Zbudowanie strony lub sklepu internetowego to dość trudna sprawa. Czasy poszły do przodu nie tylko w kwestii rozwiązań dostępnych na rynku, ale też oczekiwań klientów. Określenie potrzeb użytkowników pomoże przyspieszyć proces wyceny, dowiemy się jaki jest wstępny koszt uruchomienia serwisu, który zostanie potem bardziej uszczegółowiony. Kolejnym elementem, który należy ustalić z przyszłym wykonawcą jest aspekt wizualny, czyli jak dana strona ma wyglądać. Jeśli chodzi o layout (wygląd) to każda strona internetowa może zostać wykonana na dwa sposoby – można zrobić ją z szablonu lub z projektu graficznego. Dotyczy to zarówno strony, jak i sklepu internetowego. Poniżej przedstawiamy cechy obu rozwiązań.
Strona z projektu graficznego to indywidualne rozwiązanie, skrojone pod klienta. Pod tym terminem kryje się współpraca z grafikiem, który zaprojektuje serwis od podstaw. Najczęściej taki proces zaczyna się od konsultacji z klientem, który określa założenia, wizję i przekazuje dostępne materiały. Na podstawie ustalonej specyfikacji tworzy się makiety, które mają pokazać układ strony, zależności między poszczególnymi podstronami.
Zaawansowane strony lub sklepy potrzebują odpowiedniej architektury informacji. Zbudowanie dobrej struktury treści ułatwi nam drogę na szczyt wyników wyszukiwania. Dla własnego dobra można skorzystać z konsultacji SEO z agencją. Po zaakceptowaniu makiet i struktury przechodzi się do projektowania elementów graficznych, które dają wizualne przedstawienie layoutu strony. Jeśli klientowi odpowiada taki projekt, oddaje się go w ręce programisty, który musi go wdrożyć do wybranego rozwiązania CMS (system do zarządzania treścią).
Na rynku dostępnych jest wiele szablonów stron/sklepów internetowych. Jest to prężnie działająca odnoga branży internetowej. Na czym to polega? Wybiera się szablon, czyli gotowy, zakodowany układ strony, a następnie kupuje się jego licencję i wdraża. Każdy szablon można dostosować do klienta przez wybranie dostępnych modułów. Podmiana grafik, ikon, logotypu, kolorystyki, czy stylu poszczególnych elementów jest możliwa. Kupując szablon, otrzymujemy pewien zasób sekcji do użycia, ale to, jak będzie wyglądała docelowa strona, zależy od dostosowaniu ich do danego kontrahenta.
Na początku współpracy, ważne jest poznanie oczekiwań klienta – preferencji dotyczących wyglądu, specyfikacji strony (jakie funkcjonalności dodatkowo powinna zawierać strona) oraz specyfiki branży (analiza konkurencji) w obszarze której się porusza. Przy wyborze szablonu zwraca się uwagę nie tylko na aspekt wizualny, ale również na inne elementy, które decydują o tym jak serwis będzie działał. Należy sprawdzić m.in. optymalizację szablonu, ranking motywu oraz support. Najczęściej wysyła się do klienta kilka propozycji sprawdzonych szablonów, a on decyduje który należy wdrożyć. Tak jak w przypadku rozwiązania z projektu graficznego, ten wybór również ma swoje plusy i minusy.
Każde z przedstawionych rozwiązań ma swoje wady i zalety. To, która opcja będzie najlepsza dla biznesu klienta, zależy od jego indywidualnych oczekiwań. Warto zastanowić się co jest ważniejsze – unikalność projektu czy czas wdrożenia, spersonalizowanie rozwiązanie czy czas realizacji. Agencja interaktywna Fancybox chętnie pomoże w dobraniu najlepszego rozwiązania dopasowanego do potrzeb.
Jeśli nadal nie wiesz, które rozwiązanie wybrać – skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy 🙂
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.