Storytelling

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

4 kwietnia 2017

Storytelling to dosłownie „opowiadanie historii”. W języku marketingu oznacza to takie kreowanie treści tworzonych przez markę – reklam, postów w mediach społecznościowych, blogowych notek, wszelkiego rodzaju publikacji papierowych i wielu innych – aby składały się one na spójną opowieść na temat tej marki.

 

Określenia „storytelling” używa się także w jego bardziej ogólnym znaczeniu: chwytu retorycznego polegającego na wplataniu do wystąpienia anegdot i historyjek mających na celu atrakcyjne zobrazowanie tezy prezentacji (albo artykułu, notki na blogu, filmu reklamowego…).

 

Storytelling to technika szczególnie skuteczna w marketingu produktów: zamiast pokazywać coś w oderwaniu od rzeczywistości („Oto samochód X, ma dużo koni mechanicznych i bardzo estetyczne wykończenie, mało pali” – mniej więcej tak wygląda typowa reklama niewykorzystująca narzędzi storytellingu) pozwala na osadzenie danej rzeczy w kontekście realnej życiowej sytuacji. Taki sposób uformowania przekazu nie tylko przyciąga uwagę odbiorców i zatrzymuje ją na dłużej, ale także zapewnia lepsze zapamiętanie informacji.