Daria Nepriakhina 🇺🇦/unsplash.com
Posiadasz stronę internetową i zastanawiasz się, jak ją rozwinąć, aby zdobyć nowych odbiorców? Odpowiedź jest w zasięgu Twojej ręki. Telefony komórkowe stały się częścią naszego życia, mało kto jest w stanie się bez nich obyć.
Oto krótki przewodnik, jak poradzić sobie z zagadnieniem mobilności.
Gwoli wyjaśnienia, są to wszelkie urządzenia technologiczne, które można zabrać ze sobą w dowolne miejsce, a które pozwalają na odbieranie i wysyłanie danych bez konieczności przewodowego połączenia z internetem. Telefony, smartfony, tablety, GPS, notebooki itp. Nastała era mobilegeddonu, a my musimy się do niej dostosować.
Jeszcze kilkanaście lat temu technologie były opracowywane w duchu desktop first. Projektowanie stron polegało na wykorzystaniu jak najlepszej rozdzielczości HD w celu zapewnienia wysokich wrażeń użytkowników. Kiedy telefony komórkowe zaczynały stawać się interesujące, strony zaprojektowano w oparciu o te same parametry. Niestety mniejszy ekran to mniejsza rozdzielczość, w efekcie strony prezentowała się niezachęcająco. Z uwagi na te różnice specjaliści opracowali projektowanie mobile first, które polega na zaplanowaniu strony najpierw dla mniejszego ekranu i stopniowym jej zwiększaniu do coraz większych narzędzi.
Szybko się okazało, że znacznie częściej korzystamy właśnie z urządzeń mobilnych. Google, jako najważniejsza przeglądarka na świecie, stoi na straży rozwoju technologii i możliwości udostępniania informacji. Wprowadzono więc Mobile-First Index, co oznacza, że podczas procesu indeksowania najpierw bierze się pod uwagę stronę z adresem mobilnym. Czynniki ten został wprowadzony ze względu na rosnący udział urządzeń mobilnych oraz ociężałe strony różniące się na poszczególnych typach urządzeń.
Responsive Web Design to strona internetowa, która automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranów dowolnych urządzeń. Nie wystarczy już stworzenie strony, która jest przejrzysta na urządzeniu desktopowym. Z uwagi na rosnącą liczbę użytkowników urządzeń mobilnych, która przekroczyła ponad 5 miliardów, Google wprowadził responsywność jako jeden z czynników rankingowych. Dodatkowo wpływa ona na dostępność witryny, z której może korzystać większa liczba potencjalnych odbiorców.
App Store Optimization (bądź
Źródło: ThisisEngineering RAEng/unsplash.com
Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile czasu dziennie poświęcasz na korzystanie z aplikacji? Według ostatnich badań rok 2021 pobił wszelkie rekordy – użytkownicy spędzili łącznie niemal 4 biliony godzin na urządzeniach mobilnych, co daje w przeliczeniu średnio 4,8 godziny dziennie na jednego użytkownika. Jest to ogromna grupa potencjalnych odbiorców.
Popularność aplikacji wiąże się z ogólną dostępnością. Dzięki nim pobiera się znacznie mniej zasobów internetu, co jest szczególnie ważne, kiedy jesteśmy poza domem i korzystamy z pakietu danych. Aplikacje mobilne pozwalają na łatwiejsze zarządzanie stroną internetową oraz personalizację treści. Zakupy? Mapa? Artykuły? Wideo? Jedno kliknięcie wystarczy, aby ułatwić sobie życie.
W pierwszej kolejności należy poznać czynniki rankingowe, które wpływają na proces pobrania aplikacji. Mowa więc o:
W przypadku ASO optymalizacja jest również niekończącym się procesem, co jest związane – tak samo jak w przypadku SEO – z aktualizacjami algorytmów i czynników rankingowych. Kontroluj swoje wyniki wraz z aplikacją, która pozwoli Ci na pozyskiwanie danych do analizy.
Jak widzisz, proces optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych jest kluczowy w kontekście pozycjonowania. Strona internetowa to pierwszy element, na który powinieneś zwrócić uwagę. Zadbaj o jej responsywność, a z czasem rozważ wykorzystanie aplikacji mobilnej. Wszystko zależy od Twoich potrzeb oraz celów. Wiesz już jednak, jak ważna dla Google jest mobilność.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.