Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

cottonbro/pexels.com

Wizytówka Google Moja Firma (z ang. Google My Business/GMB) to darmowy instrument od Google, za sprawą którego możliwe jest stworzenie, a następnie zarządzanie wizytówką w sieci. Narzędzie pozwala na zaprezentowanie wszystkich danych dotyczących działania przedsiębiorstwa, jednocześnie gwarantuje możliwość nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Konieczna staje się weryfikacja, choć można doszukać się innych wariantów dotyczących budowania jej od podstaw. Co dzieje się w przypadkach, kiedy wizytówka nie ma przypisanego właściciela? Jak zatem wygląda weryfikacja wizytówki Google? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w niniejszym wpisie.

Patenty na standardową weryfikację wizytówki od Google

Lokalizacja Google My Business możliwa jest do zweryfikowania na kilka sposobów. Niektóre z wymienionych poniżej wariantów są dostępne tylko w nielicznych przypadkach. O jakich metodach mowa?

  • Tradycyjna karta pocztowa. To dość powszechna metoda weryfikacji wizytówki GMB. Na jej zawartość składa się unikatowy kod z określonym okresem ważności (30 dni), który następnie należy wpisać w panelu Google Moja Firma.
  • SMS. Z tą opcją spotkasz się przy okazji weryfikacji wizytówek od dawna funkcjonujących w Google Maps. System zakłada, że wskazany numer telefonu, udostępniony w innych sektorach, przynależy do właściciela przedsiębiorstwa i tym samym w wiadomości tekstowej przesyła kod weryfikacyjny.
  • Automatyczne połączenie telefoniczne. Weryfikacja kodu za pośrednictwem tej metody jest możliwa w podobnych okolicznościach jak w przypadku wysyłki poprzez SMS. Decydując się na tę opcję, uzyskujesz feedback w postaci połączenia telefonicznego zapośredniczonego przez automat, który przedstawia unikatowy kod w języku ojczystym.
  • Weryfikacja w trybie “now”. W przypadku, gdy Twoja witryna została połączona, a następnie sprawdzona w Google Search Console, system oferuje tzw. natychmiastową weryfikację wizytówki Google.
  • Adres e-mail. To efektywny i sprawny (choć niezbyt często stosowany) sposób na pozyskanie kodu potwierdzającego. Cała procedura rozpoczyna się od przekierowania kodu na firmowy adres e-mailingowy.
  • Program Trusted Verifier. Warunkiem przystąpienia do specjalnego programu, który zezwala na weryfikację wizytówki za pośrednictwem aplikacji bądź osobistej procedury, jest kwalifikacja przedsiębiorstwa do zamieszczenia go w Google Maps. Kolejnym wymogiem jest konieczność uczestnictwa zaufanego weryfikatora w siedzibie podczas całego procesu.
  • Weryfikacja zbiorcza. Opcja dostępna dla przedsiębiorstw, które dysponują większą liczbą oddziałów. Przesyłany jest specjalnie skonstruowany arkusz, wyposażony w niezbędne dane dotyczące wszystkich lokalizacji działania koncernu.
Sprawdź: Co to są badania konsumenckie i czy warto je przeprowadzać?

Niezweryfikowane wizytówki Google My Business – w czym tkwi problem?

Wizytówki Google Moja Firma zakładane w “tradycyjny sposób” zwykle wymagają od zarządzającego odpowiednio powziętych kroków celem pełnej weryfikacji. Działanie to bazuje na wysłaniu przez Google unikatowego kodu na wskazany, rzeczywisty adres firmy. Dowodzi to temu, że właściciel dysponujący wizytówką prowadzi przedsiębiorstwo w konkretnej lokalizacji.

Źródło: Pixabay/unsplash.com

Zdarzają się sytuacje, kiedy wizytówki powstają nieco inaczej. Przykładową, niestandardową praktyką jest dodawanie określonej firmy w Google Maps przez tzw. lokalnych przewodników. Weryfikacja firmy Google nie ma zatem miejsca. Co dzieje się w przypadku, gdy “prawdziwy” właściciel chce przejąć kontrolę nad utworzoną wizytówką? Powinien kliknąć w zapytanie: “Jesteś właścicielem tej firmy?”. Kolejne kroki dotyczą logowania się na zarządzany profil Google, potwierdzenia danych kontaktowych, a finalnie zlecenia wysyłki unikalnego kodu weryfikacyjnego. Zaraz po jego uzyskaniu otrzyma wgląd do panelu umożliwiającego mu podejmowanie określonych aktywności, w tym wprowadzania zmian dotyczących lokalizacji, tworzenia wpisów bądź przeglądu danych statystycznych.

Kiedy zaczynają się trudności w przejęciu wizytówki GMB?

Istnieją poważne przeszkody pojawiające się w obszarze, który zakłada pomyślne przejęcie wizytówki Google. Sztampowymi “case studies” są sytuacje, w których zarządzanie wizytówką powierzono instytucji zewnętrznej bądź robił to poprzedni właściciel firmy. Proces pozyskiwania danych koniecznych do logowania będzie dość skomplikowany, jednak nie istnieją sytuacje bez wyjścia.

Jeśli wizytówka Google weryfikacja ma odbyć się bez problemu, konieczne będzie w pierwszej kolejności zalogowanie się w witrynie pod adresem www.business.google.com. Następnie należy dodać nową lokalizację, a w formularzu określić nazwę przedsiębiorstwa. Wśród wyświetlonych podpowiedzi należy dokonać wyboru właściwego miejsca, do którego chcemy uzyskać wgląd.

W następnym etapie otrzymamy informację dotyczącą tego, że konkretna wizytówka przeszła proces weryfikacji. Pomimo komunikatu możemy skierować się do osoby, która aktualnie nią zarządza wraz z prośbą o przekazanie praw administracyjnych. Po potwierdzeniu, że firma należy do Ciebie, pojawi się formularz wraz z wariantami poziomu dostępu do wizytówki oraz koniecznością wskazania danych kontaktowych.

Finalnie, aktualny właściciel zostanie powiadomiony o całym przedsięwzięciu związanym z przekazaniem wizytówki GMB. Przekazanie uprawnień spoczywa na jego barkach. Jeżeli w przeciągu tygodnia nie będzie odpowiedniego feedbacku z jego strony, wówczas całą procedurę trzeba będzie powtórzyć.

Przejęcie wizytówki Google Moja Firma to często czasochłonny proces, dlatego powinieneś uzbroić się w cierpliwość. Pamiętaj jednak, że dysponowanie nią dostarcza wielu korzyści, zwłaszcza pozytywnie oddziałujących na wizerunek zarządzanej marki. Nie zniechęcaj się nieudanymi próbami, ponieważ wizytówka pozwoli Ci na efektywną ekspozycję Twojego przedsiębiorstwa.

Masz pytania z zakresu SEO? Napisz do naszych specjalistów, którzy chętnie na nie odpowiedzą.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Strategia marketingowa online – na co zwrócić uwagę?

    Strategia marketingowa online – na co zwrócić uwagę?

    Skuteczny marketing to nierzadko klucz do sukcesu. Czy wiesz zatem, jak wypromować swoją witrynę w sieci i zdobyć nowych odbiorców?
    Marketing LinkedIn? Naprawdę warto! – poznaj 5 sposobów na odświeżenie wizerunku firmy na LinkedIn

    Marketing LinkedIn? Naprawdę warto! – poznaj 5 sposobów na odświeżenie wizerunku firmy na LinkedIn

    Chociaż znamy popularniejsze kanały mediów społecznościowych, LinkedIn to doskonała wizytówka Twojej firmy. Dowiedz się jak wzbogacić swoją strategię marketingową!
    Czym jest język korzyści stosowany w marketingu?

    Czym jest język korzyści stosowany w marketingu?

    Content potrafi zdziałać sprzedażowe cuda, ale czy zawsze jest tak efektywny, jak o nim mówią? Co zrobić, aby osiągnąć korzyści za pomocą treści?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę