Synergia SEO i UX. Jak działania SXO doprowadziły do wzrostu konwersji o 32%?

Synergia SEO i UX. Jak działania SXO doprowadziły do wzrostu konwersji o 32%?
Wzrost ilości transakcji w wersji mobilnej o
25
Wzrost przychodu w wersji mobilnej o
32
Wzrost ilości transakcji w wersji desktopowej o
37
Wzrost przychodu w wersji desktopowej o
28
Synergia SEO i UX

W tym case study skoncentrowaliśmy się na korelacji działań SEO i UX, czyli SXO.

O korzyściach płynących z tego połączenia przekonał się sklep internetowy Pufy.pl, który już na początku naszej współpracy zwiększył swój dochód ze sprzedaży o 32%. Jak tego dokonaliśmy? Prace SEO, które prowadzone są przez pozycjonerów, skupiają się na optymalizacji witryny i zwiększeniu ruchu organicznego. Z kolei z perspektywy UX najważniejszy w obrębie całej witryny jest użytkownik i jego zaangażowanie. Połączenie tych dwóch dziedzin to szansa na pozyskanie nowych klientów i sposób na zapomnienie o problemie porzuconych koszyków.

Marzec 2019

Klient rozpoczął z nami współpracę w marcu 2019 roku – początkowo umowa obejmowała działania SEO, a w trakcie poszerzyliśmy ją o audyt UX. Zależało mu głównie na dopracowaniu wersji mobilnej witryny Pufy.pl. Niepoprawnie działająca wersja mobilna strony zniechęca potencjalnych klientów do kupna produktów.

Ten scenariusz miał miejsce również tutaj, ponieważ Klient zaliczał do głównych problemów niski poziom współczynnika konwersji na poziomie 0,85% – użytkownicy niechętnie dokonywali zakupu w szczególności w przypadku wersji mobilnej. Nieco lepiej sytuacja przedstawiała się w wersji desktopowej ‒ tutaj współczynnik konwersji był wyższy i wynosił 2,77%. Naszego Klienta nie satysfakcjonowała również widoczność sklepu internetowego Pufy.pl w wynikach wyszukiwania. Wina za taki stan rzeczy leżała po stronie niekorzystnych zmian SEO, które nie były kompatybilne z UX.

Nasza strategia

Przygotowany przez nas plan skutecznego działania opierał się przede wszystkim na usprawnieniu wersji mobilnej i wprowadzeniu takich zmian, które zachęcą klientów do dokonywania zakupów na urządzeniach mobilnych. Priorytetem były również rozbudowane działania SEO połączone z elementami UX (SXO). Dlatego też w naszej strategii uwzględniliśmy m.in. tworzenie treści przez doświadczonych copywriterów, które nasycone będą odpowiednimi frazami kluczowymi.

Akceptacja klienta

Gdy tylko nasza strategia skutecznego pozycjonowania została zaakceptowana przez Klienta, przystąpiliśmy do działania. Zmiany na stronie wdrażaliśmy zgodnie z wcześniej przyjętym systemem priorytetów. W pierwszej kolejności pod lupę wzięliśmy błędy na stronie o wysokim priorytecie. To sprawiło, że pierwsze efekty działań naszych ekspertów były widoczne już po czterech miesiącach od momentu rozpoczęcia współpracy.

Nasza propozycja

Zakres prac

Wdrożone przez nas zmiany obejmowały:

  • naprawienie wyświetlania filtrów cenowych na urządzeniach mobilnych;
  • zredukowanie liczby kroków potrzebnych do otrzymania faktury za zakupy;
  • ujednolicenie informacji o deklarowanym czasie dostawy;
  • dodanie odznaki w ikonie koszyka, która będzie oznaczać liczbę produktów dodanych do koszyka;
  • uporządkowanie zdjęć produktów i wyświetlanie ich zgodnie z opisem kategorii;
  • przebudowę górnej nawigacji strony;
  • zmianę umiejscowienia boksu z zaletami produktu, by użytkownik mógł szybciej dotrzeć do opisu produktu na urządzeniach mobilnych;
  • zastosowanie wyróżnika w formie ptaszka (checkmark) do dostępnych wariantów kolorystycznych produktu;
  • wyświetlanie wszystkich dostępnych kolorów na karcie produktowej;
  • wyłączenie możliwości zmiany liczby wyświetlanych produktów per strona;
  • rozbudowanie kafelków produktowych o podgląd zdjęcia w wariancie kolorystycznym;
  • zgrupowanie produktów za pomocą prostych filtrów, np. plusz, ekoskóra, poliester, itd.;
  • przebudowanie filtrów cenowych tak, by klienci mieli pełną elastyczność
    w wyszukiwaniu produktów wg ceny;
  • rozbudowanie funkcjonalności wyszukiwarki sklepowej.

Efekty działań

Urządzenia: Porównanie 30 dni przed i po

Spektakularne efekty udało się osiągnąć już w pierwszych sześciu miesiącach naszej współpracy. Dzięki naszym działaniom znacząco poprawiły się wyniki sprzedażowe Klienta. W przypadku wersji mobilnej ilość transakcji zwiększyła się o 25%, co w rezultacie doprowadziło do wzrostu przychodu o 32%. Dodatkowo, w wyniku optymalizacji odnotowaliśmy również znaczącą poprawę wyników w wersji desktopowej, która od samego początku naszej współpracy z Klientem przynosiła mu największy zysk. Ilość transakcji osiągnęła próg 37%, a dzięki temu nasz Klient zwiększył przychód o 28%.

Urządzenia: Porównanie 30 dni przed i po
Synergia SEO + UX = Cały czas do przodu
Synergia SEO + UX = Cały czas do przodu

Duże sukcesy osiągnęliśmy również w odniesieniu do współczynnika konwersji e-commerce. Współczynnik jest obliczany jako stosunek liczby osób składających zamówienie do liczby wszystkich odwiedzających sklep internetowy. Na urządzeniach mobilnych współczynnik ten wzrósł o 30%, a w wersji desktopowej o 29%.

Kanały: Porównanie 30 dni przed i po

W bardzo krótkim czasie udało nam się zmniejszyć współczynnik odrzuceń na trzech głównych kanałach pozyskania klientów. Współczynnik odrzuceń jest źródłem informacji o ilości użytkowników, którzy opuścili stronę nie podejmując żadnych działań. Z powodzeniem zmniejszyliśmy wartość tego współczynnika, co oznacza, że od momentu rozpoczęcia współpracy, coraz więcej użytkowników dokonywało transakcji w sklepie internetowym Klienta.

Kanały: Porównanie 30 dni przed i po
Co dalej

Co dalej

Najwięcej istotnych zmian z zakresu SEO oraz UX (SXO) wprowadziliśmy w ciągu pierwszych trzech miesięcy. Wszystkie działania zakończyły się sukcesem. Na wykresach można zobaczyć, że współczynnik konwersji będzie stale rosnąć, a ilość transakcji zwiększać się.

Synergia SEO i UX to większa sprzedaż w Twoim sklepie

Wiele czynników UX ma pozytywny wpływ na optymalizację witryny. Witryna przyjazna użytkownikowi i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to sposób na pozyskanie nowych wartościowych klientów. Wiedzą o tym nasi specjaliści, którzy w swoich projektach kładą nacisk na synergię działań SEO i UX (SXO). Jak widać na przykładzie Pufy.pl, na efekty nie trzeba wcale długo czekać.

Bezpłatny audyt

    Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
    a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie