Firmy budowlane bardzo często pozyskują klientów za pomocą tzw. poczty pantoflowej, czyli po prostu dzięki poleceniom zadowolonych klientów. Jednak to nie wystarczy, aby biznes mógł się stale rozwijać i generować coraz większe zyski, bez martwych okresów czy okresów nadmiernej pracy. Aby zapewnić sobie stały przypływ klientów, warto zainwestować w profesjonalną reklamę, zwłaszcza internetową.
Przedstawiamy skuteczne sposoby na reklamę firmy budowlanej. Przeczytaj koniecznie!
Nikogo dziś już nie dziwi, że reklama w Internecie to najskuteczniejsza forma promocji firmy, nie tylko dla sektora e-commerce. Sklepy stacjonarne i lokalne biznesy usługowe również mogą skorzystać na digital marketingu. Firmy budowlane nie są wyjątkiem.
Pierwszym krokiem strategii reklamowej powinno być założenie profesjonalnej strony. Firmowa witryna służy jako wirtualna wizytówka, która dociera do szerokiego grona osób, ale to nie wszystko. Jest też podstawą do tego, aby można było wdrożyć strategię promocji do większości kanałów digital marketingu – w końcu gdzieś trzeba przekierować użytkowników z płatnej reklamy czy social mediów.
Strona to dopiero podstawa. Aby reklama firmy budowlanej w Internecie była skuteczna i rzeczywiście przynosiła zysk, trzeba zadbać o widoczność oraz wyróżnienie wśród innych. Dobrze prowadzona strategia SEO pozwoli przebić się w wynikach wyszukiwania organicznego.
Firmy budowlane, świadczące usługi na konkretnym obszarze, powinny zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym, czyli zwiększeniem widoczności w określonym obszarze geograficznym. Dzięki temu przykładowo strona firmy z Warszawy będzie wyświetlała się na frazę „firma budowlana Warszawa”. To pozwoli zoptymalizować koszty i skierować przekaz precyzyjnie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane usługami.
Warto wspomnieć, że SEO lokalne jest tańsze i łatwiejsze niż pozycjonowanie na frazy generyczne w całej Polsce. To dlatego, że strona walczy z mniejszą konkurencją. Z tego samego względu efekty są widoczne szybciej.
Podstawowa optymalizacja techniczna w przypadku local SEO prawie niczym nie różni się od tej wykonywanej w ramach pozycjonowania ogólnego. Trzeba zadbać m.in. o:
Różnicą będą oczywiście frazy. W przypadku local SEO powinny one zawierać nazwę miasta, regionu czy dzielnicy, w której dostępna jest usługa. Oprócz tego należy zadbać o jakościowy profil linków, przy czym warto pamiętać, że odnośniki w głównej mierze powinny pochodzić z lokalnych serwisów.
Inne istotne aspekty to wizytówki NAP, linki w katalogach lokalnych, szczegółowe dane teleadresowe firmy oraz opinie klientów.
Absolutnym must have w przypadku planowania reklamy firmy budowlanej jest wizytówka w Google Moja Firma. Dzięki niej Twoja strona będzie mogła wyświetlać się w wynikach Google Maps wraz z adresem, godzinami otwarcia oraz innymi informacjami, które pozwolą potencjalnym klientom zdecydować, czy są zainteresowani Twoją firmą, czy też nie. Oprócz tego klienci będą mogli także wyznaczyć trasę dojazdu.
wyniki wyszukiwania Google
Aby utworzyć własną wizytówkę Google, należy wejść na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i rozpocząć konfigurację. Samo utworzenie konta i profilu firmy jest dość proste, nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Jednak trzeba regularnie dbać o pozycjonowanie takiej wizytówki. Na stronie głównej w wynikach wyszukiwania wyświetlają się tylko 3 firmy i to spośród nich klienci zazwyczaj dokonują wyboru.
Pamiętaj jednak, że pozycja w wynikach lokalnych Google Maps zależy również od odległości, jaka dzieli użytkownika od Twojej firmy, a także trafności i rozpoznawalności.
Drugim obok pozycjonowania najpopularniejszym sposobem na reklamę w Internecie są płatne kampanie Google Ads. Reklamy utworzone w tym systemie mogą pomóc pozyskiwać klientów i to w bardzo krótkim czasie – efekty dobrze skonfigurowanej kampanii są widocznie niemal automatycznie po jej uruchomieniu.
Dawniej mówiło się, że Google Ads jest wyłącznie dla dużych, ogólnopolskich lub ogólnoświatowych firm, które dysponują ogromnym budżetem. Dziś wiadomo, że to nieprawda. Lokalne firmy – na przykład budowlane – również mogą skorzystać na takiej strategii. Wystarczy skierować kampanię na odpowiednią lokalizację, dobrać słowa kluczowe i określić budżet.
wyniki wyszukiwania Google
Najpopularniejszym modelem rozliczeń w Google Ads jest PPC, czyli płatność za każde kliknięcie. Jako reklamodawca sam możesz określić, jaki budżet i stawkę chcesz przeznaczać na działanie reklamy, jednak pamiętaj, aby wziąć pod uwagę średnie stawki konkurencji.
Reklamy firm budowlanych często spotkać można również na portalach ogłoszeniowych. Wbrew pozorom nadal jest to skuteczny sposób na promocję. Wiele konsumentów szuka firmy właśnie w takich miejscach.
Swoją firmę możesz reklamować na ogólnotematycznych portalach ogłoszeniowych takich jak olx.pl czy oferteo.pl, a także na serwisach poświęconych tematyce budowlanej.
oferteo.pl
Obecnie wiele takich portali pozwala na coś więcej niż tylko umieszczenie nazwy i danych kontaktowych firmy. W niektórych miejscach przedsiębiorcy mogą dodawać wpisy, zdjęcia i inne treści, które zbudują profesjonalny wizerunek marki i zachęcą potencjalnych klientów do kontaktu.
Kolejnym obszarem, w którym warto reklamować swoją firmę budowlaną, są social media. Niektórzy nie są przekonani co do skuteczności takiego działania, ponieważ twierdzą, że firma budowlana nie znajdzie swojej grupy docelowej na Facebooku czy Instagramie. To błąd.
Portale społecznościowe cieszą się coraz większą popularnością i przyciągają użytkowników w szerokim przedziale wiekowym, z różnych grup społecznych – zwłaszcza Facebook.
Dzięki Facebookowi zwiększysz świadomość marki wśród potencjalnych klientów, pokażesz się w roli eksperta, a także skrócisz dystans pomiędzy firmą a klientem. Warto to robić, zwłaszcza że prowadzenie firmowej strony nic nie kosztuje. Dobrym pomysłem jest także udzielanie się na grupach tematycznych.
Coraz trudniej stworzyć skuteczną reklamę firmy budowlanej. Problemem w obecnych czasach jest bowiem nie tylko duża konkurencja, ale też wysoka inflacja. Wzrost kosztów realizacji inwestycji budowlanych podyktowany wzrostem cen surowców i materiałów przekroczył w ciągu ostatniego roku 90%.
Problem ten dotyczy zarówno małych, jak i dużych firm, które z uwagi na duże wahania cen surowców coraz częściej nie zawierają drogich kontraktów. Powoduje to wiele komplikacji natury finansowej, które nie pozwalają firmie na stabilny rozwój. Co więcej, specjaliści przewidują, że problemy branży budowlanej będą utrzymywać się przez kolejne miesiące. Jak się przed nimi uchronić? Jest na to sposób – marketing cyfrowy!
Pozycjonowanie strony internetowej to najlepsza droga do promowania firmy budowanej w sieci. Połączenie tego procesu z kompleksową optymalizacją pod kątem lokalnym oraz kampanią Google Ads przyniesie spektakularne efekty, nawet w tak trudnych dla tej branży czasach. Ważną zaletą pozycjonowania są stosunkowo niskie koszty realizacji strategii. Ograniczenie wydatków na marketing z pewnością zwiększy rentowność działań, co korzystnie wpłynie na długofalowy rozwój marki.
Jeśli więc chcesz ustabilizować swoją pozycję na rynku, zdobyć nowych klientów i podjąć skuteczną rywalizację z konkurencją, nawet w dobie kryzysu w branży, postaw na kompleksowy marketing internetowy! Pamiętaj wówczas o wsparciu ekspertów z agencji SEO, dzięki którym nie tylko uzyskasz lepsze efekty, ale też zaoszczędzisz wiele cennego czasu.
W niniejszym wpisie przedstawiliśmy najchętniej wykorzystywane sposoby promocji w sieci. Dzięki nim reklama firmy budowlanej w Internecie okaże się skuteczna, nawet w czasie kryzysu branży. Pamiętaj jednak, że nie musisz rezygnować z innych metod promocji. Digital marketing może być dodatkiem do reklam tradycyjnych. Możesz także korzystać z innych kanałów cyfrowych. Pamiętaj, aby przy planowaniu strategii wziąć pod uwagę swoją grupę docelową. Musisz być tam, gdzie Twoi potencjalni klienci!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.