Starcie tytanów – PPC vs. SEO – w którym kierunku powinna iść Twoja firma?

Starcie tytanów – PPC vs. SEO – w którym kierunku powinna iść Twoja firma?

AlphaTradeZone/pexels.com

Oba rozwiązania mają swoich zwolenników i przeciwników, my jednak nie zajmujemy miejsca po jeden stronie barykady i proponujemy kompromis. Zastosowanie obu metod to droga maksymalizacji potencjału, dlatego w niniejszym artykule wyjaśniamy skuteczność marketingu online, która ujawnia się z chwilą, gdy obie formy działania pozostają nierozłącznymi.

Zapewnienie optymalnego ruchu dla witryny, przez kooperację SEO i PPC

W dobie realizacji kampanii Pay Per Click (PPC), zalecane jest wykorzystanie przybliżonego dopasowania z modyfikatorem (BMM), które obejmować będzie wybrane słowa kluczowe, celem identyfikacji frazy, które w szerszej perspektywie czasu umożliwi kierowanie przy wykorzystaniu dokładnego dopasowania i kierowanie do wyrażenia.

Wykorzystywanie przybliżonego dopasowanie, nie powinno jednak obejmować wszystkiego, choćby ze względu na coraz częstsze stosowanie fraz z długim ogonem przez użytkowników. Co więcej, działanie to, wystawia Twoją kampanię na niepożądane kliknięcia i wyświetlenia. Tutaj z pomocą przychodzi Google oraz SEO. Google niemal do perfekcji opanowało identyfikowanie synonimów, wraz ze znaczeniem semantycznym, a SEO zapewni pozycjonowanie mnogości słów kluczowych dla witryny, poza śledzoną listą.

SEO stosowane być może również, do koncentracji na najbardziej wartościowych słowach kluczowych. Wydłuża to czas analizy wyników – fakt, ale dzięki temu, wciąż możemy mówić o rentowności promocji i zapewniamy sobie zwrot wkładu na promocję. Nie jest koniecznym tłumaczyć, jak istotne jest realizowanie promocji, z koncentracją na aspekcie ekonomicznym. Promocja winna być przemyślaną i opłacalną, w innym wypadku nasze wysiłki tracą sens.

Pora wyjść z cienia – stań się widocznym w sieci dzięki SEO i PPC

Cel, który przyświeca naszym działaniom i jednocześnie uświęca środki, to jednolitość w działaniu wszystkich kanałów wyszukiwania. Nie sprzeciwiamy się zabiegowi dostosowania wydatków na PPC, z chwilą, gdy oferty organiczne kierowane są do pierwszej trójki topowych wyników.


Źródło: JÉSHOOTS/pexels.com

Finansując maksymalnie cztery reklamy, które poprzedzać będą wyniki organiczne dla najpopularniejszych słów kluczowych oraz biorąc pod uwagę wprowadzone rozszerzenie dla tekstowych reklam, zauważymy, że opłacane reklamy są tymi dominującymi nad wynikami wyszukiwania. Ponadto, gdy promocja podpięta zostanie pod pakiet lokalny, dochodzi do sytuacji, w której rozdzielczość ekranu uniemożliwa wyświetlenia wyników organicznych, ze względu na reklamy właśnie.

Prowadzone przez ekspertów z sektora marketingowego obserwacje, dostarczyły wniosków o wyższej skuteczności opłacanych list wyszukiwania, które generują znacznie więcej kliknięć niż listy organiczne. Nieistotne czy użytkownik będzie bardziej skory skorzystać z oferty organicznej, ważne jest, aby Twoja witryna posiadała płatne pozycje reklamowe, ponieważ tworzy to wrażenie wiarygodności Twojej firmy, równocześnie wzmacniając jej widoczność.

Prosimy Państwa, aby zawrócić – pierwsza wizyta bez efektu, kolejna z korzyścią

Nie jest to do końca zweryfikowane, jednak prawie sto procent odwiedzających nie konwertuje w ramach pierwszej wizyty w witrynie. Statystyczna większośc wyszukiwań, realizowana jest z intencją uzyskania informacji, a w takiej sytuacji z pomocą może nam przyjść PPC, które jest w stanie raz jeszcze zaprowadzić odwiedzających do Twojej witryny – mówimy wówczas o kampanii remarketingowej.

Naszymi działaniami osiągamy jak najlepsze wyniki organiczne dla witryny, które w rozrachunku przelewają nam się przez palce – innymi słowy, nasza praca staje się nic nieznaczącą. Właśnie dlatego powinniśmy traktować wyniki organiczne jako oznakę, że odbiorca do nas dotarł i zapoznał się z naszymi treściami. Następnie stosując remarketing, ponownie zapraszamy go do naszej witryny, staramy się pozostać w jego pamięci i nakłonić do skorzystania z oferty w szerszej perspektywie czasu.

Współczynnik odrzuceń – zminimalizowany za wszelką cenę

Wśród dominujących czynników, mających bezpośredni wpływ na wynik jakości słów kluczowych, wymieniamy ogólną jakość strony docelowej. Sprawna współpraca z autorami publikowanych treści, z chwilą, gdy strona, do której wprowadzasz reklamę, wyświetla stronę docelową poniżej średniej, jest w stanie usprawnić ranking reklamy, przy jednoczesnej redukcji kosztów od kliknięcia. Reklama, której zawartość zgodna jest z tym, co się za nią kryje, stanowi clue w zmniejszaniu współczynnika odrzuceń. W tej relacji każdy otrzymuje to, czego oczekiwał – potencjalny klient rozważa, ówcześnie zareklamowaną ofertę, a Twoja promocja, pokazuje swoją skuteczność.

Podsumowanie

Chyląc się ku końcowi, ponownie wracamy do myśli o koegzystencji PPC i SEO, które jak widzisz, choćby na powyższych przykładach, tworzą naprawdę zgrany duet. Pozbycie się, którego z nich, negatywnie wpłynie na Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania, co więcej, wpłynie niekorzystnie na samą produktywność. Ich kooperacja pozwoli Ci myśleć o konwersji, ukazując znacznie więcej możliwości działania z korzyścią dla niej.

Obie praktyki wymagają wiedzy, którą najlepiej zdobywa się w praktyce, jednak po co masz ryzykować i uczyć się na błędach? W końcu w grę wchodzi Twój budżet. Skontaktuj się z nami i uzyskaj darmowy audyt, kto wie, być może będzie to początek owocnej współpracy! Jesteśmy tu, żeby Cię wtajemniczyć w strukturę działania SEO, a na dodatek, PPC, również nie jest nam obce.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO vs SEM – co wybrać?

    SEO vs SEM – co wybrać?

    Czy znasz różnicę pomiędzy SEO i SEM? Na który sposób optymalizacji się zdecydować? Ten artykuł z pewnością rozwieje Twoje wątpliwości!
    Co powinno zadecydować o wyborze narzędzia? – najlepsze rozwiązanie dla raportowania PPC

    Co powinno zadecydować o wyborze narzędzia? – najlepsze rozwiązanie dla raportowania PPC

    Klienci pragną widzieć z jaką skutecznością realizowana jest ich kampania promocyjna – pokaż im to czarno na białym!
    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!

    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!

    Wiele osób popełnia wciąż te same błędy, przez co nie mogą osiągnąć sukcesu w swojej branży. Sprawdź, czy Ty też popełniasz te błędy w swojej kampanii reklamowej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.