User-generated content

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Grupa iCEA

Pierwsza Agencja SEO360 działająca na rynku od 2007 roku. Firma ma status Partnera Google oraz jest zdobywcą drugiego miejsca w kategorii agencji SEO/SEM w konkursie Dream Team. Dzięki zespołowi na... Więcej

4 kwietnia 2017

User-generated content (UGC), czyli treści tworzone przez użytkownika, to wszystkie formy ekspresji użytkowników serwisu albo klientów marki powstające w formie cyfrowej, udostępniane za pośrednictwem Internetu, zwłaszcza mediów społecznościowych.

Słowo „udostępniane” jest tutaj kluczowe: za UGC można uznać opublikowane i oznaczone odpowiednim hasztagiem na Instagramie zdjęcie, na którym osoba korzysta z produktu firmy, notkę na blogu z recenzją, tweet i wiele, wiele innych form internetowej twórczości.

UGC może powstawać spontanicznie, ale może też być tworzony z inicjatywy marki, na przykład w ramach konkursu.

Choć często niedoceniany, w istocie user-generated content jest, z punktu widzenia marketingu, jednym z najbardziej wartościowych rodzajów treści. Świadczy o autentycznym zaangażowaniu klientów marki i jest kluczowym wyznacznikiem jej popularności i wpływu.

UGC jest fantastycznym pretekstem do rozmowy między marką a jej klientami – przy czym warto zaznaczyć, że wyniki tej rozmowy także uważa się za UGC, który z kolei można dalej udostępniać (dobrym przykładem mogą tu być memy pokazujące zabawne odpowiedzi biur obsługi klienta na zapytania klientów).