ADS

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

23 listopada 2017

ADS to skrót określający reklamy funkcjonujące na Facebooku. W zależności od ustawień kampanii, wyświetlają się one użytkownikom zarówno w news feedzie, jak i prawej kolumnie bocznej.

To dzięki nim można realizować wiele celów marketingowych, takich jak zwiększenie zasięgu, budowanie wizerunku marki, zdobywanie nowych fanów, remarketing, instalacja aplikacji, czy mobilizowanie fanów do aktywności.

ADS’y mogą występować w wielu różnorodnych formach.

Najpopularniejsze są reklamy pod postacią zdjęć, ale reklamodawcy coraz chętniej wykorzystują bardziej zaawansowane formaty, które zwiększają możliwości realizowanej kampanii. Są to reklamy typu karuzela, kanwa, pokaz slajdów, kolekcje oraz reklamy kontaktowe.

Na pierwszy rzut oka przygotowanie kampanii ADS na Facebooku wydaje się proste – wystarczy wejść do Menedżera Reklam, wybrać grupę docelową, określić budżet, a na koniec dodać materiał reklamowy i uruchomić kampanię.

Niestety w wielu przypadkach brak specjalistycznej wiedzy z zakresu szczegółowych ustawień parametrów kampanii i odpowiedniego definiowania grup odbiorców skutkuje przepalaniem budżetu. Rośnie wskaźnik CPC, a efekty kampanii są nieadekwatne do poniesionych kosztów, dlatego coraz więcej firm korzysta z usług profesjonalnych agencji świadczących wysokiej jakości usługi z zakresu kampanii ADS na Facebooku.