DARMOWY AUDYT SEO

Świąteczne szaleństwo zakupowe – plan dla e-commerce last minute

Świąteczne szaleństwo zakupowe – plan dla e-commerce last minute

Grudzień to specyficzny czas zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. W tym roku większość zakupów prezentowych przeniosła się do internetu. Mimo że od wielu lat trend ten wzrasta na sile, to sytuacja związana z pandemią zmusiła wiele osób do jeszcze intensywniejszego poszukiwania upominków świątecznych w sieci. Sprzedawcy powinni się zatem przygotować na grudniową gorączkę zakupową. Jeżeli jeszcze nie masz strategii, to nic straconego, ale czasu jest coraz mniej – MUSISZ ZACZĄĆ DZIAŁAĆ JUŻ TERAZ! Pomoże Ci w tym przygotowany przez nas poradnik z rozwiązaniami, które da się wdrożyć na ostatnią chwilę. 

Od czego zacząć?

Twoim punktem wyjścia powinna być analityka oraz stworzenie odpowiedniej, prostej strategii. Na samym początku warto przyjrzeć się działaniom podejmowanym przez nas w tym okresie w poprzednich latach, nie zaszkodzi również analiza konkurencji. Sprawdź, jakie produkty w Twoim e-sklepie były najczęściej kupowane przez klientów, jakie kategorie zakupowe cieszyły się największą popularnością, czy możesz wyodrębnić z tego jakieś powtarzające się schematy (np. klientów o podobnych koszykach zakupowych)? Na podstawie wniosków z takiej analizy możesz przygotować kampanie promocyjne konkretnych produktów, a także – w przypadku zidentyfikowania pewnych schematów zakupowych – pomyśleć o określonej strategii cross-sellingowej. Google Analytics będzie bardzo pomocnym narzędziem na tym etapie planowania przedświątecznych działań. Warto również sprawdzić, z jakich kanałów przychodzą do nas klienci i ewentualnie zwiększyć na nie budżet w najgorętszym okresie. Masz niewiele czasu, więc postaraj się działać szybko.

Sprawdź: Optymalizacja SEO dla stron e-commerce – jak zwiększyć ruch i poprawić sprzedaż?

Wygląd strony internetowej

Mówi się, że nie ocenia się książki po okładce, a jednak w przypadku sklepu e-commerce szata graficzna ma ogromne znaczenie – nie chodzi wyłącznie o względy estetyczne, lecz również o użyteczność i łatwość w odbiorze przez użytkownika. W tej chwili nie ma sensu porywać się z motyką na słońce, ponieważ nie przebudujesz witryny w tak krótkim okresie, jaki pozostał do świąt. Zadbaj o ewentualne akcenty świąteczne, które wzbogacą Twoją identyfikację wizualną na stronie, dzięki czemu klient od razu dowie się, że znajdzie tutaj to, czego poszukuje. Dodatkowo przygotuj spójną linię graficzną dla ewentualnych banerów, sliderów oraz pop-upów. Na elementach tego typu możesz zamieścić promocje i informacje o rabatach w klimacie świątecznym. Wyeksponuj produkty, które według Twojej analizy cieszyły się największą popularnością w poprzednich latach. Dobrym rozwiązaniem będzie również stworzenie specjalnej zakładki dedykowanej prezentom. Aby ułatwić klientowi poszukiwania, możesz dodać opcję sortowania cenowego – taka funkcja z pewnością poprawi użyteczność strony.

Źródło: pixelcreatures/pixabay.com

Komunikacja na różnych platformach

Content na blogu firmowym to bardzo ważny aspekt w planowaniu kampanii świątecznej. Poradniki prezentowe, inspirujące listy, prezentacje produktów wideo, zbiory opinii o konkretnym produkcie to tylko nieliczne z formatów, które warto publikować w tym gorącym okresie. Treści tego typu możemy dystrybuować w innych kanałach np. w social mediach lub w newsletterach. W przypadku social mediów działania trzeba prowadzić dwutorowo: organicznie i wspierając się płatnymi kampaniami. Precyzyjne możliwości targetowania postów pozwolą nam niezwykle trafnie dotrzeć do osób, które mogą okazać się zainteresowane naszymi produktami. Przykładowo, promując poradnik „10 pomysłów na prezent dla męża”, możemy wyświetlać go właśnie zamężnym kobietom. Bardzo istotną rolę mogą również odegrać działania remarketingowe ukierunkowane na osoby, które w ostatnich dniach odwiedziły naszą stronę. Przypomnijmy im, czego u nas poszukiwały – jeżeli są to produkty z kategorii świątecznych prezentów, zadbajmy o to, aby kreacje graficzne nawiązywały do bożonarodzeniowego klimatu.

Źródło: Pixelkult/pixabay.com

Grudzień to również dobry czas na komunikację e-mail marketingową, ale ważne, by zachować rozsądek w ilości realizowanych wysyłek. Informacja o specjalnej promocji ograniczonej czasowo, czy content z bloga to idealne powody do zrealizowania kampanii mailowej. Przykładowo, jeżeli wyślesz mailing z informacją o rabacie, to po kilku dniach możesz ponowić wysyłkę w formie przypominajki do osób, które nie otworzyły poprzedniej wiadomości. Pamiętaj, aby w komunikacji tego typu także zadbać o świąteczne elementy kreacji i atrakcyjny klikalny tytuł.

Sprawdź: User Generated Content w sklepie internetowym – czym jest i skąd go brać?

O czym jeszcze warto pamiętać?

Z pewnością o usługach dodatkowych typu pakowanie na prezent – nie wiąże się to z dużymi kosztami, a zawsze może przekonać klienta do zakupów właśnie u nas. Kolejnym istotnym elementem może być dostosowana do świątecznych realiów strategia cross-sellingowa. Warto zaoferować do zakupu głównego produkt dodatkowy, w bardzo atrakcyjnej, ale ograniczonej czasowo cenie. O logistyce i obsłudze zamówień nie musimy wspominać, ponieważ większość właścicieli sklepów e-commerce jest pod tym względem przygotowania dużo wcześniej.

W tym całym przedświątecznym szaleństwie nie możemy zapominać o tym, jak istotna jest bieżąca obsługa klienta. Łatwość kontaktu z firmą jest ważnym elementem w kształtowaniu doświadczenia zakupowego, dlatego warto zadbać o to, aby być wszędzie tam, gdzie może skontaktować się z nami klient. Jeżeli nie masz w zwyczaju odpisywać na bieżąco na stronie firmowej na Faceboooku, a widget czatu pełni na Twojej stronie jedynie funkcję dekoracyjną, to najwyższa pora zmienić swoje nawyki – w tym gorącym okresie trzeba reagować szybko, ponieważ czas to dosłownie pieniądz.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Aktualności
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    Jeśli szukasz twardych danych i mocnych argumentów przemawiających za inwestycją SEO, to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze korzyści wynikające z danych.
    VI edycja Brains Attack – dajemy szansę na rozwój studentom z WNPiD
    VI edycja Brains Attack – dajemy szansę na rozwój studentom z WNPiD
    Zajęcia na uczelni kojarzą Ci się z niepraktyczną wiedzą? My pokazujemy, że jest inaczej! Dowiedz się, czym są warsztaty Brains Attack i jak pomagają studentom w rozwoju kariery.
    Dla psa liczy się pozycja nie tylko w Google. Jakie emocje zdradza mowa ciała Twojego pupila?
    Dla psa liczy się pozycja nie tylko w Google. Jakie emocje zdradza mowa ciała Twojego pupila?
    Czy język ciała wśród psów jest ważny? Oczywiście! Czytaj dalej, aby dowiedzieć się nieco więcej o emocjach psów.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę