W tym case study skoncentrowaliśmy się na korelacji działań SEO i UX, czyli SXO.
O korzyściach płynących z tego połączenia przekonał się sklep internetowy Pufy.pl, który już na początku naszej współpracy zwiększył swój dochód ze sprzedaży o 32%. Jak tego dokonaliśmy? Prace SEO, które prowadzone są przez pozycjonerów, skupiają się na optymalizacji witryny i zwiększeniu ruchu organicznego. Z kolei z perspektywy UX najważniejszy w obrębie całej witryny jest użytkownik i jego zaangażowanie. Połączenie tych dwóch dziedzin to szansa na pozyskanie nowych klientów i sposób na zapomnienie o problemie porzuconych koszyków.
Klient rozpoczął z nami współpracę w marcu 2019 roku – początkowo umowa obejmowała działania SEO, a w trakcie poszerzyliśmy ją o audyt UX. Zależało mu głównie na dopracowaniu wersji mobilnej witryny Pufy.pl. Niepoprawnie działająca wersja mobilna strony zniechęca potencjalnych klientów do kupna produktów.
Ten scenariusz miał miejsce również tutaj, ponieważ Klient zaliczał do głównych problemów niski poziom współczynnika konwersji na poziomie 0,85% – użytkownicy niechętnie dokonywali zakupu w szczególności w przypadku wersji mobilnej. Nieco lepiej sytuacja przedstawiała się w wersji desktopowej ‒ tutaj współczynnik konwersji był wyższy i wynosił 2,77%. Naszego Klienta nie satysfakcjonowała również widoczność sklepu internetowego Pufy.pl w wynikach wyszukiwania. Wina za taki stan rzeczy leżała po stronie niekorzystnych zmian SEO, które nie były kompatybilne z UX.
Przygotowany przez nas plan skutecznego działania opierał się przede wszystkim na usprawnieniu wersji mobilnej i wprowadzeniu takich zmian, które zachęcą klientów do dokonywania zakupów na urządzeniach mobilnych. Priorytetem były również rozbudowane działania SEO połączone z elementami UX (SXO). Dlatego też w naszej strategii uwzględniliśmy m.in. tworzenie treści przez doświadczonych copywriterów, które nasycone będą odpowiednimi frazami kluczowymi.
Gdy tylko nasza strategia skutecznego pozycjonowania została zaakceptowana przez Klienta, przystąpiliśmy do działania. Zmiany na stronie wdrażaliśmy zgodnie z wcześniej przyjętym systemem priorytetów. W pierwszej kolejności pod lupę wzięliśmy błędy na stronie o wysokim priorytecie. To sprawiło, że pierwsze efekty działań naszych ekspertów były widoczne już po czterech miesiącach od momentu rozpoczęcia współpracy.
Wdrożone przez nas zmiany obejmowały:
Spektakularne efekty udało się osiągnąć już w pierwszych sześciu miesiącach naszej współpracy. Dzięki naszym działaniom znacząco poprawiły się wyniki sprzedażowe Klienta. W przypadku wersji mobilnej ilość transakcji zwiększyła się o 25%, co w rezultacie doprowadziło do wzrostu przychodu o 32%. Dodatkowo, w wyniku optymalizacji odnotowaliśmy również znaczącą poprawę wyników w wersji desktopowej, która od samego początku naszej współpracy z Klientem przynosiła mu największy zysk. Ilość transakcji osiągnęła próg 37%, a dzięki temu nasz Klient zwiększył przychód o 28%.
Duże sukcesy osiągnęliśmy również w odniesieniu do współczynnika konwersji e-commerce. Współczynnik jest obliczany jako stosunek liczby osób składających zamówienie do liczby wszystkich odwiedzających sklep internetowy. Na urządzeniach mobilnych współczynnik ten wzrósł o 30%, a w wersji desktopowej o 29%.
W bardzo krótkim czasie udało nam się zmniejszyć współczynnik odrzuceń na trzech głównych kanałach pozyskania klientów. Współczynnik odrzuceń jest źródłem informacji o ilości użytkowników, którzy opuścili stronę nie podejmując żadnych działań. Z powodzeniem zmniejszyliśmy wartość tego współczynnika, co oznacza, że od momentu rozpoczęcia współpracy, coraz więcej użytkowników dokonywało transakcji w sklepie internetowym Klienta.
Najwięcej istotnych zmian z zakresu SEO oraz UX (SXO) wprowadziliśmy w ciągu pierwszych trzech miesięcy. Wszystkie działania zakończyły się sukcesem. Na wykresach można zobaczyć, że współczynnik konwersji będzie stale rosnąć, a ilość transakcji zwiększać się.
Wiele czynników UX ma pozytywny wpływ na optymalizację witryny. Witryna przyjazna użytkownikowi i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to sposób na pozyskanie nowych wartościowych klientów. Wiedzą o tym nasi specjaliści, którzy w swoich projektach kładą nacisk na synergię działań SEO i UX (SXO). Jak widać na przykładzie Pufy.pl, na efekty nie trzeba wcale długo czekać.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.