Znika sekcja Trending – kolejna zmiana na Facebooku

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

4 czerwca 2018

Sekcja ta miała stanowić aktualne, sprawdzone źródło newsów, przyczyniając się do zwiększenia ruchu u wydawców. Funkcja ta nie spełniła jednak pokładanych w niej oczekiwań.

Trending działał od 2014 roku tylko w pięciu krajach. Kolejne newsy pojawiały się z boku Newsfeedu i miały związek z konkretną tematyką, która interesowała użytkownika. Zarząd Facebooka uzasadnił decyzję o usunięciu tej opcji bardzo słabymi wynikami. Okazuje się, że sekcja Trending nie była wystarczająco skuteczna i zwiększała ruch wydawców zaledwie o 1,5%.

Popularny serwis poszukuje obecnie nowych sposób na zdobycie zainteresowania odbiorców. Jednym z nich ma być Breaking News – czyli najnowsze, „gorące”, popularne posty pojawiające się na stronie, a także Today In – informacje od lokalnych wydawców i materiały pochodzące z danego regionu.