Role na stronie

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

28 sierpnia 2017

Facebook proponuje obecnie sześć typów ról na stronach. Mają one za zadanie usprawnić zarządzanie fanpage’em oraz odpowiednio rozdzielić dostęp do jego zasobów. Podział ról przedstawia się następująco:

1. Administrator

Administrator posiada pełnię uprawnień, może też rozporządzać uprawnieniami dla pozostałych twórców strony. W związku z tym administrator ma możliwość:

– przyznawania ról na fanpage’u;
– edytowania strony;
– dodawania aplikacji do strony;
– tworzenia i zarządzania postami udostępnianymi w imieniu strony;
– tworzenie transmisji na żywo z urządzenia mobilnego, które nadawane są pod szyldem prowadzonego fanpage’a;
– pisania komentarzy w imieniu strony i zarządzania komentarzami fanów;
– wysyłania wiadomości pod szyldem strony;
– blokowania osób, których działanie uzna za niewłaściwe dla strony;
– tworzenia kampanii reklamowych oraz promocji na stronie;
– przeglądania pełnych statystyk fanpage’a;
– monitorowania działań pozostałych twórców strony.

2. Redaktor

Rola Redaktora jest drugą najbardziej uprzywilejowaną rolą po Administratorze. Redaktor może wykonywać wszystkie czynności, które przypisane są Administratorowi, poza nadawaniem uprawnień innym twórcom strony.

3. Moderator

Zadania Moderatora skupione są wokół zarządzania treścią na danym fanpage’u oraz monitorowaniu zachowań fanów strony. Moderator może wysyłać i odpowiadać na wiadomości w imieniu strony, odpowiadać na komentarze, blokować użytkowników strony, tworzyć kampanie reklamowe oraz promowane posty, wyświetlać statystyki strony i sprawdzać, kto w jej imieniu zamieścił posty.

4. Reklamodawca

Zadania Reklamodawcy dotyczą treści objętych kampaniami reklamowymi – Reklamodawca może je tworzyć i monitorować. Ma również dostęp do statystyk fanpage’a oraz wgląd do informacji na temat tego, kto publikuje posty.

5. Analityk

Analityk zajmuje się analizowaniem statystyk fanpage’a. Poza dostępem do danych statystycznych strony ma także możliwość sprawdzenia, kto publikuje treści w jej imieniu.

6. Współautor transmisji na żywo

Jest to najnowsza rola na Facebooku. Pojawiła się wraz z wprowadzeniem przez twórców serwisu możliwości streamowania treści. Współtwórca transmisji na żywo może w imieniu strony rozpoczynać transmisję z bieżących wydarzeń i jest to jedynym uprawnieniem, jakie posiada.