DARMOWY AUDYT SEO

Strona w formie aplikacji mobilnej czy responsywna w przeglądarce – którą wybrać?

Strona w formie aplikacji mobilnej czy responsywna w przeglądarce – którą wybrać?

Internauta XXI wieku to wymagający odbiorca, dla którego niewystarczające okazuje się przeglądanie strony internetowej w “byle jakim” formacie. Poprawnie działająca witryna to podstawa w bezproblemowym przeglądzie jej zawartości. W dzisiejszych czasach użytkownicy cenią sobie możliwość wyświetlania platformy na ekranach dowolnego urządzenia.

Pojawia się dylemat, która z dwóch opcji okaże się bardziej efektywna – responsywna strona internetowa czy mobilna strona internetowa? Dowiedz się więcej, jakie różnice skrywają te dwie opcje!

Mobile friendly na stronach WWW – dlaczego warto?

W jaki sposób spełnić oczekiwania współczesnego użytkownika? Przede wszystkim postawić na stworzenie strony, która będzie wyświetlać się na różnych urządzeniach. Powodów, dla których warto zadbać o ten aspekt, jest mnóstwo. Oto kilka z nich:

  • internauci korzystający z różnego sprzętu inaczej postrzegają niektóre elementy zamieszczone na stronie WWW. Wynika to z odmiennej rozdzielczości ekranów,
  • właściciele urządzeń mobilnych czy telewizorów korzystają z witryn internetowych w zróżnicowany sposób,
  • internauci dysponują nieco innymi możliwościami użytkowania sprzętu (w przypadku laptopów są to myszki, a smartfonów jedynie palce naszych dłoni),
  • odbiorcy mają różne preferencje i oczekiwania (niemal każdy stawia w pierwszej kolejności na sprawny i intuicyjny przegląd strony internetowej).
Sprawdź: Czym jest Google Optimize?

Strona mobilna versus responsywna strona WWW w przeglądarce

Nie bez powodu mówi się, że współczesny rynek należy do klienta. Warto więc mieć na uwadze fakt, że bez dopasowania witryny internetowej do obecnie obowiązujących trendów stracisz więcej, niż zyskasz. Możesz spotkać się dwoma scenariuszami.

Pierwszy z nich oznacza utratę ruchu na stronie WWW w wyniku obniżenia jakości pod kątem User Experience czy SEO. Drugi wariant przewiduje brak wystarczającej ekspozycji witryny w wynikach wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych, co skutkuje brakiem zainteresowania zarządzaną przez Ciebie platformą. W tym przypadku statyczna strona desktopowa nigdy nie wygeneruje pożądanego ruchu.

Dotychczas zbiorczo traktowaliśmy aplikację mobilną oraz responsywną stronę w przeglądarce. Nie są to pojęcia tożsame, choć mają wiele punktów wspólnych. Jednym z nich jest zapewnienie większej wygody użytkowania. Kluczowe są różnice, na które składają się m.in. sposób tworzenia czy zarządzania. Czym w zasadzie charakteryzują się te dwa terminy?

Czym jest responsywna strona w przeglądarce?

Z perspektywy Google responsywne strony w przeglądarce są niezwykle użyteczne. Wynika to z automatycznego dopasowania witryny do parametrów różnych urządzeń (nie tylko z poziomu smartfonów czy tabletów). Jest to rezultat stworzenia jednej wersji strony, którą dopasowuje się pod kątem rozdzielczości sprzętu. Wyróżnia się atrakcyjnością i złożoną funkcjonalnością, niezależnie od przeglądarki internetowej.

Ze względu na występowanie wyłącznie jednej wersji responsywnej strony WWW nie ma konieczności sięgać po różne adresy URL. Jedną z jej zalet stanowi “lekkość”, co jest wynikiem samego projektu. Twórcy responsywnych witryn internetowych na pierwszy plan wysuwają satysfakcję użytkownika sprzętu mobilnego, a w dalszej części uwzględniają przyjazny odbiór internauty korzystającego z laptopa.

Czym jest strona mobilna?

Stronę mobilną przygotowuje się wyłącznie pod kątem użytkowania sprzętu mobilnego. To z kolei przyczynia się do tego, że witryna wyświetlana na pulpicie prezentuje się mniej korzystnie, ponieważ nie jest dostosowana do rozdzielczości typowej dla komputerów czy laptopów.

Strona mobilna to uzupełnienie tradycyjnej formy witryny internetowej, tylko nieco lżejszej i prostszej. Mieści w sobie podstawowe informacje oraz często ma nieco okrojoną grafikę. Projektanci aplikacji mobilnej stawiają na minimalizm, rezygnując przy tym ze wszystkich elementów, które mogłyby obciążyć jej funkcjonalność. Za sprawą prawidłowo wdrożonego procesu optymalizacji i eliminacji nagrań audiowizualnych czy widgetów strona wyświetla się użytkownikom w błyskawicznym tempie.

W przeciwieństwie do responsywnej strony w przeglądarce wersja mobilna dysponuje zmienionym adresem URL. Od witryny przeznaczonej do odczytu na laptopie/komputerze odróżniają ją modyfikacje w domenie (dodanie wyrazu “mobile”/”lajt”, ewentualnie litery “m”). Podczas przeglądu strony mobilnej internauta może przełączyć witrynę na pełny widok. Wystarczy, że kliknie link zlokalizowany w treści strony, umieszczony najczęściej w stopce.

Zalety obu rozwiązań – strony mobilnej i responsywnej strony WWW

Oto podsumowanie zalet wynikających z wyboru jednej z dwóch opcji. Sprawdź, które argumenty bardziej do Ciebie trafiają i podejmij najlepszą dla siebie decyzję.

Atuty aplikacji mobilnej

  • Cena (strony mobilne okazują się tańsze w porównaniu do responsywnych witryn internetowych).
  • “Lekkość” projektu (ze względu na mniejszą liczbę grafik oraz materiałów audiowizualnych mniej obciążają stronę niż wersja desktopowa).
  • Przejrzysty dostęp do podstron (szybkie tempo wczytywania wszystkich elementów strony).
  • Szybszy proces budowy strony mobilnej.
  • Dostępność gotowej wersji (np. dedykowanej dla użytkowników korzystających z WordPressa).

Atuty responsywnej strony WWW

  • Łatwość w zarządzaniu stron responsywnych; aktualizacja oraz modyfikacje realizowane są w jednym panelu.
  • Komfort udostępniania, co wynika z posiadania pojedynczego adresu URL (nie musisz pamiętać o usunięciu litery “m” z kodu URL, aby przesłać odnośnik osobom korzystającym z sieci za pośrednictwem laptopa).
  • Wdrożenie szybszych zmian i stosunkowo tańsze warunki utrzymania.
  • Statystyki użytkowania dotyczące jednej witryny są dostępne z poziomu jednego panelu.
  • Możliwość instalacji wtyczki w wybranych systemach przeznaczonych do zarządzania treścią.
Sprawdź: Wszystko, co musisz wiedzieć na temat reklamy cyfrowej

Aplikacja mobilna – czym jest i kiedy warto z niej skorzystać?

Powyżej przedstawione rozwiązania nie zamykają możliwości gwarantowanych przez smartfony czy tablety. W niektórych sytuacjach skuteczniejsze może okazać się skorzystanie z aplikacji mobilnej. Nie jest wyświetlana w oknie przeglądarki, lecz instalowana w pamięci urządzenia. Przykładami takich rozwiązań są aplikacje mediów społecznościowych typu Facebook czy YouTube.

Co do zasady, każda aplikacja ma swój odpowiednik w formie witryny internetowej, do której można mieć wgląd poprzez przeglądarkę (niezależnie od użytkowanego sprzętu). Zaletą aplikacji mobilnej jest przede wszystkim większe bezpieczeństwo niż podczas surfowania po Internecie w wersji mobilnej czy responsywnej.

Kiedy aplikacja mobilna jest bardziej opłacalną opcją? Warto zdecydować się na jej wybór, jeżeli zarządzasz stroną internetową i chcesz ją uzupełnić o dodatkowy kanał. Jeżeli zatem prowadzony przez Ciebie serwis wymaga rejestracji, aplikacja okaże się strzałem w dziesiątkę. To również dobry pomysł dla właścicieli platform sprzedażowych, którzy oferują dokonanie szybkiej formy płatności.

Na efektywność działania aplikacji składa się nie tylko koszt jej uruchomienia, ale również promocja w sieci. Musisz być finansowo przygotowany na to, że poniesiesz dodatkowe koszty. Przeanalizuj wszystkie rozwiązania i podejmij rozsądną decyzję, dostosowaną do Twoich możliwości.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak tworzyć skuteczne treści na strony internetowe?
    Jak tworzyć skuteczne treści na strony internetowe?
    Zastanawiasz się, czy jesteś w stanie tworzyć angażujące treści dla swoich odbiorców? Pokażemy Ci, jak to robić!
    Co to jest kod błędu 500?
    Co to jest kod błędu 500?
    Twoja witryna wyświetla kod błędu 500? Nie wiesz, co z tym zrobić? W naszym artykule dowiesz się, jak znaleźć i usunąć możliwą przyczynę problemu!
    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?
    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?
    Twoja witryna B2B nie zdobywa dużej liczby odbiorców? W takim razie czas się zastanowić, co robisz nie tak i zmienić swoje dotychczasowe działania.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę