Trolling

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

4 czerwca 2018

Trolling (inaczej: trollowanie) to określenie odnoszące się do aspołecznego zachowania w sieci (negującego zasady netykiety), w tym również w serwisach społecznościowych.

Głównym celem trolla (osoby trollującej) jest zburzenie lub zaburzenie porządku dyskusji poprzez dodawanie nieadekwatnych komentarzy, często obrażających lub ośmieszających innych uczestników panelu oraz nieuzasadnione działanie, pełne przekory, buntu lub arogancji. Treści generowane przez trolla zazwyczaj są kontrowersyjne, rzadko też bywają zgodne z prawdą, zazwyczaj zaś są napastliwe, a w najłagodniejszej wersji – irytujące.

Trollujący użytkownik, na potrzeby sytuacji (np. obecności na konkretnym fanpage’u) może rozbudować swoje alter-ego, tworząc mu internetową osobowość, niekiedy sprawiającą wrażenia realnej, autentycznej, innym razem przesadzonej, przekoloryzowanej. Co ważne: jedna osoba może posiadać wiele troll-kont, które mogą znacznie się od siebie różnić.