Jeśli wszedłeś już w bardzo konkurencyjny rynek, może być trudno zdobyć pierwsze miejsce w rankingach wyszukiwarek. Aby osiągnąć wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, niektórzy właściciele sklepów internetowych koncentrują się głównie na używaniu słów kluczowych long tail w celu zwiększenia ruchu w ich witrynie i zmaksymalizowania zysków.
W obszarze tych działań wielu sprzedawców internetowych nadal nie używa skutecznego sposobu na nawiązanie relacji z grupą docelową i zwiększenie konwersji. Prawidłowe wykorzystanie sekcji z pytaniami i odpowiedziami (Q&A) mogą pomóc przyciągnąć nowych klientów, zbudować silną sieć wartościowych linków i znacznie poprawić efekty optymalizacji nawet małej firmy.
Witryny z pytaniami i odpowiedziami nie są niczym innowacyjnym w internetowym świecie. Ostatnio stały się jednak popularniejsze, przez co zyskały uwagę wielu marketerów. Strony Q&A są nie tylko doskonałymi zasobami, które służą wymyślaniu pomysłów na nowe treści, ale stanowią również przydatny element do kierowania na słowa kluczowe long tail.
Właściciele sklepów internetowych mogą dzięki temu pozyskiwać nowe, długie frazy kluczowe na kilka różnych sposobów. Jedną z takich metod jest po prostu przeszukiwanie witryny z pytaniami i odpowiedziami, w celu znalezienia konkretnych terminów, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników i zbudowanie strony internetowej, która je wykorzystuje.
Pozyskiwanie istotnych słów kluczowych long tail to nie jedyna korzyść płynąca z posiadania sekcji FAQ. Oto tylko kilka dodatkowych zalet korzystania z witryn z pytaniami i odpowiedziami:
Odgrywa ono kluczową rolę w opracowywaniu strategii optymalizacji treści, a witryny Q&A mogą znacznie ułatwić ten proces, dostarczając istotnych odpowiedz. Dzięki temu będziesz w stanie udowodnić, że masz rozległą wiedzę na temat swojej branży, sprawisz, że klienci będą bardziej ufać Twojej firmie i chętniej skorzystają z jej usług. Odpowiadanie na pytania i angażowanie się w relację z grupą docelową pozwala również budować relacje z potencjalnymi nabywcami, dzięki czemu Twoje przychody znacznie wzrosną.
Użytkownicy, którzy korzystają z witryn Q&A, zadają pytania, które często wymagają natychmiastowego rozwiązania. Są to bowiem konsumenci gotowi kupić pierwszy produkt, który rozwiąże ich problem. Może być konkretnym przedmiotem, który sprzedaje Twoja firma, a w takim przypadku musisz udzielić odpowiedzi, dzięki której będziesz miał szansę na szybką sprzedaż. Wskutek tego witryna jest w stanie generować ruch, który faktycznie może przekształcić się w sprzedaż.
Wiedząc, czego szuka Twoja grupa docelowych odbiorców, możesz stworzyć pomysły i zoptymalizować strony w oparciu o konkretne słowa kluczowe, które są obiektem poszukiwań Twoich adresatów.
Zadając pytania w sekcji Q&A, użytkownicy mają nadzieję na uzyskanie konkretnych odpowiedzi i rozwiązanie problemów. Jeśli wiesz, jak im pomóc, zdecydowanie powinieneś to zrobić. Dzięki temu korzystnie wpłyniesz na wizerunek swojej marki i zdobędziesz nowych potencjalnych klientów. Ale co jeśli nie masz odpowiedzi na pytanie związane z Twoją branżą? W takiej sytuacji witryny pytań i odpowiedzi mogą stać się obiektem Twoich badań, dzięki którym stworzysz produkty dopasowane do potrzeb i upodobań konsumentów.
Teraz, gdy znasz już korzyści płynące z korzystania z witryn Q&A, możesz zastanawiać się, jak je osiągnąć. Poniższe kroki pozwolą Ci uzyskać wiele nowych terminów long tail z sekcji pytań i odpowiedzi oraz zwiększyć ruch w witrynie. Skorzystaj z nich!
Twój czas jest bardzo ważny, więc z pewnością nie chcesz tracić go na odpowiadanie na pytania, które nie będą przynosić Ci żadnych korzyści. Ponadto, wybór konkretnych tematów może realnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki. Musisz więc mądrze ulokować swoje odpowiedzi. W tym celu wybieraj pytania, które mają następujące cechy:
Pamiętaj, że udzielanie wartościowych i pomocnych odpowiedzi buduje Twój wizerunek i pomaga użytkownikom lepiej Cię poznać. Zdecydowana większość witryn Q&A posiada system głosowania, w którym najlepsze odpowiedzi uzyskują większość głosów od użytkowników, podczas gdy te nieprzydatne spadają w dół. Istnieje kilka strategii, aby wpasować się w upodobania odbiorców. Czasami użytkownik zadaje pytanie, na które już szczegółowo odpowiedziałeś w innym miejscu, i możesz po prostu udostępnić mu link do strony, na której rozwinąłeś dany temat. Chociaż często wymaga to sporo czasu, jest niezwykle skuteczne w budowaniu autorytetu i zwiększaniu ruchu w sklepie internetowym. Są to argumenty, które przemawiają za zaangażowaniem się w działalność Q&A.
Jako właściciel sklepu internetowego na pewno wiesz, jakie znaczenie ma śledzenie swoich wyników. Po udzieleniu odpowiedzi na kilka pytań, powinieneś określić, ile czasu Ci to zajęło oraz jaki wzrost konwersji dzięki temu uzyskałeś. W tym celu możesz skorzystać z narzędzia Google Analytics, które znacznie ułatwi ten proces. Dzięki takim badaniom, łatwo będziesz mógł stwierdzić czy tego typu działania są opłacalne i przynoszą pożądane efekty, czy lepiej z nich zrezygnować na rzecz innych metod pozyskiwania klientów.
Witryny z pytaniami i odpowiedziami zapewniają firmom możliwość zbudowania satysfakcjonującej bazy zainteresowanych klientów. Wykorzystanie strony Q&A do wyszukiwania fraz long tail, które następnie można użyć w publikowanych treściach, zapewnia nie tylko napływ nowych odbiorców, ale też uznanie w oczach wyszukiwarek, które nagrodzą Twoją markę wysoką pozycją w rankingu SERP. Nie czekaj więc i zacznij odpowiadać już dziś – pytań jest wiele.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.