Nie będzie dla Ciebie wielkim zaskoczeniem stwierdzenie, że istnieje różnica między samym założeniem sklepu internetowego, a stworzeniem miejsca, które generuje dochody. Nie wystarczy wykorzystanie systemu e-sklepu, aby genialnie zarządzać założoną przez siebie witryną.
Proces uruchomienia sklepu e-commerce może być…niezwykle prosty, zwłaszcza na takich platformach, jak Shopify czy BigCommerce. Jednak, aby uzyskać pozycję specjalisty z zakresu zarządzania stroną własnej firmy, musisz wziąć pod uwagę szereg czynników.
Do tego (nazwijmy roboczo) zbioru należą:
Nie będziemy zasypywać Cię męczącymi danymi, statystykami czy raportami. Zwięźle, krótko i merytorycznie zaprezentujemy Ci wpadki, które przesądzają o porażce. Jesteśmy zdania, że każdy uczy się na błędach, nawet w obszarze e-commerce.
Czego pragnie konsument i co Ty możesz mu zagwarantować? To pozornie proste pytanie budzi wiele wątpliwości.
Współczesny konsument lubi mieć wszystko “na teraz”. Dłuższy okres wyczekiwania na produkt bądź usługę, wywołuje frustrację, niezadowolenie i w efekcie rezygnację. Niezbędnikiem zadowolenia jest wysyłka za darmo. Spokojnie, nic na tym nie tracisz, ponieważ w ten sposób wpływasz na wzrost średniej wartości zamówienia.
O tym, czy klient wciąż będzie kontynuować kupno produktów bądź korzystanie z usług, decydują również łatwe zwroty. W korzystnym świetle przedstawią Cię: brak dodatkowych opłat (nikt nie lubi nieprzyjemnych niespodzianek) oraz możliwość dokonania transakcji w systemie PayPal.
Pamiętaj o tym, by Twoja strona internetowa była responsywna. Teraz większość zakupów dokonujemy za pośrednictwem smartfonów, a to rodzi kolejną potrzebę – ciekawie stworzonej wizualizacji witryny dopasowanej do urządzeń mobilnych.
Teraz skupimy się na clou rozważań dotyczących efektywności funkcjonowania e-sklepu. Pamiętaj, najważniejsza jest głowa pełna pomysłów, a przedstawione schematy działania to podstawa w procesie kreacyjnym dobrze prosperującej witryny internetowej.
To górnolotne stwierdzenie ma swoje przełożenie w sukcesywnie zarządzanym sklepie internetowym. Sprecyzowanie celowości działań firmy, zwłaszcza w kontekście sprzedaży internetowej, buduje przekonanie o wysokim profesjonalizmie. Wykorzystaj metodę SMART (tak, tutaj również znajdzie swoje zastosowanie) i skrupulatnie definiuj swoją misję.
Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces, musieli na początku mieć dobry pomysł i zainwestować w niego dużo czasu. Pieniądze mają spore znaczenie, dlatego w grę nie wchodzi oszczędne dysponowanie finansami. Określ, jaki posiadasz budżet i jak rozsądnie (skutecznie) nim dysponować.
Przeanalizuj ile czasu potrzebujesz na osiągnięcie założonych celów. Weź pod uwagę charakter branży, w której działasz. Przelicz koszty, które przeznaczysz na rozwój strony wraz z uwzględnieniem marży. Pośpiech nigdy nie był dobrym towarzyszem inwestora, dlatego nie spiesz się. Najważniejsza jest racjonalność postępowania.
Brak wystarczającej wiedzy z obszaru e-commerce to jedna z wymówek, która nie wpłynie korzystnie na rentowność Twojej firmy. Przemyśl, dlaczego zależy Ci na rozwoju strony internetowej sklepu i działaj. W sieci dostępnych jest wiele szkoleń i podręczników z tego zakresu. Skorzystaj z zasobów i nie bądź bierny na pojawiające się nowości rynkowe.
Jeżeli będziesz zdyscyplinowany, zyskasz przychylne opinie ze strony konsumentów. Bądź wiarygodny jako sprzedawca i pamiętaj, że zdanie każdego użytkownika ma znaczenie. Stwórz obszar, w którym klienci będą mogli wypowiadać się na temat świadczonych przez Ciebie usług. Służą temu witryny takie jak Yelp czy Google My Business. Obserwuj rekomendacje i komunikuj się ze społecznością konsumencką.
Intuicyjna nawigacja po witrynie i szybkość jej działania są niezwykle ważne w ocenie Twojej firmy. W tym przypadku przyda Ci się sprawdzony i niezawodny dostawca usług hostingowych.
Strona dostosowana do każdego urządzenia mobilnego to już nie atut, lecz konieczność. Wpływa na zaangażowanie i konwersację konsumentów witryny oraz buduje poczucie dbałości o ich komfort zakupu w różnym miejscu i za pośrednictwem rozmaitego sprzętu.
Nie ukrywajmy – bez pozycjonowania strony i jej obecności w wyszukiwaniach Google’a nie zajdziesz daleko. Dobre SEO, które przykuje uwagę konsumenta, powinno obejmować frazy kluczowe powiązane z charakterem Twojego przedsiębiorstwa, przekazywać wartości reprezentatywne dla firmy i odpowiadać na potrzeby targetu.
Złota zasada: Nie spamujemy! Algorytm Google’a jest coraz bardziej wrażliwy na tego rodzaju praktyki.
SEO to jedno, ale nie zapominaj o innych aktywnościach w Internecie. Blogowanie, social media i płatne reklamy to niezbędny pakiet w rozwoju firmy oraz jej rentowności.
Znane porzekadło: “Nie oceniaj książki po okładce” w tym przypadku się nie sprawdza. Wygląd Twojej witryny jest wartością, którą klient bierze pod uwagę. Jeżeli projektowanie graficznych elementów strony sprawia Ci trudność, zastanów się nad zatrudnieniem eksperta w tej dziedzinie bądź agencji.
Samodzielny proces twórczy niekoniecznie przyniesie profity Twojej firmie. Przeniesienie tego obowiązku na ręce kogoś, kto ma multum kreatywnych rozwiązań i pomysłów dla Twojej witryny, będzie bardziej opłacalne niż porywanie się z motyką na słońce (mamy tu na myśli Twój brak wizji na graficzną oprawę strony).
Postępując zgodnie z zaprezentowanymi wskazówkami, odniesiesz sukces. Trudnością jest wdrożenie wszystkich wskazówek w życie. Najważniejsze jest Twoje zaangażowanie i kreatywne szukanie rozwiązań na pojawiające się problemy. Miej otwarty umysł, nie poddawaj się presji czasu i bądź roztropny w działaniu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.