DARMOWY AUDYT SEO

Sztuczna inteligencja – czym jest i jak wykorzystuje się ją w copywritingu?

Sztuczna inteligencja – czym jest i jak wykorzystuje się ją w copywritingu?

Oleksandr Pidvalnyi/pexels.com

Nie ma ludzi niezastąpionych, jednak czy to oznacza, że roboty mogą całkowicie zdominować niemal każdą branżę na świecie? Jak sztuczna inteligencja radzi sobie w procesie kreacyjnym, gdzie od copywriterów tworzących różnego rodzaju treści wymaga się kreatywności i postępowania według przyjętych kryteriów poprawności językowej? Te pytania coraz częściej pojawiają się w dziedzinie e-commerce, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzi tworzony dobrej jakości content.

W artykule poruszymy kwestie AI copywritingu, a także sprawdzimy, w jakich obszarach najchętniej wykorzystywany jest potencjał zautomatyzowanych możliwości. Podążaj z duchem czasu, poznaj korzyści, jakie oferuje nowoczesna technologia!

AI – co to takiego?

Anglojęzyczne artificial intelligence (w skrócie AI) odnosi się do informatycznej dyscypliny wyspecjalizowanej w budowie maszyn, które wyposażone są w funkcje pozwalające im na realizację zadań pierwotnie leżących w gestii ludzi, np. podejmowanie decyzji czy identyfikacja języka wraz z umiejętnością jego rozszyfrowania.

Do czego więc odnosi się sztuczna inteligencja? Do wszelkiego rodzaju udogodnień technologicznych, oprogramowań pozwalających internautom rozwikłać wszelkie trudności. Algorytmy starają się obmyślić efektywne rozwiązania, podobnie jak człowiek, uwzględniając przy tym wszelkie logiczne argumenty.

AI znajduje swoje zastosowanie w ramach funkcjonalności Google czy Facebooka, czego przykładem są chociażby wygenerowane odpowiedzi na skierowane przez użytkownika zapytania.

Sprawdź: Jaki wpływ na pozycjonowanie stron ma zarządzanie treścią?

Copywriting + AI = sukces?

AI to nic innego jak narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji, umożliwiające automatyczne wygenerowanie treści na bazie dostępnych informacji. Za jego pomocą możliwe jest tworzenie zarówno skondensowanych wpisów w social mediach, jak i obszerniejszych artykułów blogowych. To nie wszystko, ponieważ świetnie radzą sobie z mailingiem, kreowaniem meta description i title oraz opisem asortymentu czy kategorii.

W praktyce wystarczy podać tytuł i szkic treści bądź jego kontekst, aby narzędzie poradziło sobie samodzielnie z wytworzeniem poszczególnych części wpisu. Atutem może okazać się dobór odpowiednich fraz kluczowych, które odgrywają istotną rolę w praktykach SEO.

Sztuczna inteligencja korzysta z zasobu danych, z którymi wcześniej miała styczność, dlatego nie jest taką “alfą i omegą”, jak mogłoby się wydawać. Aby mogła skutecznie poradzić sobie z procesem twórczym, należy dostarczyć jej podstawowych informacji dotyczących omawianego tematu.

Pula korzyści sztucznej inteligencji w copywritingu

Jesteśmy przekonani, że nie raz spotkało Cię uczucie wypalenia bądź znużenie procesem researchu. Problemy często pojawiają się w momencie dostosowywania tworzonej treści pod kątem preferencji grupy docelowej. Sięgając po narzędzie AI, nie tylko usprawnisz tworzenie innowacyjnej treści, ale przede wszystkim dopasujesz content do parametrów uwzględnianych przez SEO. Czego jeszcze należy spodziewać się po sztucznej inteligencji w copywritingu?

  • Skrócenia czasu poświęconego na poszukiwanie informacji dotyczących omawianego tematu – Twoim zadaniem jest jednak “dopracowanie” tekstu i pozbycie się literówek, błędów w odmianie słów czy niezrozumiałych wyrażeń.
  • Dopasowania treści do ogólnego charakteru i stylu pisania – w ten sposób gwarantujesz koherencję z marką oraz wcześniej stworzonymi artykułami.
  • Większej efektywności stron zoptymalizowanych pod kątem SEO – sztuczna inteligencja tworzy content, który współgra z wytycznymi pozycjonowania. Narzędzie AI uwzględnia frazy kluczowe, a następnie implementuje je w ramach tworzonego tekstu w taki sposób, aby nie wzbudzały podejrzeń wyszukiwarki.
  • Oryginalności treści – copywriter nie martwi się, jak ciekawie “ugryźć” temat, lecz koncentruje się na dopracowaniu szczegółów wygenerowanego przez AI tekstu.
Sprawdź: Pozycjonowanie notariusza

Gdzie AI spisze się na medal?

Zastanawiasz się, gdzie możesz wykorzystać potencjał AI? Pomysłów jest mnóstwo, jednak w artykule zaprezentujemy obszary zastosowania AI w dziedzinie copywritingu.

  • Wpisy na blogu – prowadzenie firmowego bloga przynosi wiele korzyści, choć efektywne zarządzanie jego zawartością może generować niemałe problemy. Wskazując podstawowe informacje odnośnie tego, o czym chciałbyś napisać, wraz z charakterystyką grupy docelowej, zautomatyzowane narzędzie jest w stanie dostarczyć ciekawych, interaktywnych treści.
  • Oryginalne opisy dostępnego na stronie asortymentu – jeżeli chcesz, aby AI stworzyło za Ciebie nowatorską treść towarzyszącą produktowi bądź usłudze, podaj tytuł oraz cechy je wyróżniające.
  • Materiały sponsorowane – tworzenie komunikatów reklamowych wymaga dużych pokładów kreatywności. AI pomaga w zbudowaniu, zarówno chwytliwego tytułu, jak i perswazyjnej treści.
  • Wpisy w mediach społecznościowych – AI świetnie odnajduje się w social mediach. Wystarczy, że zaznaczysz, czego konkretnie ma dotyczyć post, a narzędzie pomoże Ci w wygenerowaniu interaktywnej treści wraz z uwzględnieniem specyfiki platformy (np. zaimplementowanie odpowiednich hashtagów w serwisie Instagram).

Czy AI jest w stanie wyprzeć z rynku copywriterów?

Jeżeli w grę wchodzi gwarancja 100% skuteczności tworzonych treści, dopracowanie szczegółów, troska o poprawność gramatyczną i stylistyczną – odpowiedź na pytanie postawione w nagłówku brzmi: nie. Nie ulega jednak wątpliwości, że zautomatyzowane generatory tekstów to znakomite narzędzia w rękach ekspertów. Warto więc korzystać z dobrodziejstw technologii w pracy twórczej, ale nie rezygnować przy tym z własnych pokładów kreatywności.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Typologia SEO – teoria optymalizacji i pozycjonowania
    Typologia SEO – teoria optymalizacji i pozycjonowania
    Czym jest optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych? Rodzaje SEO: on-page, off-page. Które z praktyk są dozwolone i jak działa wyszukiwarka internetowa?
    Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?
    Jak w prosty sposób przeprowadzić audyt linków zwrotnych?
    Audyt linków zwrotnych przydaje się podczas każdej kampanii linków, dlatego ważne, aby o nim pamiętać i przeprowadzić go w prawidłowy sposób.
    Linkowanie wewnętrzne – czym jest i jak wpływa na SEO?
    Linkowanie wewnętrzne – czym jest i jak wpływa na SEO?
    Linkowanie wewnętrzne jest niezbędnym elementem dobrej strategii SEO w witrynie. Dowiedz się, jak zastosować je w swojej witrynie!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę