Szczęśliwa piątka, czyli o wyborze narzędzi do analizy fraz kluczowych

Szczęśliwa piątka, czyli o wyborze narzędzi do analizy fraz kluczowych

Armin Rimoldi/pexels.com

Wybór słów kluczowych to nie lada wyzwanie. Po wpisaniu ich w wyszukiwarkę, jesteś w stanie zaobserwować, jaką pozycję w rankingu zajmuje Twoja witryna. Jest to informacja zwrotna dla Ciebie, ujawniająca szczegóły danych demograficznych dla prowadzonego przedsiębiorstwa. Stanowi również wskazówkę poziomu efektywności tworzonych treści zamieszczanych na stronie internetowej.

Narzędzia SEO to konieczny zestaw dla procesów optymalizacji i pozycjonowania witryn internetowych. Przygotowaliśmy listę 5, z których możesz skorzystać, przeprowadzając audyt fraz kluczowych.

Ahrefs - gigant rynkowy

Z tą platformą miał styczność prawdopodobnie każdy marketingowiec. Jest to potentat wśród narzędzi SEO. Jego bogaty wachlarz funkcji sprawia, że możesz zrezygnować z innych, dodatkowych rozwiązań. Na ofertę składają się cztery pakiety – Standard, Lite, Advanced i Agency. Różnią się ceną ze względu na oferowane możliwości.

Przekonajmy się, jakie informacje zdobędziesz, dzięki użytkowaniu tej platformy.

Wgląd w profil linków zewnętrznych i wewnętrznych witryny

Dostęp do szczegółów dotyczących strony internetowej jest możliwy dzięki Site Explorer Site. To narzędzie, za pomocą którego dowiesz się na temat widoczności witryny Twojej firmy w wyszukiwaniu Google. Poznasz również szczegóły dotyczące ruchu organicznego oraz jakości określonej domeny.

Site Explorer jest odpowiednio skategoryzowany, co umożliwia podgląd listy zakotwiczonych tekstów czy wadliwych linków. Przyjemnych doznań estetycznych dostarczą wizualne zestawienia statystyczne w postaci wykresów. Ilustrują przekrój czasowy, w którym uwzględniono m.in. ekspozycję na frazy kluczowe czy ilość płatnych wyszukiwań.

Kwintesencja Ahrefsa. Keywords Explorer

Pokaźna baza 7 miliardów słów kluczowych dostępnych w ponad 170 państwach, daje Ci duże pole do popisu. To niezbędna opcja w trakcie procesów pozycjonowania i optymalizacji strony. Co więcej…narzędzie wyszukuje hasła dostępne w różnych wyszukiwarkach. Właściwie, po co ograniczać się do Google! Obsługuje frazy dostępne na takich platformach, jak YouTube czy Amazon. Wskazuje określony obszar zainteresowania wśród użytkowników, poziom komplikacji fraz kluczowych z uwzględnieniem ich historii.

Ahrefs zawiera szereg wariantów, które poprawiają wydajność prowadzonej kampanii oraz pozycji wśród rynkowych konkurentów.

Sprawdź: TOP 6 narzędzi stosowanych w SEO

Krótki przewodnik po KeywordTool.io

To intuicyjne narzędzie, które pozwoli Ci zaoszczędzić czas. Jego rolą jest wyszukiwanie fraz kluczowych z długim ogonem dla różnych wariantów językowych. Opiera się na słowach kluczowych, które są wpisywane przez internautów w polu wyszukiwarki Google, a nawet YouTube.

Źródło: Kampus Production/pexels.com

KeywordTool.io czerpie z propozycji haseł, które są udostępnione w wyszukiwarce i przedstawia wyniki we własnym interfejsie. Jest dostępny w wersji darmowej oraz premium.

Co proponuje nam Ubersuggest?

Ten bezpłatny generator fraz kluczowych powinien mieć pod ręką każdy pozycjoner. Dzięki niemu dokonasz dogłębnej analizy konkretnego hasła oraz sieci powiązanych ze sobą słów kluczowych. Proste w obsłudze narzędzie umożliwi Ci także przeanalizowanie działań konkurencji.

Ubersuggest to nie tylko analiza wskazanych fraz kluczowych. Jego funkcjonalność rozszerza się na sugerowanie nowych haseł, które mogą stać się podstawą do kreowania contentu.

Sprawdź: Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?

Popularny w Polsce - planer słów kluczowych Google’a

Narzędzie, które cieszy się największą popularnością w naszym kraju. W obliczu dużej rozpoznawalności marketingowego instrumentu, nie możemy pozostać obojętni wobec pewnej wadliwości tego rozwiązania. Planer słów kluczowych od Google generuje wyniki bazujące na liczbie kliknięć w reklamę, która powstała w odniesieniu do określonej frazy.

Objaśniamy, jak korzystać z dostępnego narzędzia. Wpisujesz pożądane słowo w pole wyszukiwania, a w odpowiedzi uzyskujesz informacje dotyczące takich aspektów jak: średnia miesięczna liczba wyszukiwań frazy czy potencjalna stawka za kliknięcie w reklamę. Instrument umożliwia wygenerowanie większej liczby haseł kluczowych dla powstałej kampanii. To, czego możesz oczekiwać od planera słów kluczowych Google, to możliwość łączenia słów kluczowych z różnych list.

Co więcej, członkowie zespołu, z którym pracujesz mogą na bieżąco śledzić wszelkie czynności podejmowane w tym narzędziu.

Fora i strony Q&A - proste rozwiązania i najlepsze rezultaty

Warto wykorzystać potencjał stron internetowych z najczęściej zadawanymi pytaniami. To jeden ze sposobów na odszukanie odpowiednich, niszowych fraz kluczowych. Słowa z długimi ogonami dostarczają obszerniejszej wiedzy z zakresu potrzeb odbiorcy w jego wyszukiwaniach.

Znajdź fora, które tematycznie odpowiadają Twojej branży. Po dotarciu do takich miejsc, rozpocznij poszukiwania pytań i powtarzających się zwrotów w zamieszczanych treściach. Najbardziej zaktywizowani internauci to prawdopodobnie Twoi potencjalni klienci, do których będziesz kierował swoje komunikaty.

Prostota tego rozwiązania dostarcza szeregu informacji dotyczących danych demograficznych i profilu potrzeb konsumentów.

Na rynku obecnych jest wiele narzędzi, które usprawnią Ci procesy analityczne fraz kluczowych. Przedstawiliśmy te, które zdają się być najbardziej przystępne w obsłudze. Jednocześnie generują zadowalające wyniki i stanowią podstawę do wdrażanych modyfikacji najchętniej wyszukiwanych fraz w Internecie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 czynników rankingowych Google, których nie powinieneś ignorować

    5 czynników rankingowych Google, których nie powinieneś ignorować

    Co ma wpływ na wyniki pozycjonowania się strony w wyszukiwaniach? Przeczytaj o czynnikach rankingowych Google i zaplanuj skuteczne działania SEO.
    Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?

    Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?

    Optymalizacja prędkości ładowania, budowanie sieci linków i strategia słów kluczowych to tylko niektóre z taktyk technicznego SEO. Poznaj je wszystkie!
    Ile trwa i jak sprawdzić indeksowanie strony w Google?

    Ile trwa i jak sprawdzić indeksowanie strony w Google?

    Wyszukiwarka Google jest dziś tak oczywistym elementem korzystania z sieci, że mało kto zastanawia się, jak dokładnie działa jej algorytm […]
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.