Sukces niejedno ma imię, a sklepy e-Commerce…?

Sukces niejedno ma imię, a sklepy e-Commerce…?

Tranmautritam/pexels.com

Nie będzie dla Ciebie wielkim zaskoczeniem stwierdzenie, że istnieje różnica między samym założeniem sklepu internetowego, a stworzeniem miejsca, które generuje dochody. Nie wystarczy wykorzystanie systemu e-sklepu, aby genialnie zarządzać założoną przez siebie witryną.

Fundamenty nie wystarczą

Proces uruchomienia sklepu e-commerce może być…niezwykle prosty, zwłaszcza na takich platformach, jak Shopify czy BigCommerce. Jednak, aby uzyskać pozycję specjalisty z zakresu zarządzania stroną własnej firmy, musisz wziąć pod uwagę szereg czynników.

Do tego (nazwijmy roboczo) zbioru należą:

  • atrakcyjność wizualna witryny,
  • zamieszczane w niekonwencjonalny sposób treści,
  • rywalizacyjna oferta produktów i usług,
  • skrupulatna analiza niszy,
  • niezwykła dbałość klienta i sprawność w obsłudze.

Nie będziemy zasypywać Cię męczącymi danymi, statystykami czy raportami. Zwięźle, krótko i merytorycznie zaprezentujemy Ci wpadki, które przesądzają o porażce. Jesteśmy zdania, że każdy uczy się na błędach, nawet w obszarze e-commerce.

Sprawdź: Jak śledzić promocje konkurencji? O monitoringu cen w e-commerce

Pamiętaj. Klient nasz Pan.

Czego pragnie konsument i co Ty możesz mu zagwarantować? To pozornie proste pytanie budzi wiele wątpliwości.

Źródło: Ylanite Koppens/pexels.com

Współczesny konsument lubi mieć wszystko “na teraz”. Dłuższy okres wyczekiwania na produkt bądź usługę, wywołuje frustrację, niezadowolenie i w efekcie rezygnację. Niezbędnikiem zadowolenia jest wysyłka za darmo. Spokojnie, nic na tym nie tracisz, ponieważ w ten sposób wpływasz na wzrost średniej wartości zamówienia.

O tym, czy klient wciąż będzie kontynuować kupno produktów bądź korzystanie z usług, decydują również łatwe zwroty. W korzystnym świetle przedstawią Cię: brak dodatkowych opłat (nikt nie lubi nieprzyjemnych niespodzianek) oraz możliwość dokonania transakcji w systemie PayPal.

Pamiętaj o tym, by Twoja strona internetowa była responsywna. Teraz większość zakupów dokonujemy za pośrednictwem smartfonów, a to rodzi kolejną potrzebę – ciekawie stworzonej wizualizacji witryny dopasowanej do urządzeń mobilnych.

Recepta na sukces

Teraz skupimy się na clou rozważań dotyczących efektywności funkcjonowania e-sklepu. Pamiętaj, najważniejsza jest głowa pełna pomysłów, a przedstawione schematy działania to podstawa w procesie kreacyjnym dobrze prosperującej witryny internetowej.

Masz misję, masz wszystko

To górnolotne stwierdzenie ma swoje przełożenie w sukcesywnie zarządzanym sklepie internetowym. Sprecyzowanie celowości działań firmy, zwłaszcza w kontekście sprzedaży internetowej, buduje przekonanie o wysokim profesjonalizmie. Wykorzystaj metodę SMART (tak, tutaj również znajdzie swoje zastosowanie) i skrupulatnie definiuj swoją misję.

Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces, musieli na początku mieć dobry pomysł i zainwestować w niego dużo czasu. Pieniądze mają spore znaczenie, dlatego w grę nie wchodzi oszczędne dysponowanie finansami. Określ, jaki posiadasz budżet i jak rozsądnie (skutecznie) nim dysponować.

Analizuj, analizuj i jeszcze raz analizuj

Przeanalizuj ile czasu potrzebujesz na osiągnięcie założonych celów. Weź pod uwagę charakter branży, w której działasz. Przelicz koszty, które przeznaczysz na rozwój strony wraz z uwzględnieniem marży. Pośpiech nigdy nie był dobrym towarzyszem inwestora, dlatego nie spiesz się. Najważniejsza jest racjonalność postępowania.

Samodyscyplina uczyni z Ciebie mistrza

Brak wystarczającej wiedzy z obszaru e-commerce to jedna z wymówek, która nie wpłynie korzystnie na rentowność Twojej firmy. Przemyśl, dlaczego zależy Ci na rozwoju strony internetowej sklepu i działaj. W sieci dostępnych jest wiele szkoleń i podręczników z tego zakresu. Skorzystaj z zasobów i nie bądź bierny na pojawiające się nowości rynkowe.

Jeżeli będziesz zdyscyplinowany, zyskasz przychylne opinie ze strony konsumentów. Bądź wiarygodny jako sprzedawca i pamiętaj, że zdanie każdego użytkownika ma znaczenie. Stwórz obszar, w którym klienci będą mogli wypowiadać się na temat świadczonych przez Ciebie usług. Służą temu witryny takie jak Yelp czy Google My Business. Obserwuj rekomendacje i komunikuj się ze społecznością konsumencką.

Szybkość działania strony ma znaczenie

Intuicyjna nawigacja po witrynie i szybkość jej działania są niezwykle ważne w ocenie Twojej firmy. W tym przypadku przyda Ci się sprawdzony i niezawodny dostawca usług hostingowych.

Strona dostosowana do każdego urządzenia mobilnego to już nie atut, lecz konieczność. Wpływa na zaangażowanie i konwersację konsumentów witryny oraz buduje poczucie dbałości o ich komfort zakupu w różnym miejscu i za pośrednictwem rozmaitego sprzętu.

A co z SEO?

Nie ukrywajmy – bez pozycjonowania strony i jej obecności w wyszukiwaniach Google’a nie zajdziesz daleko. Dobre SEO, które przykuje uwagę konsumenta, powinno obejmować frazy kluczowe powiązane z charakterem Twojego przedsiębiorstwa, przekazywać wartości reprezentatywne dla firmy i odpowiadać na potrzeby targetu.

Złota zasada: Nie spamujemy! Algorytm Google’a jest coraz bardziej wrażliwy na tego rodzaju praktyki.

SEO to jedno, ale nie zapominaj o innych aktywnościach w Internecie. Blogowanie, social media i płatne reklamy to niezbędny pakiet w rozwoju firmy oraz jej rentowności.

Pierwsze wrażenie

Znane porzekadło: “Nie oceniaj książki po okładce” w tym przypadku się nie sprawdza. Wygląd Twojej witryny jest wartością, którą klient bierze pod uwagę. Jeżeli projektowanie graficznych elementów strony sprawia Ci trudność, zastanów się nad zatrudnieniem eksperta w tej dziedzinie bądź agencji.

Samodzielny proces twórczy niekoniecznie przyniesie profity Twojej firmie. Przeniesienie tego obowiązku na ręce kogoś, kto ma multum kreatywnych rozwiązań i pomysłów dla Twojej witryny, będzie bardziej opłacalne niż porywanie się z motyką na słońce (mamy tu na myśli Twój brak wizji na graficzną oprawę strony).

Sprawdź: Dlaczego warto rozwijać swój e-commerce pod kątem UX?

Koniec z porażkami

Postępując zgodnie z zaprezentowanymi wskazówkami, odniesiesz sukces. Trudnością jest wdrożenie wszystkich wskazówek w życie. Najważniejsze jest Twoje zaangażowanie i kreatywne szukanie rozwiązań na pojawiające się problemy. Miej otwarty umysł, nie poddawaj się presji czasu i bądź roztropny w działaniu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

    Ile kosztuje sklep na PrestaShop?

    Chcesz założyć sklep WWW i zastanawiasz się nad wyborem oprogramowania? Najpopularniejszym w Polsce jest PrestaShop. Dowiedz się, ile będzie Cię kosztować sklep oparty na tym rozwiązaniu i jakie możliwości masz do wyboru. Zanim podejmiesz decyzję, sprawdź najważniejsze informacje o PrestaShop i wydatkach związanych z uruchomieniem takiego sklepu.
    Czy oprogramowania open source są naprawdę bezpłatne?

    Czy oprogramowania open source są naprawdę bezpłatne?

    Korzystasz z oprogramowania typu Open Source i dziwisz się, dlaczego nie jest on w pełni bezpłatny? Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się dlaczego!
    Najczęstsze błędy podczas tworzenia stron internetowych

    Najczęstsze błędy podczas tworzenia stron internetowych

    Z pewnością zauważyłeś, że dobry projekt strony internetowej odgrywa najważniejszą rolę w dalszych działaniach marketingowych. To właśnie ona przyciąga zainteresowanie. […]
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.