DARMOWY AUDYT SEO

Sukces niejedno ma imię, a sklepy e-Commerce…?

Sukces niejedno ma imię, a sklepy e-Commerce…?

Tranmautritam/pexels.com

Nie będzie dla Ciebie wielkim zaskoczeniem stwierdzenie, że istnieje różnica między samym założeniem sklepu internetowego, a stworzeniem miejsca, które generuje dochody. Nie wystarczy wykorzystanie systemu e-sklepu, aby genialnie zarządzać założoną przez siebie witryną.

Fundamenty nie wystarczą

Proces uruchomienia sklepu e-commerce może być…niezwykle prosty, zwłaszcza na takich platformach, jak Shopify czy BigCommerce. Jednak, aby uzyskać pozycję specjalisty z zakresu zarządzania stroną własnej firmy, musisz wziąć pod uwagę szereg czynników.

Do tego (nazwijmy roboczo) zbioru należą:

  • atrakcyjność wizualna witryny,
  • zamieszczane w niekonwencjonalny sposób treści,
  • rywalizacyjna oferta produktów i usług,
  • skrupulatna analiza niszy,
  • niezwykła dbałość klienta i sprawność w obsłudze.

Nie będziemy zasypywać Cię męczącymi danymi, statystykami czy raportami. Zwięźle, krótko i merytorycznie zaprezentujemy Ci wpadki, które przesądzają o porażce. Jesteśmy zdania, że każdy uczy się na błędach, nawet w obszarze e-commerce.

Sprawdź: Koszt utrzymania sklepu internetowego

Pamiętaj. Klient nasz Pan

Czego pragnie konsument i co Ty możesz mu zagwarantować? To pozornie proste pytanie budzi wiele wątpliwości.

Źródło: Ylanite Koppens/pexels.com

Współczesny konsument lubi mieć wszystko “na teraz”. Dłuższy okres wyczekiwania na produkt bądź usługę, wywołuje frustrację, niezadowolenie i w efekcie rezygnację. Niezbędnikiem zadowolenia jest wysyłka za darmo. Spokojnie, nic na tym nie tracisz, ponieważ w ten sposób wpływasz na wzrost średniej wartości zamówienia.

O tym, czy klient wciąż będzie kontynuować kupno produktów bądź korzystanie z usług, decydują również łatwe zwroty. W korzystnym świetle przedstawią Cię: brak dodatkowych opłat (nikt nie lubi nieprzyjemnych niespodzianek) oraz możliwość dokonania transakcji w systemie PayPal.

Pamiętaj o tym, by Twoja strona internetowa była responsywna. Teraz większość zakupów dokonujemy za pośrednictwem smartfonów, a to rodzi kolejną potrzebę – ciekawie stworzonej wizualizacji witryny dopasowanej do urządzeń mobilnych.

Recepta na sukces

Teraz skupimy się na clou rozważań dotyczących efektywności funkcjonowania e-sklepu. Pamiętaj, najważniejsza jest głowa pełna pomysłów, a przedstawione schematy działania to podstawa w procesie kreacyjnym dobrze prosperującej witryny internetowej.

Masz misję, masz wszystko

To górnolotne stwierdzenie ma swoje przełożenie w sukcesywnie zarządzanym sklepie internetowym. Sprecyzowanie celowości działań firmy, zwłaszcza w kontekście sprzedaży internetowej, buduje przekonanie o wysokim profesjonalizmie. Wykorzystaj metodę SMART (tak, tutaj również znajdzie swoje zastosowanie) i skrupulatnie definiuj swoją misję.

Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces, musieli na początku mieć dobry pomysł i zainwestować w niego dużo czasu. Pieniądze mają spore znaczenie, dlatego w grę nie wchodzi oszczędne dysponowanie finansami. Określ, jaki posiadasz budżet i jak rozsądnie (skutecznie) nim dysponować.

Analizuj, analizuj i jeszcze raz analizuj

Przeanalizuj ile czasu potrzebujesz na osiągnięcie założonych celów. Weź pod uwagę charakter branży, w której działasz. Przelicz koszty, które przeznaczysz na rozwój strony wraz z uwzględnieniem marży. Pośpiech nigdy nie był dobrym towarzyszem inwestora, dlatego nie spiesz się. Najważniejsza jest racjonalność postępowania.

Samodyscyplina uczyni z Ciebie mistrza

Brak wystarczającej wiedzy z obszaru e-commerce to jedna z wymówek, która nie wpłynie korzystnie na rentowność Twojej firmy. Przemyśl, dlaczego zależy Ci na rozwoju strony internetowej sklepu i działaj. W sieci dostępnych jest wiele szkoleń i podręczników z tego zakresu. Skorzystaj z zasobów i nie bądź bierny na pojawiające się nowości rynkowe.

Jeżeli będziesz zdyscyplinowany, zyskasz przychylne opinie ze strony konsumentów. Bądź wiarygodny jako sprzedawca i pamiętaj, że zdanie każdego użytkownika ma znaczenie. Stwórz obszar, w którym klienci będą mogli wypowiadać się na temat świadczonych przez Ciebie usług. Służą temu witryny takie jak Yelp czy Google My Business. Obserwuj rekomendacje i komunikuj się ze społecznością konsumencką.

Szybkość działania strony ma znaczenie

Intuicyjna nawigacja po witrynie i szybkość jej działania są niezwykle ważne w ocenie Twojej firmy. W tym przypadku przyda Ci się sprawdzony i niezawodny dostawca usług hostingowych.

Strona dostosowana do każdego urządzenia mobilnego to już nie atut, lecz konieczność. Wpływa na zaangażowanie i konwersację konsumentów witryny oraz buduje poczucie dbałości o ich komfort zakupu w różnym miejscu i za pośrednictwem rozmaitego sprzętu.

A co z SEO?

Nie ukrywajmy – bez pozycjonowania strony i jej obecności w wyszukiwaniach Google’a nie zajdziesz daleko. Dobre SEO, które przykuje uwagę konsumenta, powinno obejmować frazy kluczowe powiązane z charakterem Twojego przedsiębiorstwa, przekazywać wartości reprezentatywne dla firmy i odpowiadać na potrzeby targetu.

Złota zasada: Nie spamujemy! Algorytm Google’a jest coraz bardziej wrażliwy na tego rodzaju praktyki.

SEO to jedno, ale nie zapominaj o innych aktywnościach w Internecie. Blogowanie, social media i płatne reklamy to niezbędny pakiet w rozwoju firmy oraz jej rentowności.

Pierwsze wrażenie

Znane porzekadło: “Nie oceniaj książki po okładce” w tym przypadku się nie sprawdza. Wygląd Twojej witryny jest wartością, którą klient bierze pod uwagę. Jeżeli projektowanie graficznych elementów strony sprawia Ci trudność, zastanów się nad zatrudnieniem eksperta w tej dziedzinie bądź agencji.

Samodzielny proces twórczy niekoniecznie przyniesie profity Twojej firmie. Przeniesienie tego obowiązku na ręce kogoś, kto ma multum kreatywnych rozwiązań i pomysłów dla Twojej witryny, będzie bardziej opłacalne niż porywanie się z motyką na słońce (mamy tu na myśli Twój brak wizji na graficzną oprawę strony).

Sprawdź: Jak działa WooCommerce? Kiedy warto go wybrać?

Koniec z porażkami

Postępując zgodnie z zaprezentowanymi wskazówkami, odniesiesz sukces. Trudnością jest wdrożenie wszystkich wskazówek w życie. Najważniejsze jest Twoje zaangażowanie i kreatywne szukanie rozwiązań na pojawiające się problemy. Miej otwarty umysł, nie poddawaj się presji czasu i bądź roztropny w działaniu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ekspert SEO – czy jest Ci potrzebny?
    Ekspert SEO – czy jest Ci potrzebny?
    Współpraca z ekspertem SEO okazać się może kluczem do sukcesu każdej współczesnej marki. Podpowiemy Ci zatem, kiedy warto się na nią zdecydować!
    Poznaj sposób na porzucone koszyki PrestaShop
    Poznaj sposób na porzucone koszyki PrestaShop
    Niemal każde przedsiębiorstwo działające w sieci zmaga się z problemem niesfinalizowanych transakcji. Dlaczego tak się dzieje? Jak sobie z tym poradzić?
    Wady i zalety Gutenberga – przyjrzyjmy się bliżej edytorowi WordPressa
    Wady i zalety Gutenberga – przyjrzyjmy się bliżej edytorowi WordPressa
    Korzystasz z WordPressa? Chcesz dowiedzieć się, jakie funkcje posiada jego edytor - Gutenberg? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę