Strategia marketingowa online – na co zwrócić uwagę?

Strategia marketingowa online – na co zwrócić uwagę?

Jason Goodman/unsplash.cpom

Zoptymalizowana strona internetowa to świetne narzędzie marketingowe. Jest ona bowiem obrazem Twojej firmy w internecie i stanowi jeden z najważniejszych kanałów marketingu online, dzięki któremu możesz zwiększyć ruch w witrynie i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe.

Każda firma, która chce odnieść sukces w internecie, musi więc mieć dobrą strategię marketingową.

Wielu twórców sądzi, że posiadanie strony internetowej to wielki krok w stronę lepszych wyników online. Nic bardziej mylnego. Witryna to tylko narzędzie, które prawidłowo wykorzystane może zapewnić świetne efekty. Jeśli więc zależy Ci na uzyskaniu popularności w sieci i pokonaniu branżowych rywali, musisz zaktualizować swoje treści i zoptymalizować zawartość strony internetowej. Jak to zrobić? Czytaj dalej!

Czym jest marketing w witrynie?

Marketing witryn to proces promowania stron internetowych w sieci. Jest to jeden ze środków digital marketingu, z którego webmasterzy korzystają w ramach ogólnych strategii reklamowych w internecie.

Najważniejszym celem kampanii marketingowej witryny jest generowanie większego ruchu i uzyskanie wyższego współczynnika konwersji.

Oto kroki, jakie warto podjąć, aby skutecznie promować swoją witrynę online.

Sprawdź: Jak wybrać agencję Google Ads?

Dokładna analiza witryny

Każdy, nawet najmniejszy element strony musi skutecznie przyciągać odbiorców i zatrzymywać ich w witrynie na dłużej.

Aby określić skuteczność działań i ustalić, jakie obszary wymagają szczególnej uwagi, warto sprawdzić, czy witryna jest czytelna, łatwa w nawigacji i posiada zrozumiałe treści. Wszelkie błędy wykryte w tych elementach powinny być jak najszybciej skorygowane, gdyż tylko w ten sposób marka ma szansę na uzyskanie widoczności w wyszukiwarce.

Źródło: Jason Goodman/unsplash.com

Witryna powinna być ponadto responsywna, a więc właściwie funkcjonować na różnych systemach operacyjnych, na każdym rozmiarze ekranu i we wszystkich przeglądarkach.

Optymalizacja pod kątem SEO

Podstawowym aspektem każdej współczesnej strategii marketingowej online jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Brak SEO z reguły skutkuje utratą ruchu organicznego i zmniejsza szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Chociaż techniki optymalizacyjne nieustannie się zmieniają, istnieje kilka podstawowych metod SEO, których umiejętne wykorzystanie z dużym prawdopodobieństwem zapewni Ci lepszą widoczność w SERP. Oto najważniejsze z nich:

Badanie słów kluczowych

Dzięki badaniu słów kluczowych możesz ustalić, które najczęściej wyszukiwane przez użytkowników hasła mogą skutecznie promować Twoją markę w sieci. Tworząc treści z ich wykorzystaniem, znacznie zwiększasz szanse na lepsze pozycjonowanie się w Google i przyciągasz klientów, którzy są realnie zainteresowani Twoją ofertą.

Budowanie linków

Podczas indeksowania boty Google sprawdzają, ile linków prowadzi do Twojej witryny. Następnie na podstawie tej liczby określana jest wartość Twoich treści i ich pozycja w rankingu SERP.

Im więcej linków zwrotnych z wiarygodnych stron internetowych uzyskasz, tym lepiej prezentować się będziesz w oczach Google i z tego tytułu otrzymasz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Wartościowa treść

Treść bogata w odpowiednie słowa kluczowe jest najważniejszym elementem SEO. Dzięki niej możliwe jest bowiem generowanie ruchu w witrynie i skuteczne pozycjonowanie się w wynikach wyszukiwania.

Aby więc maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii marketingowej, upewnij się, że dane słowo kluczowe jest powiązane z Twoją branżą i jest dość popularne wśród grupy docelowych odbiorców.

Optymalizacja on-site

Celem każdej strategii SEO on-site jest dokładne przedstawienie Google wartości danej witryny. Praktyki optymalizacyjne obejmować zatem powinny dbałość o elementy, takie jak opisy meta, tagi tytułu, alt tagi obrazów czy nagłówki.

Sprawdź: iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!

Optymalizacja pod kątem mediów społecznościowych

Aby zwiększyć widoczność swojej marki w sieci, ważna jest również optymalizacja witryny pod kątem mediów społecznościowych. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie jest to jednoznaczne z marketingiem w social mediach. Strategia ta opiera się bowiem na następujących elementach:

  • Posiadanie w witrynie obrazów i wideo, które można udostępniać w mediach społecznościowych;
  • Dodanie w mediach społecznościowych przycisków udostępniania na stronach, którymi chcesz się podzielić na najpopularniejszych portalach;
  • Upewnienie się, że gdy użytkownik kliknie przycisk udostępniania, wygenerowany fragment treści będzie dobrze sformatowany. Zalecane jest również dodanie niezbędnych metatagów Open Graph oraz użycie odpowiednich rozmiarów i formatów obsługiwanych przez wszystkie główne sieci.

Niestety wielu webmasterów pomija ten krok. Jeśli jednak zależy Ci, aby działania w mediach społecznościowych przynosiły satysfakcjonujące wyniki, musisz wcielić w życie wymienione powyżej wskazówki.

Content marketing

Regularne publikowanie wartościowych treści to klucz do sukcesu każdej współczesnej marki online. Mowa tu o zawartości stron internetowych, która angażuje czytelników i zachęca ich do nawiązywania relacji z marką. Aby zatem opracować skuteczną strategię treści, ustal, jaki rodzaj contentu cieszy się największym zainteresowaniem wśród grupy docelowych odbiorców, na jakich tematach warto się skupić i z jaką częstotliwością publikować nowe artykuły. Warto zaznaczyć, że najskuteczniej działa taktyka udostępniania wpisów co 2–3 dni.

Sprawdź: Jak reklamować się na Twitterze?

Podsumowanie

Najważniejszym aspektem, który należy wziąć pod uwagę podczas wdrażania działań marketingowych, jest fakt, iż świat internetu nieustannie się zmienia. To, co jeszcze jakiś czas temu przynosiło satysfakcjonujące wyniki, dziś okazać się może zupełnie nieskuteczne. Jeśli więc zależy Ci na budowaniu widoczności marki w sieci i zwiększaniu przychodów, regularnie badaj rynek i dostosowywuj swoje działania do zmian w nim zachodzących, a z pewnością pokonasz branżowych rywali i uzyskasz miano lidera w swojej specjalizacji!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

    10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

    Zastanawiasz się nad pisaniem bloga? Chcesz wiedzieć, jakich metod użyć, aby Twoje treści przyciągnęły rzesze zainteresowanych odbiorców? Sprawdź!
    Podstawy social media marketingu

    Podstawy social media marketingu

    Miliardy kont i użytkowników. Bez mediów społecznościowych nie ma Cię w sieci. Dowiedz się więc, jak zaplanować strategię marketingową w social mediach.
    Trendy w social mediach 2022

    Trendy w social mediach 2022

    Jesteś ciekawy co nowego w social mediach? Przeczytaj o trendach na 2022 rok!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę