Strategia UX – jak ją opracować?

Strategia UX – jak ją opracować?

Shuki Harel/pexels.com

Jeżeli w grę wchodzi sprzedaż, każdy detal ma znaczenie, począwszy od wprowadzonych udogodnień w ramach finalizacji transakcji, a skończywszy na projekcie witryny internetowej. Zaimplementowane zmiany wpływają na liczbę osób faktycznie zainteresowanych zakupem produktu bądź skorzystaniem z oferowanej usługi. Jedną z pierwszoplanowych ról odgrywa właściwie przygotowana strategia UX. O tym, czym jest, a także, jak ją wdrożyć, by odnieść sukces, dowiesz się z niniejszego artykułu. Nie daj się wyprzedzić konkurencji, działaj już teraz!

Czym w ogóle jest UX?

Jeżeli termin UX wciąż nie jest Ci znany, to nadeszła pora, aby poznać jego znaczenie. User Experience (od akronimu UX) odnosi się do wszystkich doświadczeń internauty mającego styczność ze stroną internetową bądź innym produktem cyfrowym. Inaczej rzecz ujmując, to ocena wystawiana na podstawie składowych, takich jak atrakcyjność, przejrzystość czy użyteczność rozwiązania.

W sytuacji, gdy internauta sprawnie porusza się po zasobach strony WWW, można przypuszczać, że projekt User Experience okazał się jak najbardziej trafny. Zdarzają się przypadki, kiedy to użytkownicy wydają negatywny werdykt na podstawie problemów w obsłudze interfejsu. To z kolei sygnał dla UX Designera, aby wprowadził zmiany do zarządzanej witryny internetowej.

Sprawdź: Business Intelligence – co to jest?

Strategia User Experience – czyli jak zaskarbić sobie klienta?

Czym zatem jest strategia UX? To niekonwencjonalna taktyka myślenia o stronie internetowej bądź innym produkcie cyfrowym, nastawiona na konkretne rezultaty, np. użyteczność. Warto mieć na względzie fakt, że “jurorem” efektywności jest użytkownik, który ma kontakt z zaprojektowaną platformą e-sprzedażową. Wszystkie aktywności prowadzą do jednego – osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.

Co decyduje o 100% sukcesie projektu UX?

Źródło: Karolina Grabowska/pexels.com

Determinantów jest wiele i nie należy poprzestawać na jednym czy dwóch czynnikach współtworzących projekt. W niniejszym opracowaniu zawęziliśmy listę do kilku elementów, których zaniedbanie prowadzi do spadku użyteczności serwisów sprzedażowych.

Przejrzyste i instynktowne poruszanie się po stronie WWW

Bez dobrej nawigacji trudno mówić o wysokiej satysfakcji użytkownika korzystającego z zasobów strony internetowej. Komplikacje podczas pierwszego kontaktu z witryną bezpośrednio przyczyniają się do porzucania koszyków.

Dopasowanie do ekranów urządzeń mobilnych

Nie mamy wątpliwości, że liczba użytkowników dokonujących zakupów w sieci za pośrednictwem smartfonów wciąż wzrasta. Projektując stronę WWW, należy zadbać o prawidłową ekspozycję dostępnych funkcji, przycisków czy stworzonej treści.

Upodobania grupy docelowej

Jeżeli chcesz znaleźć się w czołówce najchętniej odwiedzanych serwisów internetowych, powinieneś wiedzieć, do jakiej grupy odbiorców dotrzeć w pierwszej kolejności. To, jakim poczuciem estetyki odznaczają się Twoi adresaci, jest współzależne od ich potrzeb. Zadbaj o to, aby kierować do swoich klientów jasne, przejrzyste komunikaty.

Szybkość ładowania witryny internetowej

Nic tak nie frustruje, jak błędy techniczne, które, pomimo że często nie są widoczne gołym okiem, wywołują niemałe zamieszanie. Do powszechnych problemów w tym sektorze zaliczamy poprawność wyświetlania elementów zamieszczonych na stronie oraz sposób komunikacji internauty dotyczący etapów procesu zakupowego.

Małymi krokami do przodu w tworzeniu strategii UX

Podczas opracowywania strategii User Experience pojawia się kilka punktów, o których warto pamiętać, realizując plany projektowe.

  1. Jakie masz cele?
  2. Każdy plan powinien zaczynać się od spisania celów. Jeśli jesteś w stanie wyobrazić sobie, krok po kroku, jak będzie wyglądał projekt, to bez zdefiniowanych założeń “nie pójdziesz do przodu”. Zastanów się, jak chcesz, aby wyglądał przebieg sprzedaży oraz zdefiniuj grupę przyszłych klientów.

  3. Na jakim etapie rozwoju firmy się znajdujesz?
  4. To pytanie jest fundamentalne dla procesów kreacyjnych w ramach przygotowywania projektu sklepu internetowego. Nieco inaczej będziesz postępował zaraz po utworzeniu platformy e-sprzedażowej, a zupełnie odmienne metody wdrożysz przy wprowadzaniu zmian w długo istniejącym już serwisie internetowym. Wynika to zarówno z Twojego doświadczenia, jak i postawy ustalonego wcześniej targetu.

  5. Jak zrealizować biznesowe cele?
  6. Jeżeli wiesz, na czym Ci zależy, to pozostaje wyłącznie przygotowywanie planu realizacji założonych zamiarów. Na tym etapie zmierzysz się z koniecznością podjęcia ostatecznego wyboru dotyczącego implementacji działań oraz wskazania zakresu czasowego czy zespołu odpowiedzialnego za proces projektowy.

Sprawdź: Jak stworzyć skuteczną kampanię w mediach społecznościowych?

Dlaczego UX jest ważny?

W dobie postępującej cyfryzacji nie sposób pominąć dobrze zaprojektowanej strony internetowej. To nieocenione wsparcie dla przedsiębiorcy podczas realizacji założonych celów, które bezpośrednio wpływają na osiągane zyski.

Dokładając wysiłków w przygotowanie dobrego planu UX, przyczyniasz się również do wygenerowania wyższego współczynnika konwersji. Same plusy, zero minusów. Bądź więc gotowy na każdą ewentualność i odpowiadaj na potrzeby Twoich klientów. Wdrażaj nowatorskie rozwiązania, a przede wszystkim – postaw na innowacyjność, czyli projekt User Experience!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie są najpopularniejsze mity o SXO?

    Jakie są najpopularniejsze mity o SXO?

    Mity SXO to poważny problem, który może bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie strony. Warto więc wiedzieć, jakie założenia są nieprawdziwe.
    Na czym polega projektowanie interakcji pod kątem UX?

    Na czym polega projektowanie interakcji pod kątem UX?

    Aby powiedzieć, że projekt strony internetowej spełnił swoją funkcję, należy zweryfikować to, jak użytkownik radzi sobie z jej obsługą. W jaki sposób?
    Jak testy A/B mogą pomóc Ci zwiększyć konwersję i co warto nimi badać?

    Jak testy A/B mogą pomóc Ci zwiększyć konwersję i co warto nimi badać?

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, z pewnością zależy Ci na zwiększeniu konwersji. Przeczytaj nasz artykuł!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę