Sprzedaż w sklepie internetowym – jak ją skutecznie zwiększyć?

Sprzedaż w sklepie internetowym – jak ją skutecznie zwiększyć?

Alejandro Escamilla/unsplash.com

Celem każdego przedsiębiorcy jest zwiększenie przychodów uzyskanych ze sprzedaży oferowanych produktów. Masz plan, ale trudno go zrealizować? Dajemy Ci więc wskazówki, dzięki którym poprawisz funkcjonalność swojego sklepu internetowego.

Najważniejszymi aspektami, bez których ani rusz w ulepszaniu działania witryny internetowej w segmencie sprzedaży, są konwersja oraz UX użytkowników. To jednak zaledwie namiastka tego, o czym musisz pamiętać w opracowywaniu strategii marketingowych. Jeżeli trapi Cię od pewnego czasu pytanie, jak zwiększyć sprzedaż online i wyprzedzić konkurencję w wyścigu o pierwsze miejsce w rankingu SERP, koniecznie przeczytaj przygotowany przez nas poradnik!

Uniwersalne zasady vs. różne preferencje konsumentów

Przed rozpoczęciem wdrażania praktyk, dzięki którym podejmiesz próbę odpowiedzi na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż produktu, powinieneś zrobić małe rozeznanie wśród swoich dotychczasowych i potencjalnych klientów. Od profilu konsumenta oraz jego upodobań zależy powodzenie Twojej marki. Dokonując przełomowych zmian, nie opieraj się zatem wyłącznie na indywidualnych odczuciach. Postaraj się przyjąć perspektywę kupującego i zrób wszystko, aby proces zakupowy przebiegał zgodnie z jego najśmielszymi oczekiwaniami.

Sprawdź: Jak zaangażować swoich klientów w wiadomości e-mail?

Małymi krokami do biznesowego imperium

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i cieszyć się perspektywicznymi zmianami? Dokładnie przeanalizuj zatem wskazane przez nas propozycje, wciel je w życie, a następnie sprawdź, czy udało Ci się osiągnąć założone cele. Co właściwie powinieneś zrobić, aby stworzyć silną więź z klientami Twojego e-sklepu?

Zatrzymaj klienta na dłużej!

Pamiętaj, same odwiedziny na stronie WWW nijak mają się do ostatecznych rezultatów. Nie mamy jednak wątpliwości, że im więcej osób pojawi się na zarządzanej przez Ciebie stronie internetowej, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że któreś z nich dokona zakupów. W pierwszej kolejności przeanalizuj ruch wygenerowany na Twojej platformie, zweryfikuj ilość konwersji pochodzących z konkretnych źródeł. W kolejnym etapie porównaj wskaźniki konwersji, dzięki czemu będziesz w stanie ocenić rzeczywisty stan sprzedaży w zarządzanym przez Ciebie e-sklepie.

Analizuj, analizuj i jeszcze raz analizuj. Wyniki poddaj skrupulatnej weryfikacji pod kątem jakości ruchu. Uwzględnij frazy kluczowe, na które internauci kierują swoje zapytania. Większe dopasowanie do oferty zamieszczonej w zasobach strony WWW jest równoznaczne ze wzmożonym zainteresowaniem docelowych klientów. Nie pozycjonuj na zbyt ogólne, zdawkowe słowa kluczowe.

Jeżeli chcesz upewnić się, jak wygląda jakość ruchu w Twojej witrynie internetowej, sięgnij po odpowiednie narzędzia, np. Google Search Console. Mając wgląd w raporty, możesz śmiało monitorować odwiedziny potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie działa cuda!

Dylematów ciąg dalszy, a wraz z nimi wielokrotnie pojawiająca się zagwostka, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie? Jedną z koniecznych rzeczy, którą musisz uwzględnić, zarządzając platformą zakupową, jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Musisz zdawać sobie sprawę, że nie jest to działanie ad hoc. W tym procesie liczą się systematyczność, cierpliwość i wytrwała praca.

Zajmowanie wysokich miejsc w rankingu Google to prosta droga do zwiększenia popularności marki wśród użytkowników Internetu. Z czym wiąże się pozycjonowanie stron WWW?

  • Szybkie tempo wyświetlania wszystkich elementów w witrynie internetowej.
  • Dostosowanie strony do parametrów każdego urządzenia mobilnego.
  • Przejrzystość w wizualnej prezentacji kategorii i podkategorii produktów.
  • Oryginalny content.
  • Wzmocnienie brandu dzięki dodatkowemu prowadzeniu bloga.
  • Solidny profil linkowy.

Pewnie zdajesz sobie sprawę, że to zaledwie początek w działaniach dotyczących tego, jak zwiększyć swoją sprzedaż. Będziemy to powtarzać jak mantrę, ale tylko regularność w implementacji zmian i poprawek pomoże Twojej stronie w uplasowaniu się na samej górze listy SERP.

Dla zniecierpliwionych reklama Google

Jeżeli chcesz mieć całkowitą kontrolę nad tym, czy będziesz odpowiednio wyeksponowany w sieci, zareklamuj się w wyszukiwarce Google. Dostępne są różne warianty form promocji, począwszy od Google Shopping, a skończywszy na sieci reklamowej Google. Musisz jednak pamiętać o tym, że to działanie nie należy do bezpłatnych, dlatego warto od samego początku odpowiednio gospodarować budżetem.

Koniec końców, w niemal błyskawicznym tempie wygenerujesz pożądany ruch w witrynie internetowej. Nie musisz obawiać się, że coś wymknie się spod kontroli w kontekście zarządzanych finansów. Co więcej, szybko i skutecznie wdrożysz konieczne modyfikacje, poprawiając efektywność realizowanych kampanii reklamowych.

Źródło: Alejandro Escamilla/unsplash.com

Social media jako kolejne ogniwo sprzedażowe

Media społecznościowe to niewątpliwy as w rękawie sprzedawcy. Jeżeli nadal rozmyślasz nad tym, jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego, to profil założony w kanale społecznościowym może okazać się marketingowym strzałem w dziesiątkę!

Śmiało możesz pokusić się o reklamę na Facebooku bądź Instagramie, dzięki której dotrzesz do grona konsumentów na podstawie czynników geograficznych, demograficznych, a nawet związanych z hobby. W połączeniu z nowatorskim sposobem przedstawienia komunikatu reklamowego możesz liczyć na większe zainteresowanie przyszłych klientów Twojej firmy.

Interakcja z klientem

Dodając na stronie czat na żywo, wzbudzasz poczucie większego zaangażowania i troski o swojego konsumenta. Dzięki tej formie komunikacji użytkownik ma pewność, że może uzyskać potrzebne informacje, by finalnie zdecydować się na zakup. Implementacja live chatu jest niezwykle prosta. Sięgnij po gotowe rozszerzenia, np. wtyczki czatu na żywo dedykowane WordPressowi. To kolejna propozycja, której nie warto lekceważyć w odniesieniu do tego, jak zwiększać sprzedaż.

Przypomnij się

Ostatnią z naszych wskazówek na to, jak zwiększyć sprzedaż, jest stworzenie kampanii remarketingowych. Skierowanie przekazów reklamowych do grona osób, które wcześniej pojawiły się na stronie WWW, ma działać motywująco. Zakłada się, że wcześniej niepewni swoich decyzji klienci mogą ponownie zainteresować się ofertą i finalnie dokonać zakupów.

Jeżeli jesteś laikiem w branży e-commerce i nie wiesz, jak poradzić sobie z kompleksowym opracowaniem strategii promocyjnej, koniecznie skorzystaj z porady profesjonalnej agencji marketingowej.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zaangażować swoich odbiorców?
    Jak zaangażować swoich odbiorców?
    Zastanawiasz się, w jaki sposób zaangażować swoich odbiorców? Myślisz, że robisz już wszystko, aby do nich dotrzeć, ale nadal nie widzisz przychodów? Przeczytaj!
    Remarketing – czym jest i na czym polega?
    Remarketing – czym jest i na czym polega?
    Na pewno zdarzyła Ci się nie raz, że po odwiedzeniu sklepu internetowego jego reklamy wyświetlały się na Youtubie, Facebooku i innych stronach. To tak zwany remarketing. Dowiedz się o nim więcej z naszego artykułu!
    Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
    Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
    Szukasz najlepszego kanału komunikacji z klientem? Być może w Twojej branży okaże się nim e-mail marketing. Sprawdź, jak realizować go tak, by nie trafić do folderu ze SPAM-em.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę