na pierwsze opinie użytkowników.