Oferty pracy na Facebooku

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Przemysław Jankowski

CMO w Grupie iCEA. Antropolog kulturowy, dr nauk humanistycznych, wykładowca, dziennikarz technologiczny z ponad 10-lenim doświadczeniem, dawniej związany z największymi redakcjami technologicznymi... Więcej

5 lutego 2019

„Oferty pracy” to jedna z nowszych zakładek Facebooka, która w lewym bocznym menu pojawiła się na początku września 2018 roku. Sposób korzystania z ostatniej nowości serwisu jest bardzo prosty: użytkownik musi określić jedynie preferowaną lokalizację, rodzaj poszukiwanej pracy (np. staż, etat, wolontariat) oraz interesującą go branżę, a następnie przejść do wyselekcjonowanych dla niego ofert. Jeśli ogłoszenie spełni jego oczekiwania, wystarczy zgłosić kandydaturę, co wiąże się z automatycznym przesłaniem formularza… Z danymi z prywatnego profilu. Poszukiwanie pracy w taki sposób jest zatem praktyczne, ale wiąże się z większą potrzebą kontrolowania treści, które udostępniane są na osobistym koncie. Nie można zapomnieć również o tym, że „Oferty pracy” są świetnym narzędziem także dla samych pracodawców – dzięki nim, łatwiej będzie im komunikować się z potencjalnymi kandydatami, a prowadzenie kampanii będzie szybsze oraz bardziej zintegrowane. Oczywiście sporo zyskuje na tym sam Facebook, gromadząc w jednym miejscu możliwości, które wcześniej rozproszone były na wielu specjalistycznych, dedykowanych konkretnym aktywnościom portalach, a tym samym – zatrzymując u siebie na dłużej ich użytkowników.