Jeśli w prowadzeniu swojej działalności postawiłeś na działania związane z marketingiem cyfrowym – brawa dla Ciebie! Zyskałeś w ten sposób dużo, a między innymi to, że teraz, sposoby promocji Twojej firmy są wręcz nieograniczone!
Nie zapominaj jednak, że to, co tak naprawdę liczy się w promowaniu za pośrednictwem Internetu to treść. Im content publikowany przez Ciebie na stronie jest bardziej użyteczny i jakościowy dla użytkownika, tym oczywiście lepiej dla Ciebie!
Jednak odpowiednio opracowane na stronie treści wymagają czasu i zaangażowania z Twojej strony. Jeśli prowadzone przez Ciebie profile w social mediach i strony internetowe będą zawierały treści niskiej jakości, albo obecne na nich teksty będą źle skonstruowane – nie przyniosą Twojej stronie oczekiwanych efektów.
Chcemy Ci pomóc odnaleźć właściwą drogę w zagmatwanym świecie SEO, dlatego w tym artykule postanowiliśmy zebrać i przedstawić Ci wszystkie najważniejsze zagadnienia dotyczące odpowiedniej strategii treści, aby publikowany przez Ciebie kontent zachwycał jak największa liczbę osób do skorzystania z usług Twojej firmy.
Jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności przez Internet jest odpowiednie przedstawienie tego, czym Twoja firma właściwie się zajmuje. Pozwól poznać się użytkownikom z jak najlepszej strony! Przedstaw odbiorcom historię powstania i myśl, jaka przyświecała Ci w momencie rozpoczynania działalności Twojego przedsiębiorstwa. Zwróć uwagę na swoje osiągnięcia i wskaż “kamienie milowe’, czyli charakterystyczne wydarzenia, które miały miejsce w czasie funkcjonowania firmy i wpłynęły na jej obecny wizerunek. Niech Twoja firma będzie odbierana jako solidna, godna zaufania i znająca się na produktach bądź usługach, które ma w swojej ofercie.
Jeżeli zależy Ci na klientach spraw, aby od początku wiedzieli czego mogą się spodziewać po zdecydowaniu się na współpracę z Tobą. Przekonaj ich, że nie jesteś amatorem i jesteś w stanie rozwiązać każdy ich problem, oraz zaspokoić potrzebę, z którą się do Ciebie zwrócą. Przedstaw siebie w roli eksperta w branży, posługując się fachową terminologią (jednak nie przesadź, abyś nie brzmiał sztucznie i niezrozumiale!). Możesz również zwrócić uwagę na swoje wykształcenie, doświadczenie oraz kursy, które zostały ukończone przez Ciebie i Twoich pracowników, a które oczywiście mają związek z branżą, w której działasz.
Relacje to tak naprawdę motor napędowy każdej dziedziny życia – nie inaczej jest w przypadku prowadzenia biznesu online. Twoi odbiorcy to tak naprawdę widownia, którą chcesz nie tylko powiększać, ale przede wszystkim zadowalać. Staraj się doceniać swoich klientów – zarówno tych nowych, jak i tych, którzy są z Tobą od dawna. Publikuj nie tylko użyteczne dla nich treści, ale od czasu do czasu staraj się ich nagradzać, dziękując w ten sposób za ich zaangażowanie i zaufanie jakim Cię obdarzyli. Rozmawiaj ze swoimi odbiorcami np. odpowiadając na zamieszczone przez nich komentarze, a także zwracaj uwagę na ich opinie – które czarno na białym nakreślą co należy zmienić, czego klientom brakuje, a co im się podoba w Twojej działalności.
Już wiesz, że wartościowa treść jest ważna dla odbiorców, ale również dla botów wyszukiwarki, które dzięki niej są w stanie ocenić Twoją witrynę i umieścić ją w odpowiednim miejscu w wynikach. Ale czym właściwie jest warta uwagi treść? Są to oczywiście informacje o produktach i usługach, newsy o innowacjach dotyczących Twojej branży, ale również materiały edukacyjne, które poszerzają wiedzę Twoich klientów. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep zoologiczny, możesz umieścić artykuł o tym jak prawidłowo dobrać karmę do danego psa, w jaki sposób dbać o swojego czworonoga zimą, czy na co zwracać uwagę w przypadku adopcji psa. W ten sposób staraj się również odpowiadać na problemy, z jakimi borykają się Twoi klienci – rozwiązując je!
Osoby wpisujące w wyszukiwarkę dane hasła zazwyczaj szukają rozwiązania problemu, który ich dotyczy. Oferując swoje produkty czy usługi, zastanów się, na jakie zapytania może postawić potencjalny klient, podczas poszukiwania Twojej działalności. Do tego zadania możesz wykorzystać również dostępne w Internecie narzędzia, takie jak np. Answer the Public lub SEMrush, dzięki którym dowiesz się, o co najczęściej pytają internauci. Znając problemy klientów, będziesz mógł odpowiadać na nie w swoich treściach, a oni z pewnością to docenią, odwdzięczając Ci się wysoką konwersją! Oprócz klientów z pewnością zauważy to również wyszukiwarka Google, co z miejsca zapewni Ci wysoką pozycję w SERP!
Klienci, których udało Ci się zdobyć, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, to również Twoja publiczność. Jeśli uda Ci się stworzyć społeczność, stajesz się za nią odpowiedzialny, dlatego powinieneś wykazać się troską. Zaangażuj swoich odbiorców do działań, których chcesz żeby dokonywali! Mowa tu między innymi o dokonywaniu zakupów, ale również o braniu udziału w konkursach, rozdaniach, zostawianiu komentarzy czy reakcji pod Twoimi wpisami. Dostarczaj im nie tylko treści merytorycznych, ale również prowokuj do dyskusji i zachęcaj do wymieniania się między sobą poradami. Angażujące treści sprawią również, że odbiorca będzie spędzał na Twojej stronie więcej czasu, co będzie sygnałem dla Googla, że Twoja witryna jest wartościowa!
Wszystkie wymienione powyżej działania wpływają na rozpoznawalność Twojej marki. Nie spoczywaj jednak na laurach i podejmuj akcje, które docelowo wiążą się z tym, aby stawać się bardziej rozpoznawalnym. Oprócz systematycznie publikowanych treści i wysokiej jakości oferowanych produktów postaw również na to, aby udzielać się tam, gdzie możesz spotkać swoich odbiorców. Bierz udział w dyskusjach na forach i grupach, a także współpracuj z dobrze kojarzącymi się i rozpoznawalnymi osobami! W ten sposób nie tylko wzbudzisz podziw wśród swojej publiczności (oraz konkurencji), ale także będziesz stale zwiększać swoje zasięgi.
SEO jest to nic innego jak marketing przeprowadzany za pomocą wyszukiwarki Google. Pamiętasz, że wspominaliśmy o pozycji na liście wyników wyszukiwania? To właśnie SEO! Prawidłowo zoptymalizowana pod tym kątem witryna zawierająca treści, które mają w sobie odpowiednie i powiązane z tematem działalności firmy słowa kluczowe, to idealny sposób na utrzymanie wysokiej pozycji. Połącz swoje strony i podstrony z najbardziej opłacalnymi słowami kluczowymi, a także nie zapominaj o słowach kluczowych z “długim ogonem” (ang. long-tail). Zadbaj również o odpowiednią nawigację na swoich witrynach, aby klient, który szuka konkretnego zagadnienia mógł z łatwością je odnaleźć!
Działania, jakie podejmujesz w celu zwiększenia sprzedaży, konwersji i renomy swojej marki mogą być wspierane również przez płatną promocję. Przykładem takiego działania jest użycie reklamy PPC (ang. Pay-Per-Click), której nazwa odnosi się do sposobu rozliczania. W jej przypadku koszt jest uzależniony od ilości kliknięć w baner, które powodują przekierowanie do Twojej witryny. Płatne reklamy mogą być umieszczane również w Twoich social mediach, np. na Facebooku lub YouTubie, jeśli zdecydujesz się na współpracę z twórcą, który pokaże w swoim materiale sponsorowanym Twoją markę. Płatna reklama jest dobrym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności oraz powiększenie Twoich zasięgów.
Badanie działań, jakie podejmuje konkurencja to jedna z technik, jakie podejmuje się w marketingu internetowym. Dobrze jest wiedzieć co robią Twoi rywale i czy przynosi to oczekiwane skutki. Pamiętaj jednak, aby nie kopiować! Duplikowanie treści jest po pierwsze nieuczciwe, a po drugie źle postrzegane przez wyszukiwarkę Google! Postaw na takie działania, które wyróżnią Cię spośród konkurencji. Wybierz oryginalność, kreatywność i szczególne podejście do klienta! Staraj się, żeby to właśnie o Tobie mówili!
Jak widzisz marketing cyfrowy to dużo więcej niż założenie sklepu internetowego. To nieustanna praca nad treścią, zaskakiwania swoich odbiorców i dbanie o nich. Czasami zdarza się, że nie każdy przedsiębiorca ma czas na samodzielne prowadzenie strategii marketingowej w Internecie. Wtedy warto zwrócić się do doświadczonej w tym temacie agencji multimedialnej, która przejmie od Ciebie ten obowiązek!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.