Canvas

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

5 maja 2017

Canvas to charakterystyczny format reklamy mobilnej, którą oferuje reklamodawcom serwis społecznościowy Facebook. Reklamy typu Canvas pojawiły się na portalu z początkiem 2016 roku i szybko zyskały ogromną popularność wśród wielu marek, które dostrzegają możliwości reklamowe w segmencie mobile.

Czym jest Canvas? 

Reklama Canvas diametralnie różni się od innych formatów reklamowych dostępnych na Facebooku. To pełnoekranowa reklama, która wyglądem przypomina landing page umiejscowiony w News Feed. Jej cechą charakterystyczną jest ponadprzeciętna interaktywność. Canvas może zawierać nie tylko zdjęcia, ale również materiały video, tekst oraz specjalne przyciski call – to – action, które przekierowują użytkownika na docelową stronę internetową.

Jak używać tego formatu reklamy?

Dzięki niej można promować produkt lub usługę jednocześnie na wielu płaszczyznach. Atrakcyjnym zdjęciem można przykuć uwagę, zamieszczony obok filmik poinformuje potencjalnie zainteresowanego użytkownika o zaletach danego produktu, a znajdujący się na końcu przycisk przekieruje go na stronę internetową, na której można sfinalizować całą transakcję. Przestrzeń Canvas jest w pełni konfigurowalna, dlatego reklamodawca może dopasować kreację reklamy do własnych potrzeb, oczekiwań oraz celów.

 

Obecnie z Canvas korzystają najczęściej duże marki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby również podmioty z sektora małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystywały ten format reklamy w swojej strategii obecności w social media.