DARMOWY AUDYT SEO

Sukces niejedno ma imię, a sklepy e-Commerce…?

5 min czytania
Sukces niejedno ma imię, a sklepy e-Commerce…?
Kategoria E-Commerce

Nie będzie dla Ciebie wielkim zaskoczeniem stwierdzenie, że istnieje różnica między samym założeniem sklepu internetowego, a stworzeniem miejsca, które generuje dochody. Nie wystarczy wykorzystanie systemu e-sklepu, aby genialnie zarządzać założoną przez siebie witryną.

Spis treści:

Fundamenty nie wystarczą

Proces uruchomienia sklepu e-commerce może być…niezwykle prosty, zwłaszcza na takich platformach, jak Shopify czy BigCommerce. Jednak, aby uzyskać pozycję specjalisty z zakresu zarządzania stroną własnej firmy, musisz wziąć pod uwagę szereg czynników.

Do tego (nazwijmy roboczo) zbioru należą:

  • atrakcyjność wizualna witryny,
  • zamieszczane w niekonwencjonalny sposób treści,
  • rywalizacyjna oferta produktów i usług,
  • skrupulatna analiza niszy,
  • niezwykła dbałość klienta i sprawność w obsłudze.

Nie będziemy zasypywać Cię męczącymi danymi, statystykami czy raportami. Zwięźle, krótko i merytorycznie zaprezentujemy Ci wpadki, które przesądzają o porażce. Jesteśmy zdania, że każdy uczy się na błędach, nawet w obszarze e-commerce.

Sprawdź: Wady i zalety platformy Sky-Shop

Pamiętaj. Klient nasz Pan

Czego pragnie konsument i co Ty możesz mu zagwarantować? To pozornie proste pytanie budzi wiele wątpliwości.

Współczesny konsument lubi mieć wszystko “na teraz”. Dłuższy okres wyczekiwania na produkt bądź usługę, wywołuje frustrację, niezadowolenie i w efekcie rezygnację. Niezbędnikiem zadowolenia jest wysyłka za darmo. Spokojnie, nic na tym nie tracisz, ponieważ w ten sposób wpływasz na wzrost średniej wartości zamówienia.

O tym, czy klient wciąż będzie kontynuować kupno produktów bądź korzystanie z usług, decydują również łatwe zwroty. W korzystnym świetle przedstawią Cię: brak dodatkowych opłat (nikt nie lubi nieprzyjemnych niespodzianek) oraz możliwość dokonania transakcji w systemie PayPal.

Pamiętaj o tym, by Twoja strona internetowa była responsywna. Teraz większość zakupów dokonujemy za pośrednictwem smartfonów, a to rodzi kolejną potrzebę – ciekawie stworzonej wizualizacji witryny dopasowanej do urządzeń mobilnych.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Recepta na sukces

Teraz skupimy się na clou rozważań dotyczących efektywności funkcjonowania e-sklepu. Pamiętaj, najważniejsza jest głowa pełna pomysłów, a przedstawione schematy działania to podstawa w procesie kreacyjnym dobrze prosperującej witryny internetowej.

Masz misję, masz wszystko

To górnolotne stwierdzenie ma swoje przełożenie w sukcesywnie zarządzanym sklepie internetowym. Sprecyzowanie celowości działań firmy, zwłaszcza w kontekście sprzedaży internetowej, buduje przekonanie o wysokim profesjonalizmie. Wykorzystaj metodę SMART (tak, tutaj również znajdzie swoje zastosowanie) i skrupulatnie definiuj swoją misję.

Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces, musieli na początku mieć dobry pomysł i zainwestować w niego dużo czasu. Pieniądze mają spore znaczenie, dlatego w grę nie wchodzi oszczędne dysponowanie finansami. Określ, jaki posiadasz budżet i jak rozsądnie (skutecznie) nim dysponować.

Analizuj, analizuj i jeszcze raz analizuj

Przeanalizuj ile czasu potrzebujesz na osiągnięcie założonych celów. Weź pod uwagę charakter branży, w której działasz. Przelicz koszty, które przeznaczysz na rozwój strony wraz z uwzględnieniem marży. Pośpiech nigdy nie był dobrym towarzyszem inwestora, dlatego nie spiesz się. Najważniejsza jest racjonalność postępowania.

Samodyscyplina uczyni z Ciebie mistrza

Brak wystarczającej wiedzy z obszaru e-commerce to jedna z wymówek, która nie wpłynie korzystnie na rentowność Twojej firmy. Przemyśl, dlaczego zależy Ci na rozwoju strony internetowej sklepu i działaj. W sieci dostępnych jest wiele szkoleń i podręczników z tego zakresu. Skorzystaj z zasobów i nie bądź bierny na pojawiające się nowości rynkowe.

Jeżeli będziesz zdyscyplinowany, zyskasz przychylne opinie ze strony konsumentów. Bądź wiarygodny jako sprzedawca i pamiętaj, że zdanie każdego użytkownika ma znaczenie. Stwórz obszar, w którym klienci będą mogli wypowiadać się na temat świadczonych przez Ciebie usług. Służą temu witryny takie jak Yelp czy Google My Business. Obserwuj rekomendacje i komunikuj się ze społecznością konsumencką.

Szybkość działania strony ma znaczenie

Intuicyjna nawigacja po witrynie i szybkość jej działania są niezwykle ważne w ocenie Twojej firmy. W tym przypadku przyda Ci się sprawdzony i niezawodny dostawca usług hostingowych.

Strona dostosowana do każdego urządzenia mobilnego to już nie atut, lecz konieczność. Wpływa na zaangażowanie i konwersację konsumentów witryny oraz buduje poczucie dbałości o ich komfort zakupu w różnym miejscu i za pośrednictwem rozmaitego sprzętu.

A co z SEO?

Nie ukrywajmy – bez pozycjonowania strony i jej obecności w wyszukiwaniach Google’a nie zajdziesz daleko. Dobre SEO, które przykuje uwagę konsumenta, powinno obejmować frazy kluczowe powiązane z charakterem Twojego przedsiębiorstwa, przekazywać wartości reprezentatywne dla firmy i odpowiadać na potrzeby targetu.

Złota zasada: Nie spamujemy! Algorytm Google’a jest coraz bardziej wrażliwy na tego rodzaju praktyki.

SEO to jedno, ale nie zapominaj o innych aktywnościach w Internecie. Blogowanie, social media i płatne reklamy to niezbędny pakiet w rozwoju firmy oraz jej rentowności.

Pierwsze wrażenie

Znane porzekadło: “Nie oceniaj książki po okładce” w tym przypadku się nie sprawdza. Wygląd Twojej witryny jest wartością, którą klient bierze pod uwagę. Jeżeli projektowanie graficznych elementów strony sprawia Ci trudność, zastanów się nad zatrudnieniem eksperta w tej dziedzinie bądź agencji.

Samodzielny proces twórczy niekoniecznie przyniesie profity Twojej firmie. Przeniesienie tego obowiązku na ręce kogoś, kto ma multum kreatywnych rozwiązań i pomysłów dla Twojej witryny, będzie bardziej opłacalne niż porywanie się z motyką na słońce (mamy tu na myśli Twój brak wizji na graficzną oprawę strony).

Sprawdź: E-commerce vs. marketplace – co wybrać?

Koniec z porażkami

Postępując zgodnie z zaprezentowanymi wskazówkami, odniesiesz sukces. Trudnością jest wdrożenie wszystkich wskazówek w życie. Najważniejsze jest Twoje zaangażowanie i kreatywne szukanie rozwiązań na pojawiające się problemy. Miej otwarty umysł, nie poddawaj się presji czasu i bądź roztropny w działaniu.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?
Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz polepszyć wyniki swojej strony? Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych to strzał w 10!
Blogosfera w marketingu internetowym – co warto wiedzieć?
Blogosfera w marketingu internetowym – co warto wiedzieć?
E-commerce to podstawa ekonomii marketingu. Blogosfera jest narzędziem do spersonalizowanej ścieżki zakupowej. Zadbaj o kontakt i daj się zauważyć w sieci.
Ile kosztuje sklep na WooCommerce?
Ile kosztuje sklep na WooCommerce?
Sklep oparty na WooCommerce możesz założyć bez ponoszenia wydatków – wykorzystując tylko Twój wolny czas i zdobytą wcześniej wiedzę. Sprawdź co musisz wiedzieć, aby Twój sklep działał prawidłowo!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie