Żyjemy w czasach, w których postęp technologiczny jest nieuniknionym czynnikiem, determinującym większość relacji międzyludzkich. Wpływ sztucznej inteligencji możemy dostrzec w funkcjonowaniu wielu firm, zwłaszcza w kontekście prowadzonej komunikacji na linii klient–sprzedawca.
Co możesz zyskać dzięki sztucznej inteligencji? Jak wspomaga ona praktyki marketingowe? Odpowiedź znajdziesz w poniższym tekście.
O jej zastosowaniach w wielu dziedzinach życia moglibyśmy rozprawiać cały dzień. Przedmiotem naszego zainteresowania jest jednak marketing, który stanowi dobre „środowisko” dla rozwoju AI (akronim od anglojęzycznego odpowiednika sztucznej inteligencji). Dzieje się tak za sprawą analitycznego charakteru branży, w której przegląd danych i szukanie współzależności nie stanowi problemu.
Nie można pominąć regularnie aktualizowanych algorytmów Google, które gromadzą informacje dotyczące m.in. czasu spędzonego w witrynach internetowych. Przedkłada się to jednocześnie na efektywność kampanii reklamowych. To pożądane działanie dla efektywnego prosperowania firm.
Z jednej strony to zaskakuje, z drugiej przeraża, ale sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej wszechobecna. Artykuły napisane przez boty to kolejny dowód na to, jak postęp technologiczny powszednieje i wnika w różne segmenty życia. AI pojawia się także w branży e-commerce. Przykładem jest sklep online Taobao, który korzysta z narzędzi zaproponowanych przez sztuczną inteligencję do wytwarzania nagłówków i opisów oferty.
Znane Ci wyszukiwanie głosowe to również zasługa AI. Dzięki temu już nie musisz wklepywać fraz ręcznie. Obecność urządzeń głosowych w telefonach komórkowych czy w wyposażeniach samochodu to atut dla zapracowanych i wielozadaniowych osób.
Jeżeli mowa o dźwięku, trudno nie wspomnieć o obrazie. Tutaj do gry wkracza Google Lens, aplikacja, która zawiera wiele przydatnych opcji. Mowa o takich funkcjach, jak skanowanie, translacja czy wyszukiwanie konkretnych obiektów w przestrzeni internetu.
Jednym z fundamentalnych pytań, które powinien postawić sobie zarządzający firmą w sieci internetowej, jest pytanie o korzyści płynące z wykorzystania AI. Wiemy, jak technologia może zniechęcać, zwłaszcza pokolenie, które nie jest z nim doskonale obeznane.
Dokonaliśmy małego przeglądu zalet, które należy wziąć pod uwagę, zastanawiając się nad potencjałem nowatorskich rozwiązań sztucznej inteligencji.
Jesteśmy świadomi tego, że najbardziej zależy Ci na konkretnie wyprofilowanej grupie osób, która zdecyduje się na skorzystanie z usługi bądź nabycie produktu. AI stwarza ku temu podstawy w postaci pewnych ciekawych instrumentów marketingowych.
Podążając z duchem czasu, możesz skorzystać z potencjału retargetingu, czyli w najprostszym ujęciu reklamy śledzącej użytkowników sieci internetowej. Segmentaryzacja osób odwiedzających konkretne podstrony portalu stwarza możliwości wykształcenia podziałów w obszarze intencji zakupowych klienta. W konsekwencji dokonujesz zróżnicowania przekazów i dopasowujesz je do wcześniejszych wyszukiwań użytkownika.
Zautomatyzowanie biznesowych, wirtualnych segmentów Twojego przedsiębiorstwa przyczynia się do usprawnienia wielu procesów zakupowych. AI daje szansę na poprawę obsługi klienta. Podczas rozmowy telefonicznej asystenta z klientem sklepu sztuczna inteligencja dostarcza witrynie kluczowych informacji odnośnie do działań, zakupów konsumenta, a nawet szczegółowych wiadomości dopasowanych do treści wynikającej z prowadzonej konwersacji.
To ważny czynnik w kontekście pozyskiwania sympatii, osób korzystających z Twoich usług. Odgrywa ogromną rolę w stymulowaniu działań sprzedażowych i tworzeniu bazy zadowolonych klientów.
To obszar, dla którego wdrożenie AI w funkcjonowanie stron internetowych przedsiębiorstwa jest niezwykle wartościowe. Dzięki algorytmom wszystko jest możliwe, a na pewno wgląd do raportu klientów za pośrednictwem wyszukiwań.
Troska o potrzeby i preferencje konsumenckie jest możliwa dzięki udostępnionemu na stronie internetowej interfejsowi czatu. Jedyną trudnością, z którą muszą mierzyć się chatboty, jest kształtowanie maksymalnie wiarygodnych i przekonujących odpowiedzi.
Specjaliści z zakresu marketingu wspominają o rezultatach personalizacji, jako kształtowaniu dopasowanych do klienta nagłówków czy tekstów reklam. Jak widać, AI w maksymalny sposób angażuje się w relacje z aktywnymi użytkownikami internetu.
Połączenie marketingowych praktyk z potencjałem sztucznej inteligencji sprawia, że konsumenci szybciej otrzymują to, czego szukają w przestrzeni internetu.
Zatem wyjaśnijmy najpierw, czym jest ROI. To wskaźnik, którego zadaniem jest ocena skuteczności realizowanych inwestycji. Dokonując szczegółowych wyliczeń, warto wziąć pod uwagę pośrednie profity, dostarczane za sprawą AI. Mamy tu na myśli sytuację, w której sztuczna inteligencja angażuje się w aktywności, których realizacja nie była możliwa wcześniej bez działań ludzkich.
Wszyscy mamy jednoznaczne stanowisko dotyczącego tego, że obecność sztucznej inteligencji w marketingu cyfrowym staje się niezbędna. Ze względu na rosnący potencjał technologicznych rozwiązań nie powinieneś bagatelizować jego wpływu na rozwój Twojej witryny.
To tylko nieliczne rozwiązania, które przemawiają za włączeniem AI w strategię przedsiębiorstw obecnych w sieci. Testuj i poddaj personalizacji treści, które zaowocują w obszerną bazę klientów.
Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się, jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.