DARMOWY AUDYT SEO

Sposoby na reklam臋 produktu w Internecie

10 min czytania
Sposoby na reklam臋 produktu w Internecie
Kategoria Marketing

W sieci reklamuje si臋 dzi艣 mn贸stwo marek, a okres pandemii tylko wzmocni艂 ten trend. Dzi艣 艣mia艂o mo偶na wi臋c powiedzie膰, 偶e je艣li w Internecie nie ma Twojej firmy 鈥 nie istnieje.

Z jednej strony wi臋c jest mn贸stwo miejsc i kana艂贸w, w kt贸rych mo偶esz si臋 reklamowa膰. Z drugiej za艣, ogromna konkurencja wymaga dobrej strategii i kreatywnego podej艣cia do tematu. W dzisiejszym wpisie nie znajdziesz z艂otej recepty na reklam臋 idealn膮 swojej marki, ale za to dowiesz si臋, jakie czynniki warto wzi膮膰 pod uwag臋 w planach marketingowych oraz jakie reklamy produkt贸w sprawdzaj膮 si臋 najcz臋艣ciej.

Spis tre艣ci:

Udana reklama produktu. Od czego zacz膮膰?

Niezale偶nie od tego, w jakiej bran偶y dzia艂asz i jaki konkretnie produkt chcesz wypromowa膰, pewne punkty powinny obowi膮zkowo znale藕膰 si臋 na mapie Twoich dzia艂a艅. Poni偶ej znajdziesz list臋 tych rekomendowanych przez nas.

Dobry plan to podstawa

Wielu przedsi臋biorc贸w po cichu liczy, 偶e nie potrzebuj膮 偶adnej strategii, a spontaniczne dzia艂ania same 鈥 w magiczny niemal spos贸b 鈥 u艂o偶膮 si臋 w sensown膮 ca艂o艣膰. Cho膰 nie ma nic z艂ego w odrobinie szale艅stwa i kreatywno艣ci, warto posiada膰 jednak cho膰by zarys planu. Dlaczego to takie wa偶ne?

Odpowiednio skonstruowana strategia pomo偶e Ci mi臋dzy innymi:

  • okre艣li膰 konkretny kierunek przysz艂ych dzia艂a艅,
  • kontrolowa膰 i mierzy膰 ich efektywno艣膰,
  • zbudowa膰 sp贸jny wizerunek marki i utrwali膰 skojarzenia konsument贸w z Twoim produktem (by w oczach klienta nie by艂a to tylko kolejna reklama jakiego艣 produktu),
  • unikn膮膰 wpadek, kt贸rych Internet d艂ugo nie zapomina,
  • obliczy膰 potrzebny bud偶et.

Bud偶et musi si臋 spina膰

Jak ju偶 wspomnieli艣my, w jego oszacowaniu na pewno pomo偶e dobrze opracowana strategia. Aby doprecyzowa膰 bud偶et, musisz przede wszystkim ustali膰:

  • jakie 艣rodki chcesz (i mo偶esz!) przeznaczy膰 na dzia艂ania reklamowe 鈥 poza sum膮 og贸ln膮, warto policzy膰 tak偶e bud偶et dla poszczeg贸lnych dzia艂a艅. W przypadku reklam typu PPC (Pay Per Click) istotna b臋dzie np. ustalenie maksymalnej kwoty, jak膮 mo偶esz wyda膰 za klikni臋cie klienta w banner reklamowy.
  • kt贸re z dzia艂a艅 sprawdzaj膮 si臋 najlepiej i warto po艣wi臋ci膰 na nie wi臋ksz膮 cz臋艣膰 bud偶etu 鈥 tego prawdopodobnie nie b臋dziesz wiedzie膰 od samego pocz膮tku, dlatego warto testowa膰 r贸偶ne formaty reklamowe i analizowa膰 statystyki.
  • jakie formy reklamy s膮 aktualnie poza Twoim zasi臋giem 鈥 je艣li np. marzysz o spocie video, ale nie posiadasz 艣rodk贸w potrzebnych na jej jako艣ciow膮 produkcj臋, cz臋sto dobr膮 decyzj膮 b臋dzie odsuni臋cie tego pomys艂u w czasie. Na pewno nie chcesz przecie偶, by spot by艂 s艂aby i wzbudzi艂 w kliencie jedynie pob艂a偶liwy u艣miech, prawda?

Grupa docelowa jest najwa偶niejsza

To do艣膰 standardowa porada, jednak b臋dziemy j膮 powtarza膰 do znudzenia. Je艣li nie okre艣lisz i nie poznasz dobrze grupy docelowej swojego produktu, ka偶dy przekaz b臋dzie trafia艂 w pr贸偶ni臋. Brak okre艣lenia grupy docelowej spowoduje r贸wnie偶, 偶e Twoje dzia艂ania b臋d膮 mocno przypadkowe i chaotyczne.

W przypadku grupy docelowej cz臋st膮 praktyk膮 jest okre艣lenie podstawowych danych demograficznych, tzn. p艂ci, przedzia艂u wiekowego, miejsca zamieszkania czy 艣rednich zarobk贸w potencjalnego klienta. Tymczasem powinien by膰 to zaledwie wst臋p do szerszej analizy tej grupy.

Poza 鈥瀞uchymi鈥 faktami wa偶ne s膮 tak偶e inne czynniki: to, jak klienci sp臋dzaj膮 sw贸j czas wolny, czym si臋 interesuj膮, jakich tre艣ci szukaj膮 w sieci oraz w jaki spos贸b korzystaj膮 z Internetu. W艂a艣nie dlatego do okre艣lenia persony klienta (buyer persona) warto podej艣膰 jak do poznawania drugiej osoby: z 偶yczliw膮 ciekawo艣ci膮. To naprawd臋 Ci si臋 op艂aci!

Sprawd藕: Jakie s膮 najcz臋stsze b艂臋dy agencji reklamowych?

Forma reklamy sieciowej a reklama wybranego produktu

Z okre艣leniem grupy docelowej bezpo艣rednio zwi膮zany jest tak偶e wyb贸r formatu reklamowego. To dzi臋ki wiedzy na temat tego, gdzie w Internecie bywaj膮 Twoi potencjalni klienci, b臋dziesz w stanie dopasowa膰 odpowiedni spos贸b reklamy. Mo偶e si臋 np. okaza膰, 偶e 鈥 pomimo ogromnej popularno艣ci TikToka czy Instagrama 鈥 akurat tych miejsc Twoja grupa docelowa nie odwiedza wcale (lub bardzo rzadko).

Poni偶ej znajdziesz list臋 najcz臋stszych form reklamy internetowej wraz z podpowiedziami, kiedy sprawdz膮 si臋 one najlepiej.

Strona internetowa

To podstawa istnienia Twojej firmy w Internecie, coraz cz臋艣ciej wypierana jednak przez profile zak艂adane w mediach spo艂eczno艣ciowych. Warto jednak mie膰 na uwadze, 偶e nic nie zast膮pi w艂asnej witryny firmowej 鈥 zw艂aszcza, gdy Facebook czy Instagram zalicz膮 awari臋 swoich serwer贸w (co zdarza si臋 zreszt膮 regularnie) lub Tw贸j fanpage zostanie nies艂usznie zbanowany.

Potraktuj stron臋 internetow膮 jako wizyt贸wk臋 swojej firmy i upewnij si臋, 偶e jest sprawna, u偶yteczna i dostarcza klientom wszystkich niezb臋dnych informacji. Nie zapomnij te偶 o dobrym designie. Co prawda liczy si臋 wn臋trze (w tym przypadku oferta, do艣wiadczenie oraz ceny), ale wi臋kszo艣膰 ludzi to wzrokowcy i warto mie膰 to na uwadze.

Dla kogo? Dla ka偶dej firmy, kt贸ra chce by膰 obecna w sieci na w艂asnych zasadach.

Blog

Jest 艣wietnym uzupe艂nieniem strony firmowej, je艣li Twoja grupa docelowa oczekuje merytorycznych tre艣ci. Gdy b臋dziesz w stanie regularnie dostarcza膰 warto艣ciowy content (np. w formie porad zwi膮zanych z Twoj膮 bran偶膮), szybko zbudujesz wizerunek lidera.

Blog to tak偶e mocne wsparcie sklepu online. Klienci lubi膮 by膰 prowadzeni za r臋k臋 i ceni膮 szybki dost臋p do informacji, dlatego mo偶esz stworzy膰 np. artyku艂 z list膮 5 najlepszych pomys艂贸w na prezent urodzinowy, w kt贸rym podlinkujesz produkty ze swojego asortymentu.

Dla kogo? Dla firm, kt贸rych klienci potrzebuj膮 edukacji, wskaz贸wek lub rozrywki.

Media spo艂eczno艣ciowe

Wspomnieli艣my ju偶 o tym, jak ryzykowne mo偶e by膰 poleganie wy艂膮cznie na nich. To jednak nie oznacza, 偶e powiniene艣 o nich zupe艂nie zapomnie膰. Przeciwnie! Obecno艣膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych dostosowanych do Twojej grupy docelowej pomo偶e Ci nawi膮za膰 d艂ugofalow膮 relacj臋 z odbiorcami, kt贸ra zaowocuje ich p贸藕niejszymi decyzjami przy sklepowej p贸艂ce.

Z mediami spo艂eczno艣ciowymi wi膮偶e si臋 influencer marketing, kt贸ry tak偶e mo偶e by膰 dobrym sposobem na zdobycie rekomendacji od kogo艣, komu ufa Twoja grupa docelowa.

Dla kogo? Niemal dla ka偶dej firmy, przy uwzgl臋dnieniu trafnego wyboru samego medium (a jest w czym wybiera膰). Np. Instagram dobrze sprawdzi si臋 w bran偶y odzie偶owej, gastronomicznej, kosmetycznej czy artystycznej.

Google Ads

Reklama w Google Ads ma jedn膮, podstawow膮 zalet臋: dobrze skonfigurowana wy艣wietli si臋 dok艂adnie tam, gdzie s膮 Twoi potencjalni klienci. W ko艅cu w wyszukiwark臋 Google ka偶dego dnia ludzie wpisuj膮 ponad 3,5 miliarda (!) zapyta艅.

Du偶膮 zalet膮 tego typu reklamy jest tak偶e dok艂adna mierzalno艣膰 jej rezultat贸w oraz mo偶liwo艣膰 bie偶膮cej kontroli nad bud偶etem.

Dla kogo? Dla ka偶dej firmy, pod warunkiem odpowiedniego doboru fraz kluczowych, na jakie ma wy艣wietla膰 si臋 reklama.

Wizyt贸wka Google

Rewelacyjne uzupe艂nienie strony internetowej, dzi臋ki kt贸rej klienci szybciej Ci臋 dostrzeg膮 i uzyskaj膮 sprawdzone informacje z pierwszej r臋ki (o ile zadbasz o odpowiednie uzupe艂nienie i aktualizowanie wizyt贸wki).

Dla kogo? Dla ka偶dej firmy, a w szczeg贸lno艣ci dla lokali gastronomicznych oraz us艂ug o charakterze lokalnym.

E-mail marketing

Cz臋sto mo偶na spotka膰 si臋 ze stwierdzeniem, 偶e poczta mailowa odchodzi ju偶 do lamusa. Nic bardziej mylnego! W czasach, kiedy w r贸偶nych kana艂ach komunikacji jeste艣my zalewani mn贸stwem informacji, skrzynka mailowa zdaje si臋 by膰 ostoj膮 spokoju. Warto to wykorzysta膰 i w艂a艣nie w ten spos贸b dotrze膰 do klienta.

Mo偶esz wypr贸bowa膰 zar贸wno pojedyncz膮 kampani臋 mailingow膮, zwi膮zan膮 z konkretnym produktem czy akcj膮 promocyjn膮, jak r贸wnie偶 uruchomi膰 regularny newsletter dla swoich klient贸w.

Dla kogo? Dla firm, kt贸re chc膮 budowa膰 d艂ugofalowe relacje z klientami, a tak偶e zadba膰 o obs艂ug臋 posprzeda偶ow膮.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie nie jest, co prawda, form膮 klasycznej reklamy, jednak to w艂a艣nie SEO Twojej witryny wp艂ywa na to, jak wysoko wy艣wietla si臋 ona w wynikach wyszukiwania. To za艣 znajduje bezpo艣redni odd藕wi臋k w ilo艣ci odwiedzin na stronie oraz (bardzo cz臋sto) w stopniu konwersji.

Ogromn膮 zalet膮 pozycjonowania 鈥 pod wzgl臋dem marketingowym 鈥 jest fakt, 偶e jest to naturalna forma reklamy. Je艣li Twoja strona spe艂nia kryteria robot贸w Google, wy艣wietli si臋 ona w艣r贸d organicznych wynik贸w wyszukiwania, a u偶ytkownik intuicyjnie przejdzie w艂a艣nie na ni膮 (bardzo niewielki procent u偶ytkownik贸w przechodzi do dalszych wynik贸w wyszukiwania, np. tych znajduj膮cych si臋 na dole strony).

Dla kogo? Dla ka偶dej firmy, kt贸ra posiada w艂asn膮 witryn臋.

Um贸w si臋 na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak wypromowa膰 produkt trudny?

Wszystkie rady powy偶ej by艂y do艣膰 uniwersalne, jednak w przypadku produktu 鈥瀟rudnego鈥 mog膮 by膰 potrzebne dodatkowe 艣rodki pomocnicze, kt贸re wzmocni膮 sam膮 reklam臋.

Produkt trudny, czyli jaki?

Mianem produktu trudnego mo偶emy okre艣li膰 produkt, kt贸ry:

  • ma zdecydowanie wy偶sz膮 cen臋 od innych produkt贸w, pe艂ni膮cych podobn膮 rol臋,
  • jego kupowanie i u偶ywanie jest tematem tabu,
  • jego u偶ytkowanie jest skomplikowane lub trudne do wyobra偶enia przez klienta.

Reklama produktu przyk艂ad trudny

W jaki spos贸b poradzi膰 sobie z trudnym produktem?

  • Trudno艣膰: cena

Je偶eli podstawow膮 trudno艣ci膮 produktu jest jego wysoka cena, warto zmierzy膰 si臋 z tym faktem i uprzedzi膰 obiekcje klient贸w. Mo偶esz np. napisa膰 artyku艂 na firmowego bloga, w kt贸rym rozprawisz si臋 z mitem ta艅szych zamiennik贸w i wska偶esz, dlaczego Tw贸j produkt jest dro偶szy od artyku艂贸w konkurencji. Je艣li odwo艂asz si臋 do faktycznych warto艣ci swojego produktu, mo偶esz przekona膰 wielu spo艣r贸d nieprzekonanych.

  • Trudno艣膰: tabu

Tematem tabu nadal obj臋tych jest wiele produkt贸w, zw艂aszcza tych zwi膮zanych z higien膮 intymn膮, fizjologi膮 ludzkiego cia艂a czy 偶yciem erotycznym. W tym przypadku warto edukowa膰 klient贸w (merytoryczne materia艂y z ekspertami), zorganizowa膰 webinar b膮d藕 warsztaty, kt贸re rozprawi膮 si臋 z w膮tpliwo艣ciami klient贸w, a tak偶e zaanga偶owa膰 do akcji promocyjnej influencera, kt贸ry poka偶e, 偶e nie taki diabe艂 straszny, jak go maluj膮.

  • Trudno艣膰: skomplikowane u偶ycie

Tw贸j produkt jest trudny w u偶yciu lub jego zdj臋cie nie przekazuje w pe艂ni jego mo偶liwo艣ci? Nagraj wideo! W ten spos贸b poka偶esz klientowi, w jaki spos贸b korzysta膰 z produktu w najlepszy spos贸b, a tak偶e co dok艂adnie Tw贸j produkt wniesie do jego 偶ycia. To wa偶ne zw艂aszcza w przypadku sklep贸w online 鈥 w ko艅cu nikt nie kupi produktu, kt贸rego przeznaczenia nie jest pewien.

Sprawd藕: Jak skonfigurowa膰 wtyczk臋 Yoast SEO?

To jeszcze nie koniec!

Opr贸cz wy偶ej przedstawionych rozwi膮za艅 promocyjnych mo偶esz pokusi膰 si臋 o bardziej zaawansowan膮 promocj臋 na kanale YouTube b膮d藕 zaanga偶owa膰 si臋 w systematycznie prowadzony e-mail marketing. Jedna i druga opcja to do艣膰 powszechne metody reklamowania 艣wiadczonych us艂ug b膮d藕 proponowanego asortymentu firmy.

Wyb贸r nale偶y wy艂膮cznie do Ciebie. Zastan贸w si臋, jakimi finansami dysponujesz oraz ile czasu jeste艣 w stanie po艣wi臋ci膰 na zorganizowan膮 strategi臋 promocyjn膮 swojej marki.

Je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej, zapraszamy do kontaktu z nasz膮 agencj膮 SEO.

Karolina Go膰kowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekst贸w pod SEO stara si臋 podchodzi膰 kreatywnie i nieszablonowo. Przygod臋 z contentem rozpocz臋艂a ju偶 podczas studi贸w dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami s膮 szybkie dzia艂anie i pe艂ne zaanga偶owanie. Na pierwszym miejscu stawia mo偶liwo艣膰 ci膮g艂ego doszkalania si臋 w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz r贸wnie偶
Zastanawiasz si臋, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 i dowiedz si臋, jak mo偶emy poprawi膰 Twoje wyniki sprzeda偶owe.

Oce艅 tekst
艢rednia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

*

Chcesz zobaczy膰 o czym jeszcze pisali艣my?

10 najcz臋艣ciej pope艂nianych b艂臋d贸w, przez kt贸re social media nie sprzedaj膮
10 najcz臋艣ciej pope艂nianych b艂臋d贸w, przez kt贸re social media nie sprzedaj膮
Media spo艂eczno艣ciowe to pot臋偶ne narz臋dzie marketingowe, kt贸re daje szans臋 na rozw贸j oraz zdobycie popularno艣ci. Na co uwa偶a膰, aby nie pope艂ni膰 b艂臋d贸w?
Mity dotycz膮ce agencji digital marketingu i 艣wiadczonych przez nie us艂ug
Mity dotycz膮ce agencji digital marketingu i 艣wiadczonych przez nie us艂ug
Czy media spo艂eczno艣ciowe s膮 skuteczne? Na czym rzeczywi艣cie koncentruje si臋 digital marketing? W tym artykule obalamy najpopularniejsze mity!
Sposoby na zach臋cenie do zakupu produktu
Sposoby na zach臋cenie do zakupu produktu
Zastanawiasz si臋, jak przekona膰 klienta, by dokona艂 zakupu w Twoim sklepie? Poznaj kilka skutecznych sposob贸w.

Rozpocznij

od bezp艂atnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczeg贸艂ow膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋 wi臋cej na temat wydajno艣ci Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksow膮 analiz臋, dzi臋ki kt贸rej uzyskasz jasny obraz tego, co nale偶y poprawi膰.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje si臋 z Tob膮 telefonicznie.
  • II Um贸wimy si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • 锘匡豢III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzi臋ki kt贸rym poprawisz wydajno艣膰 swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczeg贸艂owy raport SEO bior膮cy pod uwag臋 szereg wa偶nych czynnik贸w rankingowych Google.

    Chcesz pozna膰
    ofert臋?
    Skontaktujemy si臋 z Tob膮 w ci膮gu kilku minut! Jeste艣my dost臋pni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dost臋pny. Skontaktujemy si臋 z Tob膮 w godzinach otwarcia biura.
    Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Wi臋cej w Polityce prywatno艣ci.
    Wysy艂anie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj si臋 z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zam贸w rozmow臋