Lookalike Audiences

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

3 lipca 2017

To termin bezpośrednio związany z procesem przygotowywania reklam przy pomocy narzędzi, takich jak Power Editor lub Menedżer Reklam, które są dedykowane reklamodawcom korzystającym z Facebooka. Polskim odpowiednikiem tego terminu jest “Grupa Podobnych Odbiorców”.


Facebook stworzył narzędzie Lookalike Audiences z myślą o wszystkich reklamodawcach, którzy w swoich kampaniach zamierzają targetować reklamy w sposób bardziej skuteczny i przemyślany. Dzięki tej opcji można efektywniej wykorzystać posiadany budżet oraz zwiększyć wskaźnik zwrotu z inwestycji.

 

Idea działania tego narzędzia jest bardzo prosta i sprowadza się do pozyskiwania nowych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani reklamą lub fanpage’em, ponieważ przypominają osoby, które już zainteresowały się  przekazem lub wykonały określone  działanie np. zakup w internetowym sklepie. Facebook przy pomocy zaawansowanych algorytmów oraz posiadanych danych na temat poszczególnych użytkowników wybiera osoby, które w największym stopniu odpowiadają ustalonemu wzorcowi.

W tym przypadku analizowane są nie tylko dane demograficzne czy zainteresowania poszczególnych użytkowników, ale również ich zachowania na portalu społecznościowym. Wszystko po to, aby spośród ogromnej liczby użytkowników wybrać tych, którzy są naprawdę zainteresowani przekazem reklamowym i mogą zapewnić satysfakcjonującą konwersję.


Grupy  podobnych odbiorców tworzy się z grup źródłowych określanych na podstawie:

  • fanów fanpage’a
  • danych z piksela
  • danych z aplikacji mobilnych
  • list adresów e-mail
  • list numerów telefonów

Reklamodawca przygotowując Lookalike Audiences, może określić stopień podobieństwa w skali od 1 do 10%. Wraz ze wzrostem wartości procentowej wzrasta liczba potencjalnych odbiorców reklamy, która jest określana również mianem zasięgu reklamy.