Facebook Watch

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Przemysław Jankowski

CMO w Grupie iCEA. Antropolog kulturowy, dr nauk humanistycznych, wykładowca, dziennikarz technologiczny z ponad 10-lenim doświadczeniem, dawniej związany z największymi redakcjami technologicznymi... Więcej

5 lutego 2019

Facebook Watch to rodzaj „facebookowej telewizji”, która w Stanach Zjednoczonych udostępniona została w 2017 roku, rok później uzyskując status usługi globalnej. Jedno z najpotężniejszych narzędzi serwisu to nic innego, jak telewizja/kino w wersji streamingowej – platforma umożliwia oglądanie materiałów wideo (w tym również pełnometrażowych filmów), a także interakcje z ich twórcami. Zaangażowanie odbiorców jest tutaj kluczowe – mogą oni bowiem wymieniać się opiniami i uwagami w trakcie oglądania wybranych materiałów, co sprawia, że autorzy treści nierzadko dążą do tego, by były one jak najbardziej interaktywne. Facebook Watch funkcjonuje na portalu już prawie pół roku, jednak pytanie o to, czy zastąpi inne serwisy wideo-streamingowe, nadal pozostaje otwarte.