Menedżer reklam

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

29 września 2017

Menedżer reklam to narzędzie udostępnione przez Facebooka, służące do tworzenia reklam oraz zarządzania nimi.

W panelu z podglądem na wszystkie trwające i zakończone kampanie reklamowe możesz tworzyć nowe reklamy i je wyświetlać, kierować reklamę do osób, na których Ci zależy, określając m.in. ich płeć, wiek i zainteresowania, ustalać budżet i dowolnie zmieniać go w czasie trwania reklamy, modyfikować ustawienia gdy stwierdzisz, że istnieje taka konieczność, sprawdzać skuteczność poszczególnych zestawów reklam czy też podsumowywać rozliczenia i historię płatności.

Menedżer reklam jest narzędziem dość intuicyjnym, dlatego nawet początkująca osoba nie powinna mieć większych problemów z jego obsługą.

Uruchomienie pierwszej kampanii reklamowej w menedżerze reklam jest bardzo proste i w zasadzie ogranicza się do kilku podstawowych kroków, przez które jesteśmy prowadzeni:

  • wybór celu reklamowego z podanej listy (np. zwiększenie polubień profilu, skierowanie fanów do witryny, promocja poszczególnych postów),
  • nadanie nazwy kampanii (nadanie nazwy poszczególnej kampanii znacznie ułatwia późniejsze zarządzanie nią, zwłaszcza gdy w menedżerze prowadzimy wiele kampanii jednocześnie),
  • utworzenie zestawu reklam,
  • wybór strony (koniecznie wybierz stronę, jeżeli jesteś administratorem więcej niż jednego fanpage’a),
  • wybór grupy odbiorców (płeć, wiek, zainteresowania, język itp.),
  • wybór umiejscowienia reklamy – Facebook, Instagram, Audience Network,
  • określenie budżetu reklamy i czasu jej wyświetlania,
  • wybór formatu reklamy (zdjęcie, film, kanwa, karuzela),
  • dodanie tekstu towarzyszącego multimediom ,
  • złożenie zamówienia.