Sztuczna inteligencja: support w marketingu

Sztuczna inteligencja: support w marketingu

fauxels/pexels.com

Żyjemy w czasach, w których postęp technologiczny jest nieuniknionym czynnikiem, determinującym większość relacji międzyludzkich. Wpływ sztucznej inteligencji możemy dostrzec w funkcjonowaniu wielu firm, zwłaszcza w kontekście prowadzonej komunikacji na linii klient–sprzedawca.

Co możesz zyskać dzięki sztucznej inteligencji? Jak wspomaga ona praktyki marketingowe? Odpowiedź znajdziesz w poniższym tekście.

Sztuczna inteligencja to nie jest odległa przyszłość

O jej zastosowaniach w wielu dziedzinach życia moglibyśmy rozprawiać cały dzień. Przedmiotem naszego zainteresowania jest jednak marketing, który stanowi dobre „środowisko” dla rozwoju AI (akronim od anglojęzycznego odpowiednika sztucznej inteligencji). Dzieje się tak za sprawą analitycznego charakteru branży, w której przegląd danych i szukanie współzależności nie stanowi problemu.

Nie można pominąć regularnie aktualizowanych algorytmów Google, które gromadzą informacje dotyczące m.in. czasu spędzonego w witrynach internetowych. Przedkłada się to jednocześnie na efektywność kampanii reklamowych. To pożądane działanie dla efektywnego prosperowania firm.

Sprawdź: Aktualizowanie wizytówki Google – co poprawić pod pozycjonowanie?

Gdzie znajdziemy AI?

Z jednej strony to zaskakuje, z drugiej przeraża, ale sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej wszechobecna. Artykuły napisane przez boty to kolejny dowód na to, jak postęp technologiczny powszednieje i wnika w różne segmenty życia. AI pojawia się także w branży e-commerce. Przykładem jest sklep online Taobao, który korzysta z narzędzi zaproponowanych przez sztuczną inteligencję do wytwarzania nagłówków i opisów oferty.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Znane Ci wyszukiwanie głosowe to również zasługa AI. Dzięki temu już nie musisz wklepywać fraz ręcznie. Obecność urządzeń głosowych w telefonach komórkowych czy w wyposażeniach samochodu to atut dla zapracowanych i wielozadaniowych osób.

Jeżeli mowa o dźwięku, trudno nie wspomnieć o obrazie. Tutaj do gry wkracza Google Lens, aplikacja, która zawiera wiele przydatnych opcji. Mowa o takich funkcjach, jak skanowanie, translacja czy wyszukiwanie konkretnych obiektów w przestrzeni internetu.

Sztuczna inteligencja i jej profity

Jednym z fundamentalnych pytań, które powinien postawić sobie zarządzający firmą w sieci internetowej, jest pytanie o korzyści płynące z wykorzystania AI. Wiemy, jak technologia może zniechęcać, zwłaszcza pokolenie, które nie jest z nim doskonale obeznane.

Dokonaliśmy małego przeglądu zalet, które należy wziąć pod uwagę, zastanawiając się nad potencjałem nowatorskich rozwiązań sztucznej inteligencji.

Dopasowani do profilu Twojej firmy klienci

Jesteśmy świadomi tego, że najbardziej zależy Ci na konkretnie wyprofilowanej grupie osób, która zdecyduje się na skorzystanie z usługi bądź nabycie produktu. AI stwarza ku temu podstawy w postaci pewnych ciekawych instrumentów marketingowych.

Podążając z duchem czasu, możesz skorzystać z potencjału retargetingu, czyli w najprostszym ujęciu reklamy śledzącej użytkowników sieci internetowej. Segmentaryzacja osób odwiedzających konkretne podstrony portalu stwarza możliwości wykształcenia podziałów w obszarze intencji zakupowych klienta. W konsekwencji dokonujesz zróżnicowania przekazów i dopasowujesz je do wcześniejszych wyszukiwań użytkownika.

Wzrost sprzedaży

Zautomatyzowanie biznesowych, wirtualnych segmentów Twojego przedsiębiorstwa przyczynia się do usprawnienia wielu procesów zakupowych. AI daje szansę na poprawę obsługi klienta. Podczas rozmowy telefonicznej asystenta z klientem sklepu sztuczna inteligencja dostarcza witrynie kluczowych informacji odnośnie do działań, zakupów konsumenta, a nawet szczegółowych wiadomości dopasowanych do treści wynikającej z prowadzonej konwersacji.

To ważny czynnik w kontekście pozyskiwania sympatii, osób korzystających z Twoich usług. Odgrywa ogromną rolę w stymulowaniu działań sprzedażowych i tworzeniu bazy zadowolonych klientów.

Personalizacja

To obszar, dla którego wdrożenie AI w funkcjonowanie stron internetowych przedsiębiorstwa jest niezwykle wartościowe. Dzięki algorytmom wszystko jest możliwe, a na pewno wgląd do raportu klientów za pośrednictwem wyszukiwań.

Troska o potrzeby i preferencje konsumenckie jest możliwa dzięki udostępnionemu na stronie internetowej interfejsowi czatu. Jedyną trudnością, z którą muszą mierzyć się chatboty, jest kształtowanie maksymalnie wiarygodnych i przekonujących odpowiedzi.

Specjaliści z zakresu marketingu wspominają o rezultatach personalizacji, jako kształtowaniu dopasowanych do klienta nagłówków czy tekstów reklam. Jak widać, AI w maksymalny sposób angażuje się w relacje z aktywnymi użytkownikami internetu.

Wyższy wskaźnik ROI

Połączenie marketingowych praktyk z potencjałem sztucznej inteligencji sprawia, że konsumenci szybciej otrzymują to, czego szukają w przestrzeni internetu.

Zatem wyjaśnijmy najpierw, czym jest ROI. To wskaźnik, którego zadaniem jest ocena skuteczności realizowanych inwestycji. Dokonując szczegółowych wyliczeń, warto wziąć pod uwagę pośrednie profity, dostarczane za sprawą AI. Mamy tu na myśli sytuację, w której sztuczna inteligencja angażuje się w aktywności, których realizacja nie była możliwa wcześniej bez działań ludzkich.

AI to element marketingu cyfrowego

Wszyscy mamy jednoznaczne stanowisko dotyczącego tego, że obecność sztucznej inteligencji w marketingu cyfrowym staje się niezbędna. Ze względu na rosnący potencjał technologicznych rozwiązań nie powinieneś bagatelizować jego wpływu na rozwój Twojej witryny.

To tylko nieliczne rozwiązania, które przemawiają za włączeniem AI w strategię przedsiębiorstw obecnych w sieci. Testuj i poddaj personalizacji treści, które zaowocują w obszerną bazę klientów.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się, jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO czy Google Ads – co jest najlepsze dla Twojej firmy?

    SEO czy Google Ads – co jest najlepsze dla Twojej firmy?

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, z pewnością chcesz, aby miała ona wielu odbiorców. Jaką to osiągnąć?
    Marketing wideo – dlaczego to się opłaca?

    Marketing wideo – dlaczego to się opłaca?

    Multimedia to idealny sposób na urozmaicenie różnego rodzaju treści. Z naszego artykułu dowiesz się, czy marketing wideo się opłaca!
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!

    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!

    Komfortowe doświadczenie zakupów dla klientów, niezależnie od preferowanej przez niego formy? Tak, coś takiego jest osiągalne i określamy to mianem marketingu omnichannel!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę