Ciekawa oferta i treść strony internetowej oraz jej atrakcyjny wygląd może okazać się niewystarczający, aby zwiększyć liczbę odwiedzin i sprzedaż za pośrednictwem witryny internetowej. Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, warto zadbać o odpowiednie reklamowanie strony, które pozwoli znacząco zwiększyć jej zasięg. Tak samo jak w przypadku standardowego marketingu, ten internetowy musi być przeprowadzony w sposób świadomy i twórczy, aby efekty były widocznie zauważalne. W tym artykule podpowiadamy, jak rozpowszechnić stronę internetową, aby zwiększyć jej widoczność w sieci.
Proponując usługi lub produkty nawet na najwyższym poziomie ciężko będzie zacząć sprzedawać, jeśli nie zadbamy o odpowiednią reklamę naszej firmy. Sytuacja wygląda identycznie w przypadku stron internetowych. Jeśli nie będzie ona wypozycjonowana, trafienie na nią będzie niezwykle trudne. Może się to udać wyłącznie osobom, które posiadają do niej bezpośredni link, a odsetek takich użytkowników sieci może być naprawdę niewielki. Warto więc dbać o promocję strony WWW, bez względu na to, czy prowadzimy portal informacyjny, stronę wizytówkową naszej firmy, czy sklep online.
Istnieje wiele metod pozwalających reklamować daną witrynę. Różnią się one między sobą kosztami, platformą czy grupą docelową. Przed przystąpieniem do promocji warto najpierw określić swoje cele, a także target odbiorców i posiadane fundusze. Istnieje wiele darmowych opcji na promocję strony, jednak najlepiej sprawdzają się one w połączeniu z tymi płatnymi, co pozwala na przeprowadzenie solidnej kampanii reklamowej i zwiększenie świadomości konsumenckiej na temat naszych usług. Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować stronę, aby była ona widoczna dla użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami czy usługami, podpowiadamy, jakie metody na to pozwolą.
Zapewne każdy, kto choć odrobinę zainteresował się marketingiem internetowym i tworzeniem stron www usłyszał choć raz w życiu termin SEO, jednak nie każdy wie czym tak naprawdę ono jest. SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to szereg czynności mających na celu zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwarki internetowej poprzez podniesienie pozycji danej strony do maksimum. Jak to działa w praktyce? Najlepiej opisać to na przykładzie. Sklep muzyczny działający w Warszawie będzie chciał wyświetlać się wysoko dla wszystkich, którzy poszukują w stolicy takich artykułów, jak instrumenty czy akcesoria muzyczne, dlatego celem działań SEO będzie pozycjonowanie na frazy konkretnych produktów związanych z muzyką, ogólną branżę działalności oraz lokalnie na Warszawę czy określoną dzielnicę. Jak to osiągnąć?
SEO to szereg czynności wykonywanych najczęściej przez pozycjonerów. Wśród najważniejszych wymienić można dobór odpowiednich fraz kluczowych, odpowiednie zabezpieczenie strony, zadbanie o jej responsywność, intuicyjne mapowanie czy pozyskiwanie linków zewnętrznych. Algorytmy wyszukiwarek zdecydowanie chętniej promują treści potencjalnie atrakcyjne dla odbiorców, dlatego dla odpowiedniego pozycjonowania warto zadbać także o warstwę merytoryczną strony internetowej oraz jej atrakcyjny wygląd. Odpowiednio przeprowadzone SEO pozwala na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki, co bezpośrednio przekłada się na liczbę odwiedzin.
O ile pozycjonowanie dotyczy organicznych wyników w wyszukiwarkach i może być przeprowadzane przez nas bez konieczności ponoszenia kosztów, kampanie Google Ads sprowadzają się do płatnych działań marketingowych. Wyniki wyszukiwania promowane w ten sposób wyświetlają się w górnej części wyszukiwarki i posiadają podpis reklama. SEO to proces długotrwały, którego efekty zauważalne są dopiero po kilku miesiącach, z kolei kampanie Google Ads działają praktycznie natychmiast, pozwalając ekspresowo zwiększyć liczbę odwiedzin na danej stronie internetowej. Sam decydujesz, jaki budżet chcesz przeznaczyć na promocję strony oraz jakie są Twoje cele.
Prawidłowo ustawiona i przeprowadzona kampania może powodować przyrost kliknięć w stronę nawet kilkusetkrotnie, co przy ciekawej ofercie może znacznie zwiększyć przychody firmy promowanej za pośrednictwem Google Ads. Oczywiście, im krótsze i popularniejsze słowa kluczowe będą w niej użyte tym kampania będzie droższa, dlatego mniejszym przedsiębiorstwom polecane jest targetowanie swoich działań na te mniej popularne i bardziej konkretne zwroty. W ten sposób można w znaczny sposób ograniczyć koszty, a odpowiednie określenie potrzeb klienta i dopasowanie ich do oferty może powodować zwiększenie współczynnika transakcji w stosunku do odwiedzin.
Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe. Coraz częściej używane jest ono nie tylko do kontaktów międzyludzkich, lecz także wyszukiwania informacji o przedsiębiorstwach. Fakt ten wykorzystać można do celów marketingowych. Jeśli posiadasz niewielki budżet i zastanawiasz się, gdzie promować stronę, aby zwiększyć swoją widoczność w sieci media społecznościowe będą świetnym rozwiązaniem.
Już samo posiadanie strony i publikowanie na niej angażujących treści może przynieść wymierne korzyści, jednak w połączeniu z płatnymi akcjami reklamowymi możliwe jest uzyskanie wysoce satysfakcjonujących wyników. Tworząc kampanię reklamową na Facebooku czy Instagramie można dokładnie określić swoją grupę docelową, wybierając nie tylko wiek, płeć czy lokalizację potencjalnego odbiorcy, ale również jego zainteresowania, wykształcenie, zawód czy poglądy. Dzięki takiemu targetowaniu wiemy, kto wyświetli naszą reklamę oraz jaką treść przygotować, aby była ona dla tej osoby atrakcyjna.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: poweringo.com, motoles.com
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.