DARMOWY AUDYT SEO

Szybko, szybciej, najszybciej – jak zwiększyć szybkość działania witryny internetowej

6 min czytania
Szybko, szybciej, najszybciej – jak zwiększyć szybkość działania witryny internetowej
Kategoria Pozycjonowanie

Dane Google wskazują, że ponad 53% użytkowników rezygnuje ze strony, jeśli czas jej otwarcia sięga trzech sekund. Z tego względu topowe firmy koncentrują się na projektowaniu jak najszybszej obsługi mobilnej. Dzięki temu zwiększają swoje szanse na odniesienie sukcesu, nieustannie zwiększają grupę użytkowników, a tym samym zwiększają przychody.

W 2018 roku Google wprowadził narzędzia badające wynik szybkości mobilnej. Świadome marki oraz firmy skupiają się na wrażeniach, jakie odczuwa użytkownik podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Istnieje kilka prostych sposobów na poprawienie wyników szybkości wyszukiwania.

Spis treści:

Czym w zasadzie jest Google Mobile Speed Score?

Choć brzmi to skomplikowanie jest to w rzeczywistości 10-punktowa skala szybkości otwarcia strony, gdzie 1 to najniższa ocena, zaś 10 najwyższa. W przypadku stron internetowych otwieranych na urządzeniach mobilnych to nie tylko właściwy czas ładowania strony docelowej, ale także wszelkie związki między stroną a współczynnikami konwersji. Dodatkowym wyzwaniem jest zintegrowanie z Google Ads czy post-click landing pages. Dodatkowymi narzędziami, które mają nas wspomóc są karta wyników szybkości oraz kalkulator wpływów.

Karta wyników szybkości

Analizuje ona prędkość setek, a nawet tysięcy stron internetowych w kilkunastu krajach. Umożliwia tym samym sprzedawcom porównanie swojej wydajności z innymi platformami, korzystając z tych samych narzędziach. Jak ona działa? Wystarczy wpisać adres URL swojej strony, aby móc porównywać ją z innymi.

Kalkulator wpływów

Jego zasadniczym zadaniem jest stworzenie symulacji potencjalnej utraty przychodów spowodowanego wolnym ładowaniem się strony internetowej. Aby móc z niego skorzystać, należy wprowadzić takie informacje jak: domena, aktualna prędkość, średnia wartość zamówienia, etc., a kalkulator obliczy możliwe zyski i straty w oparciu o szybkość funkcjonowania witryny.

Sprawdź: Kto pierwszy, ten lepszy! Jak przyspieszyć prędkość ładowania strony internetowej?

Jak poprawić szybkość własnej strony internetowej na urządzeniach mobilnych? Kilka prostych kroków

Telefony towarzyszą nam bez przerwy w naszym codziennym funkcjonowaniu. W domu, w pracy, w komunikacji, w podróży – są dosłownie wszędzie. Z tego powodu niezwykle ważnym jest zadbanie o prędkość otwierania się własnej witryny, w przeciwnym wypadku musimy liczyć się z obniżeniem zainteresowania naszą stroną czy zmniejszeniem przychodów. Jak w prosty sposób się z tym uporać?

1. Zrezygnuj z nieużywanych rozszerzeń

Mnogość dodatków, wtyczek i rozszerzeń zapewnia większe wrażenia wizualne użytkownikom. Niestety stosunkowo szybko przestają być aktualne, a ich większa ilość wydłuża czas otwierania się strony internetowej. Zwróć więc uwagę na to, które z nich nie są Ci potrzebne. Odinstaluj te najrzadziej używane.

2. Skorzystaj z udogodnień AMP

Rezygnując z dodatkowych rozszerzeń, warto sięgnąć do możliwości AMP (Accelerated Mobile Pages), czyli do inicjatywy Google’a udoskonalającej szybkość stron na urządzeniach mobilnych bez utraty wrażeń użytkowników. Wspomaga to uproszczenie mobilnej obsługi, dzięki czemu strony ładują się zanim zdążymy o tym pomyśleć, bo jedynie pół sekundy. Dzięki temu narzędziu można nawet o 10-20% poprawić ruch na swojej stronie.

3. Zwiększ swoje możliwości dzięki PWA

Progresywne aplikacje internetowe (Progressive Web App) to świetna technologia dla marek e-Commerce. Zmieniają one mobilne doświadczenie użytkowników, dzięki czemu zwiększa się szybkość strony, wydłuża czas, jaki użytkownik na niej spędza, a także pomagają we wzroście konwersji i wskaźników marketingowych.

Może to być odrębna aplikacja niezależna od przeglądarki, która przypomina wizualnie mobilną. Pozwala ona na utworzenie skrótu na ekranie urządzenia, dzięki czemu funkcjonują bez sięgania do strony www. Największe zalety aplikacji PWA to dostosowanie się do wszelkich urządzeń, możliwość działania w trybie offline, łatwa instalacja oraz wysokie bezpieczeństwo oparte na protokole https.

4. Sięgnij do możliwości kompresji

Duża ilość obrazów – zwłaszcza o wysokiej rozdzielczości – to jeden z powodów, dla których strona ładuje się zbyt wolno. Najprostszym krokiem jest ich optymalizacja, czyli skompresowanie rozmiarów, bez utraty jakości. Drugą możliwością jest sięgnięcie do sieci dostarczania treści (CDN) – pozwala to na rozłożenia obciążenia na serwerze. Tak więc im bliżej mamy siebie serwer, tym szybciej ładuje się strona.

5. Minifikacja kluczem do szybkości

W tym przypadku wkraczają programiści, którzy usuwają niepotrzebne lub nadmiarowe dane z witryny internetowej. Wykluczają oni niepotrzebne kody spowalniające witrynę, analizują HTML oraz JavaScript w celu wykrycia obcych plików, a także pozbywają się dodatkowych spacji w wierszach. Istnieje w tym celu szereg wyspecjalizowanych narzędzi, które poprawią wyniki szybkości naszej mobilnej witryny.

6. Włącz dodatkową pamięć urządzenia

Nasze urządzenia mobilne mają świetną pamięć. Przeglądarki zachowują kopie plików w celu pobrania niektórych treści. Dzięki temu strona internetowa, którą odwiedzaliśmy wczoraj, dziś otworzy nam się znacznie szybciej niż za pierwszym razem. To właśnie buforowanie – włączając je, sprzedawcy mogą wydłużyć czas ładowania strony dla stałych użytkowników. Im więcej buforowania, tym mniej danych potrzeba do otwarcia się strony. Ta dodatkowa pamięć pozwoli podnieść szybkość na urządzeniach.

7. Zainwestuj w hosting

Serwery przechowują niezliczone ilości danych. W tym przypadku z pomocą przychodzi odpowiedni hosting. Większość badań pokazuje, że im tańszy hosting, tym wolniejsza prędkość witryny. Warto więc przeanalizować usługi hostingowe względem własnych potrzeb. A jeśli zależy nam na jak najszybszym ładowaniu, należy skorzystać z serwerów, które nie są współdzielone.

8. Zrezygnuj z przekierowań

Dodatkowe przekierowania https znacznie wpływają na opóźnienia w działaniu strony. Zmniejszając ich ilość, zwiększamy swoje możliwości. Jest to również jedna z najczęstszych przyczyn utraty potencjalnych klientów.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Mały ekran wielkim wyzwaniem

Okazuje się, że dziś smartfony zastępują laptopy. Zwiększa się ich wydajność, a najważniejszą zaletą jest ich mobilność. Są one niezwykle ważnym czynnikiem dla branży e-Commerce. Przez ciągle zmniejszającą się ilość czasu użytkownicy oczekują natychmiastowych efektów. Przeanalizuj praktyki swojej witryny mobilnej, poddaj analizie budowę strony, jeśli zależy Ci na większym wskaźniku względem konkurencji. Zwiększając szybkość swojej witryny, zwiększasz swoje możliwości. Wybierz odpowiednią strategię dla siebie!

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak uniknąć spadku pozycji podczas zmiany platformy sprzedażowej?
Jak uniknąć spadku pozycji podczas zmiany platformy sprzedażowej?
Jest wiele powodów, dla których właściciele stron WWW decydują się zmienić platformę. Za każdą zmianą kryje się szereg niezbędnych praktyk z zakresu SEO.
Buzz marketing – charakterystyka
Buzz marketing – charakterystyka
Plotki roznoszą się bardzo szybko, zwłaszcza w świecie cyfrowym. Ten fakt skutecznie wykorzystuje buzz marketing, czyli marketing szeptany Na czym polega?
Czym charakteryzuje się lejek sprzedażowy?
Czym charakteryzuje się lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy pozwala uporządkować i skategoryzować działania potrzebne do pozyskania klienta, a także utrzymania jego lojalności. Jak go zbudować?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę