Nie ma ludzi niezastąpionych, jednak czy to oznacza, że roboty mogą całkowicie zdominować niemal każdą branżę na świecie? Jak sztuczna inteligencja radzi sobie w procesie kreacyjnym, gdzie od copywriterów tworzących różnego rodzaju treści wymaga się kreatywności i postępowania według przyjętych kryteriów poprawności językowej? Te pytania coraz częściej pojawiają się w dziedzinie e-commerce, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzi tworzony dobrej jakości content.
W artykule poruszymy kwestie AI copywritingu, a także sprawdzimy, w jakich obszarach najchętniej wykorzystywany jest potencjał zautomatyzowanych możliwości. Podążaj z duchem czasu, poznaj korzyści, jakie oferuje nowoczesna technologia!
Anglojęzyczne artificial intelligence (w skrócie AI) odnosi się do informatycznej dyscypliny wyspecjalizowanej w budowie maszyn, które wyposażone są w funkcje pozwalające im na realizację zadań pierwotnie leżących w gestii ludzi, np. podejmowanie decyzji czy identyfikacja języka wraz z umiejętnością jego rozszyfrowania.
Do czego więc odnosi się sztuczna inteligencja? Do wszelkiego rodzaju udogodnień technologicznych, oprogramowań pozwalających internautom rozwikłać wszelkie trudności. Algorytmy starają się obmyślić efektywne rozwiązania, podobnie jak człowiek, uwzględniając przy tym wszelkie logiczne argumenty.
AI znajduje swoje zastosowanie w ramach funkcjonalności Google czy Facebooka, czego przykładem są chociażby wygenerowane odpowiedzi na skierowane przez użytkownika zapytania.
AI to nic innego jak narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji, umożliwiające automatyczne wygenerowanie treści na bazie dostępnych informacji. Za jego pomocą możliwe jest tworzenie zarówno skondensowanych wpisów w social mediach, jak i obszerniejszych artykułów blogowych. To nie wszystko, ponieważ świetnie radzą sobie z mailingiem, kreowaniem meta description i title oraz opisem asortymentu czy kategorii.
W praktyce wystarczy podać tytuł i szkic treści bądź jego kontekst, aby narzędzie poradziło sobie samodzielnie z wytworzeniem poszczególnych części wpisu. Atutem może okazać się dobór odpowiednich fraz kluczowych, które odgrywają istotną rolę w praktykach SEO.
Sztuczna inteligencja korzysta z zasobu danych, z którymi wcześniej miała styczność, dlatego nie jest taką “alfą i omegą”, jak mogłoby się wydawać. Aby mogła skutecznie poradzić sobie z procesem twórczym, należy dostarczyć jej podstawowych informacji dotyczących omawianego tematu.
Jesteśmy przekonani, że nie raz spotkało Cię uczucie wypalenia bądź znużenie procesem researchu. Problemy często pojawiają się w momencie dostosowywania tworzonej treści pod kątem preferencji grupy docelowej. Sięgając po narzędzie AI, nie tylko usprawnisz tworzenie innowacyjnej treści, ale przede wszystkim dopasujesz content do parametrów uwzględnianych przez SEO. Czego jeszcze należy spodziewać się po sztucznej inteligencji w copywritingu?
Zastanawiasz się, gdzie możesz wykorzystać potencjał AI? Pomysłów jest mnóstwo, jednak w artykule zaprezentujemy obszary zastosowania AI w dziedzinie copywritingu.
Jeżeli w grę wchodzi gwarancja 100% skuteczności tworzonych treści, dopracowanie szczegółów, troska o poprawność gramatyczną i stylistyczną – odpowiedź na pytanie postawione w nagłówku brzmi: nie. Nie ulega jednak wątpliwości, że zautomatyzowane generatory tekstów to znakomite narzędzia w rękach ekspertów. Warto więc korzystać z dobrodziejstw technologii w pracy twórczej, ale nie rezygnować przy tym z własnych pokładów kreatywności.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.