DARMOWY AUDYT SEO

Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej

Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej

KOBU Agency/unsplash.com

Wybierając domenę internetową, warto zwrócić uwagę nie tylko na jej chwytliwą nazwę, ale również dowiedzieć się, co działo się z nią w przeszłości. Historia domeny może mieć duży wpływ na możliwości związane z jej pozycjonowaniem, a także budowaniem wizerunku danej marki. Jest to w dużej mierze związane z tym, przez kogo była ona użytkowana, zanim dostała się w nasze ręce. Podpowiadamy, dlaczego weryfikacja historii domeny ma aż tak duże znaczenie oraz jakie są sposoby na jej sprawną i pewną weryfikację.

Dlaczego warto sprawdzić historię domeny przed jej zakupem?

Wybierając domenę internetową najlepiej kierować się pragmatyzmem. Strona powinna posiadać krótką i chwytliwą nazwę, która będzie informować użytkowników o profilu naszej działalności i będzie jednocześnie powiązana z nazwą naszej firmy. Dla tych, którzy dopiero zaczynają działać w branży internetowej świetną opcją podczas zakładania strony może okazać się konsultacja z ekspertem w branży. Pomoże on znaleźć najlepsze rozwiązania, które pomogą nam rozwijać naszą firmę, bez zmartwień o to, że wybrana przez nas domena internetowa jest nieodpowiednia. A dlaczego może taka być?

Najlepiej pokazać to na przykładzie. Oferując usługi czy produkty warto założyć stronę internetową, aby ułatwić potencjalnym klientom kontakt z właścicielami oraz przybliżyć profil działalności firmy. Kiedy uda się już znaleźć wolną domenę o zadowalającej nas nazwie, może okazać się, że jej historia wpłynie negatywnie na nasz PR. Może to być związane z faktem, że poprzedni jej właściciele nie prowadzili rzetelnie swojej firmy lub co gorsza, wykorzystywali ją do prowadzenia nie do końca legalnej działalności. Jeśli za pośrednictwem danej strony oszukanych zostało wiele osób, zapamiętają oni ten adres jako coś złego. Tak samo wyszukiwarki internetowe, fora czy strony wyświetlające wizytówki firm, w których nic nie ginie, a negatywne opinie zostaną, mimo zmiany właściciela witryny.

Sprawdź: Domeny a pozycjonowanie – czy nazwa strony ma znaczenie?

Historia domeny, a jej SEO

PR danej domeny ma duży wpływ nie tylko na opinie użytkowników na jej temat, lecz także jej widoczność w wyszukiwarce internetowej. Google, Yahoo czy inne podmioty zdecydowanie chętniej promują strony atrakcyjne dla odbiorców. Oznacza to, że pozycjonowane w przeszłości w sposób nieprawidłowy będą miały o wiele trudniej, aby zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Istnieje prawdopodobieństwo, że nie do końca legalna działalność była wcześniej linkowana z wielu odnośników o niskiej jakości, że posiadała ona powieloną treść czy nieprawidłowe linkowanie. Wszystkie te działania bardzo trudno odwrócić. Może się to okazać niezwykle kosztowne i potrwać bardzo długo lub wręcz być niemożliwym do zrealizowania.

Źródło: Scott Graham/unsplash.com

Istnieje jednak kilka metod, które pomogą uchronić właściciela firmy przed zakupem witryny posiadającej ciemną i niejasną historię. Warto zapoznać się z nimi jeszcze przed podjęciem decyzji o wybraniu konkretnej witryny, ponieważ może to pomóc zaoszczędzić sporo stresu i nerwów.

Jeśli interesuje Cię historia domeny internetowej, poszukaj o niej informacji w Google

Wyszukiwarka Google to w dzisiejszych czasach jedno z najczęściej używanych źródeł informacji. Za jej pośrednictwem poszukujemy usług, produktów czy wiedzy, lecz także często szukamy tutaj opinii o interesującej nas firmie. Z tego powodu warto sprawdzić, co o danej witrynie przeczytać możemy w wyszukiwarce. Aby to zrobić, wystarczy wpisać adres witryny w wyszukiwarce i wcisnąć „Enter” lub dodać do tego frazę „opinie”. Jeśli firma lub osoba prywatna, która wcześniej ją prowadziła wykorzystywała ją do nie do końca legalnych czy moralnych praktyk, powinniśmy bez problemu dotrzeć do tych informacji. Warto przejrzeć kilka pierwszych stron wyników wyszukiwania oraz spojrzeć na opinie w Google. Jeśli nie uda nam się znaleźć negatywnych informacji istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że domena ta nie posiada mrocznej historii, która mogłaby negatywnie wpłynąć na nasz PR. Historia domeny internetowej jest niezwykle ważna, jeśli stawiamy na SEO, a przede wszystkim lojalność i uczciwość wobec naszych klientów.

Sprawdź: Czym jest strona filarowa?

Wayback Machine, czyli historia witryny na linii czasu

Wayback Machine porównać można do archiwum stron internetowych. Narzędzie to umożliwia użytkownikom sprawdzenie, jak dana strona wyglądała kilka czy nawet kilkanaście lat temu. Jej działanie jest bardzo proste. Wystarczy w odpowiednim miejscu wkleić link do strony, wybrać rok oraz miesiąc i dzień z dostępnego na stronie kalendarza, a Wayback Machine poinformuje, z jakich dni i dokładnych godzin dostępne są kopie danej witryny. Strona dodatkowo informuje użytkowników poprzez zielone podkreślenia o przekierowaniach 301, na pomarańczowo te, w których wyświetlał się kod 404, a na czerwono zaznaczone są daty z błędem serwera.

Narzędzie to pozwala na własne oczy sprawdzić historię danej domeny internetowej. Użytkownik może zobaczyć, jak w danych dniach wyglądała strona, jaką działalność prowadziła oraz czy miała ona przerwy w funkcjonowaniu. Ma to duże znaczenie jeśli chodzi o budowany przez lata wizerunek strony oraz jej pozycjonowanie

Sprawdź widoczność w sieci dzięki Senuto

Historia domen jest również niezwykle ważna jeśli chodzi o jej widoczność w sieci. Senuto to narzędzie, które pozwala sprawdzić pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dane te wyświetlane są w formie wykresu, co pozwala przeanalizować, jak ten parametr prezentował się na przestrzeni lat oraz jak wygląda aktualnie. Podczas odczytu warto zwrócić uwagę na nienaturalne spadki, które świadczyć mogą o czasowej niedostępności strony, jej wyindeksowaniu czy innych zdarzeniach, które doprowadziły do pozbycia się witryny przez jego właściciela. Tego typu sytuacje mogą mieć duży wpływ na późniejsze pozycjonowanie, dlatego warto dowiedzieć się o nich, aby poznać ryzyka i szanse danej witryny.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: writtled.com, teamined.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 15
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co oznacza pozycjonowanie szerokie?
    Co oznacza pozycjonowanie szerokie?
    Coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych działań marketingowych. Systematycznie wzrasta więc potrzeba pozycjonowania witryn pod kątem wyszukiwarek.
    Ile trwa i jak sprawdzić indeksowanie strony w Google?
    Ile trwa i jak sprawdzić indeksowanie strony w Google?
    Wyszukiwarka Google jest dziś tak oczywistym elementem korzystania z sieci, że mało kto zastanawia się, jak dokładnie działa jej algorytm […]
    Filtr algorytmiczny – czym jest i jak go zdjąć?
    Filtr algorytmiczny – czym jest i jak go zdjąć?
    Nieetyczne praktyki w obrębie stron WWW są odpowiednio karane przez Wujka Google. Dość popularną naganą jest nakładany na nie filtr algorytmiczny.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę