Community manager

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

24 czerwca 2017

Community manager –
 za tą angielsko brzmiącą nazwą,
kryje się nikt inny, jak najprościej mówiąc, opiekun społeczności.

 

Wbrew pozorom, rola community managera w codziennej opiece nad fanpagem jest ogromna – to  on przecież dba o codzienną komunikację z fanami, a przede wszystkim interakcję z odbiorcami publikowanych treści.

 

Odpowiada na pytania fanów, odpisuje na wiadomości, wchodzi w interakcję, a często długie dyskusje. Wszystko to dla podtrzymania zaangażowania, wzmocnienia kontaktu marki z jej potencjalnymi klientami oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy, mierzonego w szybkości oraz rzeczowości odpowiedzi.

Wielu osobom może się wydawać, że rola CM-a to po prostu “siedzenie na Facebooku” i od czasu do czasu, napisanie krótkiego zdania oraz zatwierdzenie go klawiszem “Enter”.

 

Takie myślenie dalekie jest jednak od rzeczywistości!

 

To właśnie ta osoba, czyli community manager, przyjmuje na siebie obowiązek codziennej komunikacji z fanami. Może brać również udział w tworzeniu przekazu na fanpage’u – grafik czy też angażujących treści. Prowadzi i dba o dialog, odpowiada na pytania, a często również jest pierwszą osobą, która musi zażegnać powoli tlący się kryzys w postaci niezadowolonego fana.

Czym charakteryzuje się idealny community manager?

CM powinien umieć wczuć się w odbiorcę, potencjalnego klienta, prezentować w miarę neutralną postawę, aby w kryzysowej sytuacji stanąć po stronie klienta i potrafić się “ugiąć” w imieniu marki, którą prezentuje, być elastyczny i opanowany (czasem będzie trzeba tłumaczyć klientowi coś po raz kolejny i kolejny…) a także trzymać emocje na wodzy i po prostu…

lubić rozmawiać z ludźmi!