Influencer

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

21 stycznia 2017

Influencer (od ang. influence – „wpływ”) to użytkownik (lub użytkowniczka) mediów społecznościowych posiadający na tyle liczną, zgraną i lojalną grupę odbiorców, że jest w stanie poprzez swoje sugestie i rady realnie wpłynąć na zwiększenie świadomości jakiegoś trendu, produktu, usługi, marki lub wydarzenia. Influencerem może być więc osoba prowadząca popularny kanał w serwisie YouTube, znana blogerka lub zespół stojący za wiralnym fanpage’em na Facebooku.

Ponieważ większość influencerów dba o zachowanie (przynajmniej pozornej) bezstronności i wiarygodności, utrzymując, że wszystkie opinie, jakimi dzielą się ze swoimi fanami (subskrybentami), są ich własne, z punktu widzenia marketingowego influencer idealny to taki, który jest realnie przekonany o wartości tego, co promuje.

Popularni polscy influencerzy to m.in. bloger Kominek (Tomasz Tomczyk), trenerka Ewa Chodakowska i – w naszej branży – blogerka i analityczka trendów Natalia Hatalska.