DARMOWY AUDYT SEO

Sprawdź polecane narzędzia, które pomogą w planowaniu strategii SEO

5 min czytania
Sprawdź polecane narzędzia, które pomogą w planowaniu strategii SEO
Kategoria Pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony to czynność, która z pewnością nie należy do najprostszych. Działania z nim związane ułatwiają jednak profesjonalne narzędzia SEO, a ich szeroki wybór na rynku sprawia, że każdy może wybrać to najlepiej dopasowane do własnych potrzeb. Przedstawiamy najważniejsze z nich oraz opisujemy, jak mogą one pomóc w utrzymaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Spis treści:

Dlaczego odpowiednia strategia SEO jest tak ważna?

SEO to niezwykle skomplikowana branża. Poza wiedzą i umiejętnościami wysokiej klasy pozycjoner musi nadążać za stale zmieniającymi się algorytmami wyszukiwarek internetowych. To, co jeszcze rok temu przynosiło najlepsze rezultaty, teraz może okazać się nieskuteczne lub przynosić nie do końca zadowalające efekty. Z tego powodu całość czynności związanej z pozycjonowaniem wymaga dużej elastyczności.

Działania SEO nie zamykają się w obrębie jednej czynności i można uznać je za proces długotrwały. Obejmują one między innymi przygotowanie atrakcyjnej treści, mapowanie strony, zadbanie o warstwę wizualną, responsywność i bezpieczeństwo, odpowiedni dobór słów i fraz kluczowych, pozyskiwanie linków zewnętrznych oraz wiele, wiele więcej. Mnogość tych działań sprawia, że planując czynności niezbędna może okazać się odpowiednia strategia SEO, która pozwoli skupić się na konkretnych działaniach i celach, jakie sobie postawimy. Pomóc w jej przygotowaniu i kontrolowaniu całego procesu mogą zagraniczne oraz polskie narzędzia SEO. Różnią się one między sobą funkcjami i zastosowaniami, dlatego warto poznać możliwości, zanim wybierze się to najlepiej dostosowane do indywidualnych celów, potrzeb i oczekiwań.

Sprawdź: W jaki sposób śledzić wydajność strategii SEO?

Podział narzędzi i strategii

Każde narzędzie SEO różni się od siebie. Skupia się na innym celu oraz prezentuje inne możliwości. Warto zaznaczyć, że działania koncentrujące się wokół SEO można podzielić na trzy podstawowe kategorie. On-site to wszystko, co związane z działaniami wewnątrz strony i obejmujące optymalizację strony internetowej do wymagań wyszukiwarki Google. To czynności skupiające się na warstwie wizualnej i merytorycznej strony, a także całością działań związanych z pozycjonowaniem. Off-site SEO to działania wykonywane poza treścią strony. Skupiają się one na zwiększeniu autorytetu strony względem konkurencji. Do najpopularniejszych działań off-site zaliczyć można zdobywanie linków poprzez na przykład zamawianie publikacji zewnętrznych. Pozostaje nam jeszcze analiza efektów działań, czyli sprawdzenie, jak wykonywane przez nas czynności wpłynęły na efekt końcowy. Pozwala to zweryfikować, czy nasze SEO idzie w dobrą stronę, a gdy coś będzie nie tak ustalić nową strategię działania. Narzędzia do SEO pozwalają nam skupić się na konkretnych działaniach, pomagają w analizie wyników i ich interpretacji, dlatego warto na nie postawić podczas planowania strategii SEO.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Google Search Console, czyli narzędzie, od którego powinno się zaczynać

Google Search Console to niezwykle ważne narzędzie do SEO, od którego powinno zaczynać się pracę z pozycjonowaniem strony. Jest ono bezpłatne, a dzięki niemu można uzyskać naprawdę sporo informacji dotyczących tego, w jaki sposób wyszukiwarka Google widzi daną stronę internetową. Pozwala ona na szersze spojrzenie na pozycjonowaną witrynę, co pozwala wczuć się w rolę osoby poszukującej danej informacji, usługi czy produktu. Narzędzie to daje użytkownikom dostęp do wielu informacji, wśród których wymienić można hasła, które sprawiają, że nasza strona jest widoczna wraz z pozycjami i liczbą kliknięć. Dzięki Google Search Console można również sprawdzić, które z podstron są zaindeksowane w Google oraz zdobyć informację o linkach prowadzących konkretnie do naszej strony. Dodatkowo narzędzie to daje dostęp do informacji o uporządkowanych danych oraz wielu innych ciekawostek.

Google Search Console jest narzędziem, które stanowi świetny początek do przygody z pozycjonowaniem stron WWW. Aby uzyskać dostęp do tej platformy wystarczy przejść prostą weryfikację mającą na celu ustalenie właściciela strony internetowej. Dzięki niej można w prosty sposób zoptymalizować widoczność strony oraz sprawdzić, jakie poczynione przez nas działania przynoszą skutki.

Sprawdź: Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO

Senuto, czyli polskie narzędzie do analizy widoczności stron

Wysokiej klasy narzędzia do pozycjonowania stron mogą pochodzić również z naszego kraju. Jednym z tego typu rozwiązań jest Senuto. Jest to płatne narzędzie, które jednak przetestować można w 14-dniowym okresie próbnym zupełnie za darmo. W tym czasie użytkownik może sprawdzić, czy narzędzie to jest dla niego użyteczne i proste w obsłudze.

Działanie tego narzędzia polega na cyklicznym sprawdzaniu pierwszych stron z wynikami wyszukiwarki na bazie milionów słów kluczowych. Na podstawie tej analizy użytkownik może sprawdzić, w odpowiedzi na jakie zapytania jego strona wyświetla się w Google oraz jakie pozycje osiągają poszczególne podstrony jego witryny. Wśród ciekawych opcji tego narzędzia wymienić można fakt, że analiza ta nie musi ograniczać się jedynie do własnej strony, co pozwala na sprawdzenie widoczności konkurencji w branży czy też wiodących marek. Istotna dla analizy SEO jest liczba słów pojawiających się na wykresie w odniesieniu do danej firmy, ale również ich jakość. Senuto pozwala także obserwować zmiany oraz efekty prowadzonych działań SEO na stronie.

Google Keyword Planner, czyli pomoc w znalezieniu odpowiednich słów kluczowych

Frazy kluczowe stanowią jedną z podstawowych części pozycjonowania, dlatego warto korzystać z narzędzi, które pomoże dobrać te najodpowiedniejsze. Jednym z najbardziej popularnych jest darmowy Google Keyword Planner, aby z niego korzystać wystarczy mieć konto w Google Ads. Jak działa? Do jego podstawowych funkcji należy znajdowanie nowych słów kluczowych do kampanii SEO czy też Google Ads oraz kontrola nad zmianami w słów kluczowych w wyszukiwarkach. Dzięki niemu właściciel strony może lepiej zaplanować budżety reklamowe oraz zdecydować, na jakie słowa kluczowe najlepiej pozycjonować swoją stronę.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: printiprinti.com, toylant.com

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak prawidłowo zaplanować swój budżet na działania SEO?
Jak prawidłowo zaplanować swój budżet na działania SEO?
Wydałeś już swój budżet na nieprzemyślane kampanie? Pora to zmienić i zacząć czerpać zyski z SEO!
Jak stworzyć oraz do czego używać pliku robots.txt na WordPressie?
Jak stworzyć oraz do czego używać pliku robots.txt na WordPressie?
Plik robots.txt ułatwi robotom indeksującym dotarcie do Twojej witryny. Sprawdź, do czego dokładnie służy ten plik i jak go stworzyć w WordPressie.
Mapa strony – co to jest? Jak stworzyć mapę witryny oraz jaki wpływ na SEO ma sitemapa?
Mapa strony – co to jest? Jak stworzyć mapę witryny oraz jaki wpływ na SEO ma sitemapa?
Jeśli zależy Ci na optymalizacji swojej strony internetowej, a także na uporządkowaniu jej zawartości, najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie do mapy […]

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie