Sposoby na reklamę produktu w Internecie

Sposoby na reklamę produktu w Internecie

Startup Stock Photos/pexels.com

Skuteczna strategia promocyjna danej marki generuje wiele korzyści. Coraz prężniej działa reklama w sieci, ponieważ wielu potencjalnych klientów chętnie korzysta z zasobów Internetu, poszukując odpowiedzi na trapiące pytania. Przygotowaliśmy zbiór ciekawych rozwiązań dla procesu twórczego reklamy produktów znajdujących się w ofercie firmy. Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu imperium biznesowego i uzyskaniu miana lidera danej branży, czytaj dalej!

Efektywny przekaz reklamowy w sieci, czyli kiedy możemy mówić o promocyjnym sukcesie?

Jednym ze wskaźników efektywności przekazu reklamowego jest ROI (tj. zwrot z inwestycji). To wyznacznik rentowności podejmowanych działań w obszarze przedsiębiorstwa, który dodatkowo umożliwia zrozumienie opłacalności bądź braku powziętych czynności. Przedsiębiorcy rozwijający markę w Internecie powinni dążyć do zminimalizowania kosztów przeznaczonych na kreację reklamy oraz generowania większych zysków. Pojawia się jednak pytanie, jak wypromować produkt, aby trwale zapisał się w pamięci potencjalnego klienta?

SEO – niezastąpione w promocji Twojej marki

Pozycjonowanie strony internetowej to nieoceniony proces, który przyczynia się do wzrostu ekspozycji firmy wśród licznie występującej konkurencji. Dlatego też należy zatroszczyć się o to, aby strona WWW przedsiębiorstwa pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach SERP. Wyszukiwarka Google jest oblegana przez konsumentów poszukujących oferty spełniającej ich kryteria. Taka reklama wybranego produktu oraz całej działalności to zatem strzał w dziesiątkę.

Musisz liczyć się jednak z tym, że to nie jest jednorazowa aktywność, która zaowocuje błyskawicznymi rezultatami. Aby stworzyć wiarygodną w odbiorze markę i cieszyć się trwałymi wynikami, warto zainwestować czas w uzupełnianie wiedzy z zakresu SEO. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to rozwiązanie dla każdej firmy, choć początkowo może nie sprawdzać się przy niszowych branżach bądź dopiero co raczkujących przedsiębiorstwach.

Google Ads i błyskawiczne rezultaty w reklamie

Jeżeli zależy Ci na tym, aby reklama produktu w niemal błyskawicznym tempie przyniosła spodziewane efekty, warto rozważyć wdrożenie strategii promocyjnej za pośrednictwem narzędzia, jakim jest Google AdWords (inaczej Google Ads). Działanie tej formy promocji jest dość proste i opiera się na upowszechnianiu płatnych komunikatów reklamowych w wynikach SERP. Wyświetlana jest także w formie banerów wizualnych. Najpowszechniejszym sposobem jej rozliczania jest model CPC, który polega na uiszczaniu opłaty dopiero po kliknięciu przez użytkownika. Trudno jednoznacznie wskazać stawkę, która kryje się za konkretnym kliknięciem, ponieważ duże znaczenie ma nasycenie konkurencji w obrębie danej frazy kluczowej. Google “organizuje” licytacje i określa hierarchię wyświetlania dla poszczególnych witryn internetowych. Determinantami, które mają wpływ na pozycję strony, są wartość strony głównej, jakość stworzonej reklamy oraz doprecyzowana stawka za dane kliknięcie.

Google oferuje różne rodzaje reklam, począwszy od tradycyjnych form tekstowych, produktowych, graficznych, aż po tzw. reklamy śledzące (remarketing). Wszystko, co musisz zrobić, to skonfigurować kampanię poprzez wcześniejsze logowanie do konta Google. Bezpłatny charakter platformy to przekonujący argument za samodzielnym budowaniem strategii promocyjnej zarządzanej firmy. Reklama jakiegoś produktu wymaga jednak obeznania w temacie, a przede wszystkim posiadania wiedzy w obrębie marketingowych praktyk.

Wizytówka Google obowiązkowa dla lokalnych przedsiębiorstw

Promowanie lokalnych firm w sieci internetowej w pierwszej kolejności należy rozpocząć od stworzenia wizytówki w Google My Business. Bezpłatny charakter usługi pozwoli na szybsze odnalezienie prowadzonej przez Ciebie działalności przez konsumentów, którzy znajdują się w pobliżu siedziby firmy. W wizytówce powinny znaleźć się takie elementy, jak: sprecyzowany adres lokalizacji głównej filii przedsiębiorstwa, logo, fotografie oraz nagrania audiowizualne, a nawet konkretna oferta asortymentu.

W ten sposób reklama produktu przykład – wielofunkcyjnej szafki ozdobionej regionalnym wzorem – jest w stanie szybciej dotrzeć do docelowej grupy klientów. Co więcej, udostępnienie konkretnej firmy w Google Maps pozwala konsumentowi określić odległość, którą musi pokonać, aby skorzystać z usługi i wyznaczyć trasę przy użyciu telefonu komórkowego. Choć na efekty nie trzeba długo czekać, to jednak proces weryfikacji może nieco wydłużyć całą strategię promocji z wykorzystaniem wizytówki. Dużym atutem są rekomendacje, opinie wystawiane przez dotychczasowych bądź byłych klientów marki.

Sprawdź: Social media na ratunek przedsiębiorcy: kolejny tip w promowaniu Twojej strony internetowej

Nie ma Cię w mediach społecznościowych = nie istniejesz

Dość popularnym rozwiązaniem okazuje się promowanie za pośrednictwem kanałów społecznościowych. Warto pamiętać, że rodzaj medium oraz forma promocji często zależne są od dziedziny, którą zajmuje się przedsiębiorstwo. Doświadczenie pokazuje, że utworzenie profilu w social mediach nie jest wystarczające dla zwiększenia wyników sprzedażowych. Przede wszystkim najważniejsze są systematyczność w publikowaniu wpisów oraz kreatywność tworzonego contentu.

Źródło: Skitterphoto/unsplash.com

Warto zainwestować w formę promocji postów poprzez panel Facebook Ads. W tym przypadku duże znaczenie ma określenie targetu, do którego chcesz kierować przekazy promocyjne. Najbardziej wartościową grupę stanowią przyszli klienci, czyli osoby zainteresowane konkretnym asortymentem bądź usługą. Media społecznościowe to doskonałe wsparcie dla innych praktyk marketingowych np. w SEO.

Blog tematyczny, czyli status eksperta na wyciągnięcie ręki

Tworzenie tematycznych wpisów związanych z oferowanymi produktami bądź świadczonymi usługami pozytywnie oddziałuje na wizerunek firmy. Jeżeli kupujący dostrzeże, że jako sprzedawca “znasz się na rzeczy”, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty. Przed publikacją stworzonego contentu warto przeanalizować treść pod kątem jej wartości merytorycznej oraz doboru właściwych słów. Pamiętaj, że najważniejsza jest troska o pozytywne postrzeganie UX przez internautów poszukujących odpowiedzi na trapiące ich problemy. Zanim więc udostępnisz stworzony artykuł, zadbaj o to, aby dostarczał odbiorcy kompleksowych uzasadnień, przemawiających za skorzystaniem z Twoich produktów.

Sprawdź: Jak małe firmy powinny działać w mediach społecznościowych?

To jeszcze nie koniec!

Oprócz wyżej przedstawionych rozwiązań promocyjnych możesz pokusić się o bardziej zaawansowaną promocję na kanale YouTube bądź zaangażować się w systematycznie prowadzony e-mail marketing. Jedna i druga opcja to dość powszechne metody reklamowania świadczonych usług bądź proponowanego asortymentu firmy.

Wybór należy wyłącznie do Ciebie. Zastanów się, jakimi finansami dysponujesz oraz ile czasu jesteś w stanie poświęcić na zorganizowaną strategię promocyjną swojej marki.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak skutecznie wypromować sklep internetowy?

    Jak skutecznie wypromować sklep internetowy?

    Twój sklep internetowy wymaga działań promocyjnych, dzięki którym dotrzesz do klientów. Możesz postawić na różne metody trafienia do nich z komunikatem i ofertą. Sprawdź!
    Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?

    Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?

    Przedstawiamy zbiór przydatnych informacji dla każdego, kto planuje wykonać brief dla agencji marketingowej. Opisujemy z jakich elementów zazwyczaj się składa oraz przedstawiamy kilka pomocnych wskazówek.
    Co to jest brand marketing?

    Co to jest brand marketing?

    Chcesz, aby Twoja marka i produkty kojarzyły się klientom z konkretnymi cechami i wartościami? Postaw na brand marketing. Co to takiego? Podpowiadamy!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę