Burst / pexels.com
Nikt nie sprosta zadaniu stworzenia bestsellera, gdy jego dotychczasowe piśmiennictwo odbywało się okazjonalnie. Może Cię charakteryzować bezmiar wiedzy interdyscyplinarnej, jednak myśleć a komponować na papierze, to dwa odrębne światy, które połączy dopiero most, a tym mostem będzie doświadczenie.
Obierz temat, w którym czujesz się bezpiecznie i pewnie, poświęć mu kilka procesów twórczych, a na gdy prace będą gotowe, wybierz tę najbardziej optymalną, dopieszczoną i rzeczową. Każda dziecina jest rozległa, pozwala na tworzenie najróżniejszych, mniej lub bardziej spokrewnionych ze źródłem tematów. Im dalej będziesz sięgać i tworzyć prace o zróżnicowanej tematyce, sprawisze, że i Ty, ale przede wszystkim odbiorcy nie będą się nudzić. Karm ich ciekawość, aż doprowadzisz do momentu, w którym współczynniki konwersji, czy też odrzuceń, wskazywać będą na niemałe zainteresowanie.
Przykładowo, gdy znajdziesz swoje miejsce w świecie cyfrowego marketingu, postaraj się każdą kolejną publikacją tworzyć kolejny etap związany z tą materią, o którym odbiorca jeszcze nie miał pojęcia, a dzięki Tobie, pozyska wartościowe informacje, wyciągnie wnioski i zwyczajnie, znajdzie to, czego poszukiwał – a to z kolei sytuacje, które bardzo cieszą Google, w kontekście pozycjonowania strony internetowej gdyż gigantowi zależy na jakości i trafności przede wszystkim.
Marketing cyfrowy, zaangażowaniem klienta stoi. To spoiwo wykorzystywane w procesie budowania wizerunku marki, który możemy wówczas określić, właściwie zoptymalizowanym. Zaangażowanie prowadzi do wzrostu współczynnika konwersji, Twoja witryna żyje, przy czym częściej wita odwiedzających, niż ich żegna. Ponadto, gdy wartościowy klient, zaangażowany jest w Twoje treści, w jego głowie rodzi się obraz autorytetu, człowieka oczytanego, z którym warto nawiązać współpracę. Im częściej odbiorca będzie wracać w Twoje progi, tym większa szansa na jego chęć, do skorzystania z oferowanych przez Ciebie usług.
Spójrzmy na sieć w ogóle, ranking SERPS to faktyczny bezkres treści, tych cennych i tych, które Google, a raczej ich twórcy, sami skazali na potępienie – czy chciałbyś do nich dołączyć?
Ciężką pracą docierając do czołowych pozycji w rankingu SERPS, musisz mieć świadomość, że spośród tylu twórców na całym świecie, to właśnie Ty znalazłeś się w tym miejscu, a to bezsprzecznie o czymś świadczy. Oczywiście, chcąc utrzymać się ponad konkurencją, musisz analizować trendy, rozszerzać zakres swojej działalności oraz wdrożyć skuteczną kampanię marketingową, jednak dziś skupiamy się wyłącznie na treści.
Summa Summarum, gdy użytkownicy widzą w Tobie autorytet i dystrybutora użytkowej wiedzy, widzi to również Google, jest przychylniejsze Twoim działaniom i stopniowo zaczyna je wspomagać, a gdybyś do tego dołączył osobiste zaangażowanie w techniczne SEO, skradłbyś serce samemu Google.
Dochodzi do interakcji Twojej z odbiorcom treści, niemałą stratą byłoby zaprzepaszczenie okazji na pokazanie swojego własnego “Ja”, w tworzonych tekstach. Użyj swojego głosu, aby przekonać odbiorcę, że za zbitką liter kryje się człowiek, nie maszyna.
Zaangażowanie rodzi się poprzez czerpanie z emocji drugiej strony – w końcu człowiek tworzy, aby człowiek interpretował. Suche fakty są beznamiętne, nikogo nie poruszą, jednak gdy zaczniesz identyfikować się z Tym co tworzysz, prędzej czy później zostanie to zauważone.
W ten sposób nadajesz osobowość marce, tworzysz jej charakter i definiujesz w jaki sposób będzie postrzegana przez odbiorców. Preferujesz zimny, korporacyjny i oficjalny styl? Droga wolna, ale czy nie jest lepszą sytuacja, w której człowiek ściąga z twarzy maskę powagi i okazuję trochę radości, otwartości i serdeczności? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam.
Ostatecznie, jaki jest cel? Preferujesz edukowanie? Czy jednak pragniesz zainspirować do działania? Jakiegokolwiek byś nie wybrał, w połączeniu z dużą grupą odbiorców, dojdzie do sytuacji, w której wyłoni się Twoja grupa docelowa, a to otwiera kolejne drzwi na drodze do sukcesu, wszystko jednak musisz dokładnie zaplanować, gdyż działanie “na gorąco”, nie wróży dalekosiężnego sukcesu, on z reguły była tymczasowy.
Chyląc się ku końcowi, poświęćmy chwilę wspomnianej powyżej grupie docelowej odbiorców. Oczywiście masz prawo tworzyć dla ogółu, jednak uświadamiamy, że ciągłość funkcjonowania marki i osiągania przez nią sukcesów, wiąże się przede wszystkim w zaspakajaniu potrzeb klientów, którzy są nam oddani i najlepiej wpasowują się w idee przyświecające naszym działaniom.
Grupa docelowa to osoby, w oparciu o wyszukiwania i oczekiwania, których powinieneś ustalać dalesze etapy strategii marketingowej marki. Oni z tobą będą, oni, nie tylko poświęci Ci uwagę, ale również postanowili Ci zaufać, czego nie może powiedzieć, o ogóle odbiorców docierających do Twoich kanałów, przypadkiem lub przebywających w nich okresowo.
To jest clue w kontekście poznania odbiorcy, grupę docelową znasz i wiesz czego wymaga od Twojej marki, nie zmarnuj potencjału, który w niej drzemie.
Ten niezbyt obszerny zbiór porad, pomoże Ci myśleć bardziej o odbiorcy, niż o sobie, na drodze realizacji procesu twórczego. Dlaczego? – zapytasz. Gdyż powodzenie każdej marki drzemie w ludziach, którzy poświęcają jej swoją uwagę, a w następstwie angażują się w jej działania. Dzieje się tak jednak w momencie, kiedy myślisz o nich i traktujesz jako priorytet.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SXO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SXO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.