Jeżeli w grę wchodzi sprzedaż, każdy detal ma znaczenie, począwszy od wprowadzonych udogodnień w ramach finalizacji transakcji, a skończywszy na projekcie witryny internetowej. Zaimplementowane zmiany wpływają na liczbę osób faktycznie zainteresowanych zakupem produktu bądź skorzystaniem z oferowanej usługi. Jedną z pierwszoplanowych ról odgrywa właściwie przygotowana strategia UX. O tym, czym jest, a także, jak ją wdrożyć, by odnieść sukces, dowiesz się z niniejszego artykułu. Nie daj się wyprzedzić konkurencji, działaj już teraz!
Jeżeli termin UX wciąż nie jest Ci znany, to nadeszła pora, aby poznać jego znaczenie. User Experience (od akronimu UX) odnosi się do wszystkich doświadczeń internauty mającego styczność ze stroną internetową bądź innym produktem cyfrowym. Inaczej rzecz ujmując, to ocena wystawiana na podstawie składowych, takich jak atrakcyjność, przejrzystość czy użyteczność rozwiązania.
W sytuacji, gdy internauta sprawnie porusza się po zasobach strony WWW, można przypuszczać, że projekt User Experience okazał się jak najbardziej trafny. Zdarzają się przypadki, kiedy to użytkownicy wydają negatywny werdykt na podstawie problemów w obsłudze interfejsu. To z kolei sygnał dla UX Designera, aby wprowadził zmiany do zarządzanej witryny internetowej.
Czym zatem jest strategia UX? To niekonwencjonalna taktyka myślenia o stronie internetowej bądź innym produkcie cyfrowym, nastawiona na konkretne rezultaty, np. użyteczność. Warto mieć na względzie fakt, że “jurorem” efektywności jest użytkownik, który ma kontakt z zaprojektowaną platformą e-sprzedażową. Wszystkie aktywności prowadzą do jednego – osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
Determinantów jest wiele i nie należy poprzestawać na jednym czy dwóch czynnikach współtworzących projekt. W niniejszym opracowaniu zawęziliśmy listę do kilku elementów, których zaniedbanie prowadzi do spadku użyteczności serwisów sprzedażowych.
Bez dobrej nawigacji trudno mówić o wysokiej satysfakcji użytkownika korzystającego z zasobów strony internetowej. Komplikacje podczas pierwszego kontaktu z witryną bezpośrednio przyczyniają się do porzucania koszyków.
Nie mamy wątpliwości, że liczba użytkowników dokonujących zakupów w sieci za pośrednictwem smartfonów wciąż wzrasta. Projektując stronę WWW, należy zadbać o prawidłową ekspozycję dostępnych funkcji, przycisków czy stworzonej treści.
Jeżeli chcesz znaleźć się w czołówce najchętniej odwiedzanych serwisów internetowych, powinieneś wiedzieć, do jakiej grupy odbiorców dotrzeć w pierwszej kolejności. To, jakim poczuciem estetyki odznaczają się Twoi adresaci, jest współzależne od ich potrzeb. Zadbaj o to, aby kierować do swoich klientów jasne, przejrzyste komunikaty.
Nic tak nie frustruje, jak błędy techniczne, które, pomimo że często nie są widoczne gołym okiem, wywołują niemałe zamieszanie. Do powszechnych problemów w tym sektorze zaliczamy poprawność wyświetlania elementów zamieszczonych na stronie oraz sposób komunikacji internauty dotyczący etapów procesu zakupowego.
Podczas opracowywania strategii User Experience pojawia się kilka punktów, o których warto pamiętać, realizując plany projektowe.
Każdy plan powinien zaczynać się od spisania celów. Jeśli jesteś w stanie wyobrazić sobie, krok po kroku, jak będzie wyglądał projekt, to bez zdefiniowanych założeń “nie pójdziesz do przodu”. Zastanów się, jak chcesz, aby wyglądał przebieg sprzedaży oraz zdefiniuj grupę przyszłych klientów.
To pytanie jest fundamentalne dla procesów kreacyjnych w ramach przygotowywania projektu sklepu internetowego. Nieco inaczej będziesz postępował zaraz po utworzeniu platformy e-sprzedażowej, a zupełnie odmienne metody wdrożysz przy wprowadzaniu zmian w długo istniejącym już serwisie internetowym. Wynika to zarówno z Twojego doświadczenia, jak i postawy ustalonego wcześniej targetu.
Jeżeli wiesz, na czym Ci zależy, to pozostaje wyłącznie przygotowywanie planu realizacji założonych zamiarów. Na tym etapie zmierzysz się z koniecznością podjęcia ostatecznego wyboru dotyczącego implementacji działań oraz wskazania zakresu czasowego czy zespołu odpowiedzialnego za proces projektowy.
W dobie postępującej cyfryzacji nie sposób pominąć dobrze zaprojektowanej strony internetowej. To nieocenione wsparcie dla przedsiębiorcy podczas realizacji założonych celów, które bezpośrednio wpływają na osiągane zyski.
Dokładając wysiłków w przygotowanie dobrego planu UX, przyczyniasz się również do wygenerowania wyższego współczynnika konwersji. Same plusy, zero minusów. Bądź więc gotowy na każdą ewentualność i odpowiadaj na potrzeby Twoich klientów. Wdrażaj nowatorskie rozwiązania, a przede wszystkim – postaw na innowacyjność, czyli projekt User Experience!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.