Blogowanie to przyjemny sposób na kontakt z podobną sobie społecznością, a zarazem forma ekspresji dla wielu użytkowników. Pisząc, zależy nam, abyśmy byli czytani. Wymaga to jednak wiele pracy oraz czasu. Ci, którzy zastanawiają się, jak zacząć promocję swojego bloga, często sięgają po strategie marketingowe. Jednak najpierw należy zadbać o fundamenty – techniczne SEO. Aby wyszukiwarka w lepiej indeksowała stronę, trzeba umieć się z nią porozumieć. Elementem, który umożliwia ten rodzaj dialogu, są właśnie słowa kluczowe. Jak więc wykorzystać ich potencjał w kontekście blogosfery?
Szukając informacji o pozycjonowaniu oraz optymalizacji SEO, z pewnością natknąłeś się na pojęcie słów kluczowych. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, słowa bądź frazy kluczowe (keywords) to wszystkie wyrazy wpisywane przez internautów do wyszukiwarki w zależności od intencji oraz potrzeb. Są jednym z najważniejszych elementów wpływających na pozycję rankingową strony.
W celu ułatwienia pracy poszukiwania oraz analizowania słów kluczowych powstało wiele narzędzi i programów komputerowych.
Źródło: chrome.google.com
Płatne:
Źródło: senuto.pl
600 milionów. Do lutego 2022 roku w sieci powstało 600 milionów blogów, pochodzących z różnych platform. Jak widać, tworzenie wpisów jest dla użytkowników popularną formą ekspresji, a także miejscem pozwalającym na zbudowanie wizerunku w sieci bądź uzyskanie przychodów ze sprzedaży. Powodów zakładania blogów są tysiące, od hobby po zobowiązania zawodowe. Jakie więc korzyści może przynieść blog w kontekście content marketingu?
Blog przyczynia się więc do zwiększenia ruchu organicznego na stronie, a tym samym stwarza możliwość komunikacji pomiędzy autorami a odbiorcami. W przypadku sklepów internetowych jest on dodatkiem do opisu produktu, który można zaprezentować w nieco odmienny sposób, aniżeli na oficjalnej stronie.
Dodatkowo blogowanie pozwala na nawiązywanie nowych współprac, np. z influencerami. Im więcej osób linkuje naszą stronę, tym bardziej widoczni się stajemy. W tym kontekście warto znać zjawisko guest postingu, które polega na zaproszeniu kogoś wpływowego do napisania tekstu na naszą stronę bądź ofiarowaniu innej stronie własnego contentu.
Znasz już rodzaje słów kluczowych oraz możliwości, które stwarza blogowanie. Aby jednak zacząć myślenie o słowach i frazach, musisz określić swoich odbiorców. Spróbuj znaleźć odpowiedź na pytanie, kim jest Twój czytelnik. W tym celu określ takie zmienne jak:
Wyszukiwarka internetowa posługuje się algorytmem, który dopasowuje strony do intencji (Algorytm Koliber). Z tego powodu określenie modelowego odbiorcy pozwoli na lepsze dobranie słów do zapytań użytkowników.
Wiedząc już, kto znajduje się po drugiej stronie ekranu, dla komfortu własnej pracy stwórz bank słów. Jest to miejsce, do którego będziesz mógł powracać, planując harmonogram postów, zmieniając tematykę, określając strategię działań krótko- i długodystansowych. Wypisz wszystkie słowa, które określają Twojego bloga. Może być ich kilkaset, a nawet kilka tysięcy. Z tego powodu warto stworzyć sobie mniejsze kategorie tematyczne. Dzięki temu pozycjonowanie będzie znacznie prostsze.
Dodatkowo nie możesz zapominać o swojej konkurencji. Sprawdź blogi, które zajmują się podobną tematyką. Jeśli będziesz pozycjonować stronę jedynie w oparciu o te same frazy, może okazać się, że Twoje wysiłki idą na marne. Musisz więc być bardziej oryginalny, a jednocześnie pamiętać, żeby nie przesadzić. Kluczem do sukcesu jest naturalność, tylko wtedy zdobędziesz zaufanie czytelników.
Czytelnicy Twojego bloga mogą szukać go na tysiące sposobów, słowa kluczowe pozwalają na skrócenie tej drogi. O czym więc warto pamiętać, budując bank słów?
Wiesz już, czym charakteryzuje się techniczne SEO. Jednak słowa kluczowe są jedynie jednym z jego elementów. Dlatego też, planując dalszą optymalizację, musisz dowiedzieć się, które elementy on-site i off-site wymagają jeszcze poprawy. Mimo wszystko słowa kluczowe mają największe znaczenie. Są naszą komunikacją zarówno z blogerami i czytelnikami, jak i robotami wyszukiwarek. Zastanów się, jakie słowa określają Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.