Tagi Hreflang – czym są i jak wykorzystać je w swojej strategii SEO?

Tagi Hreflang – czym są i jak wykorzystać je w swojej strategii SEO?

Marek Levak / pexels.com

Tagi Hreflang, określane również jako atrybuty hreflang, są niezbędne dla twórców posiadających wielojęzyczne lub międzynarodowe witryny. Znaczniki te informują użytkowników, Google i inne wyszukiwarki, że strona internetowa jest wielojęzyczna.

Tagi są zazwyczaj zawarte w kodzie HTML, który pozwala wyszukiwarce, takiej jak Google, określić, którą wersję strony wyświetlić użytkownikowi w określonym kraju lub z określonym językiem przeglądarki. Oznacza to, że wyszukiwarki będą używać tagów hreflang jako swego rodzaju przewodników, aby podać poprawny adres URL języka na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Jeśli więc jesteś zainteresowany budowaniem swojej marki na arenie międzynarodowej i chciałbyś dotrzeć do osób z różnych krajów, musisz poznać tagi hreflang i wiedzieć, jak prawidłowo z nich korzystać.

Formatowanie tagów hreflang

Formatowanie tagów hreflang jest bardzo ważne, ponieważ źle skonfigurowane zostaną pominięte przez wyszukiwarki. Zazwyczaj wszystkie tagi mają ten sam format, jedyną rzeczą, która się zmieni, jest adres URL i kod kraju zawarty w każdym z nich.

Podstawowym formatem znacznika hreflang jest zwykle kod języka, a następnie kod kraju oddzielony myślnikiem. Na przykład „en-au” wskazuje anglojęzycznych Australijczyków. Tag ten może określać język bez konieczności wymieniania regionu. Na przykład „en” jest skierowany do wszystkich, którzy mówią po angielsku na całym świecie.

Pisząc kod języka w tagach należy pamiętać, że musi on być zgodny z dwuliterowym stylem kodu ISO 639-1. Na przykład de (niemiecki), ru (rosyjski) i en (angielski).

Podając kody krajów, należy przestrzegać formatu ISO 3166-1 Alpha 2. Na przykład sg (Singapur), usa (Stany Zjednoczone) i au (Australia).

Nie musisz używać kodu kraju, jeśli strona jest w nim tłumaczona. Pamiętaj jednak, że znacznik języka musi znajdować się przed kodem kraju za każdym razem, gdy używasz tagu hreflang.

Region ISO i kody języków

Pamiętaj, że nie możesz uogólnić swojego kodu, kiedy kierujesz reklamy na określony region. W przeciwnym razie Twoje działania nie będą skuteczne. Istnieje określony kod dla każdego regionu i języka. Dlatego też musisz używać kodów ISO jako przewodnika. ISO 31666-1 Alpha 2 dla określonego regionu i ISO 638-1 dla określonego kodu języka.

Pamiętaj też, aby nie używać standardowych skrótów, do których jesteś przyzwyczajony, ponieważ większość kodów nie jest wystarczająco intuicyjna. Na przykład podstawowym skrótem dla Wielkiej Brytanii jest „UK”. Jeśli jednak piszesz go jako znacznik hreflang, używając ISO jako przewodnika, odpowiednim skrótem jest „gb”. Upewnij się więc, że używasz właściwego skrótu, zanim nieprawidłowo zakodujesz swoją witrynę. W przeciwnym wypadku docelowa grupa odbiorców nie zobaczy Twojej treści podczas wyszukiwania.

Możesz jednak użyć wielu tagów na jednej stronie, aby wyświetlić ją użytkownikom w wielu krajach, co jest bardzo korzystną opcją. Możesz na przykład kierować swoje reklamy do osób mówiących po angielski w Rosji, Francji i Polsce. Pamiętaj, aby dodać ogólny tag hreflang bez kodu regionu, aby użytkownicy posługujący się językiem angielskim w innych częściach świata mogli nadal znaleźć Twoją witrynę. Dzięki temu znacznie zwiększysz ruch w swojej witrynie i zyskasz nowych odbiorców.

Gdzie umieszczać tagi hreflang?

Niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, gdzie dokładnie należy umieścić znacznik hreflang. Trzeba być w tej kwestii bardzo uważnym, gdyż nawet niewielki błąd może wpłynąć na wynik tego zabiegu, a Ty zmarnujesz tylko swój czas. Warto więc skorzystać z różnych przeznaczonych do tego narzędzi. Tag hreflang można umieścić w jednym z trzech miejsc: w nagłówku kodu HTML, w mapie witryny XML lub nagłówku HTTP.

Czy SEO nie jest już potrzebne?

Warto zaznaczyć, że korzystanie z tagów hreflang nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję Twojej strony na liście wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych i nie generuje ruchu na Twojej stronie.

Źródło: fauxels / pexels.com

Korzystanie z tych znaczników zapewnia jednak, że użytkownik otrzymuje treści, których naprawdę szuka. Oznacza to, że wciąż konieczna jest optymalizacja zawartości strony pod kątem wyszukiwarek, aby użycie tagów hreflang miało jakiekolwiek efekty.

Tagi hreflang i inne znaczniki

Jeśli już wiesz, czym są tagi hreflang i jak z nich korzystać, musisz odpowiednio wdrożyć je do swojej strategii SEO. Samo wykorzystanie znacznika nie da Ci gwarancji, że Twoje strony wyświetlać się będą na pierwszych stronach list wyników wyszukiwań.

Warunkiem uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest stosowanie odpowiednich metod optymalizacyjnych. Co więcej, wykorzystywane strategie powinny być indywidualnie dopasowane do krajów lub narodowości, do których kierujesz swoje treści.

Jeśli chcesz kierować swoje treści na arenę międzynarodową, musisz zoptymalizować je pod kątem różnych języków i konkretnych regionów. Wyszukiwarki uwzględniają bowiem kilka czynników w procesie pozycjonowania wielojęzycznych witryn. Są to między innymi linki lokalne z określonych domen w danym kraju (ccTLD), zoptymalizowane adresy URL dla określonego regionu i języka, dane kontaktowe na stronach GMF i w katalogach międzynarodowych oraz konkretna zawartość stron.

Jeśli więc zastosujesz odpowiednie strategie SEO i umiejętnie posłużysz się tagami hreflang, znacznie zbliżysz się do sukcesu swojej firmy. Proces wdrażania znaczników może okazać się jednak długi i wymagający. Pamiętaj natomiast, że bez tagu hreflang zastosowanego w alternatywnej wersji strony, wyszukiwarki mogą uznać Twoje treści za zduplikowane, co bardzo niekorzystnie wpłynie na pozycję witryny w danym kraju. Jak temu zapobiec? Wykorzystaj SEO!

Optymalizacja treści to podstawa!

W optymalizacji międzynarodowych treści możesz posłużyć się takimi samymi technikami, jak przy SEO tradycyjnych stron. Upewnij się zatem, że nie masz błędów w zawartości witryny, tagi tytułu są w odpowiednim języku i wykorzystujesz właściwe słowa kluczowe. Dzięki temu skutecznie zwiększysz ruch w witrynie. Pamiętaj jednak, że w na drodze do osiągnięcia międzynarodowych celów nie możesz zapomnieć o podstawowym elemencie SEO, czyli tworzeniu wysokiej jakości treści. Upewnij się więc, że tłumaczenia są dokładne i zrozumiałe dla osób posługujących się konkretnym językiem.

Ułatw sobie pracę z pomocą specjalistycznych narzędzi

Wdrożenie tagów hreflang do swojej strategii może okazać się zniechęcającym i trudnym zadaniem. Możesz jednak znacznie ułatwić sobie ten proces! Podczas ręcznej pracy łatwiej jest popełnić błąd. Optymalne będzie więc wykorzystanie kontrolera hreflang lub generatora, który wytworzy odpowiednie tagi. Narzędzi jest mnóstwo – musisz wybrać takie, które spełniają Twoje oczekiwania i pomogą Ci osiągnąć wyznaczony cel. Po wygenerowaniu znacznika musisz już tylko odpowiednio umieścić go w kodzie źródłowym. Proste, prawda?

Zacznij już dziś!

Jeśli zajmujesz się właśnie optymalizacją międzynarodowych treści, tagi hrefalng mogą znacznie ułatwić ten proces. Pamiętaj, że odpowiednia, dobrze opracowana strategia SEO to klucz do sukcesu każdej firmy, również Twojej. Wykorzystaj więc odpowiednie narzędzia, zdobądź specjalistyczną wiedzę, zrób dokładne badania, zbuduj dobrą strategię i zacznij ją wcielać w życie… albo po prostu skontaktuj się z nami! Chętnie pomożemy Ci przebrnąć przez wszystkie te trudny i osiągnąć sukces, na który zasługuje Twoja marka. Wiesz co robić – Twój ruch!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google jest nieugięte, przez co pozycjonowanie strony na topowych pozycjach w SERP, wiąże się z nieustanną elastycznością. Dlatego obecność na platformie Google Moja Firma, jest obowiązkowa!
    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?

    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?

    Masz silnie rozbudowaną strukturę własnej strony internetowej? Dowiedz się, jak kontrolować jej zawartość za pomocą meta tagu noindex w kontekście SEO.
    Audyt SEO – dlaczego należy o nim pamiętać?

    Audyt SEO – dlaczego należy o nim pamiętać?

    Czym jest i na czym polega audyt pod kątem optymalizacji i pozycjonowania? Dowiedz się, dlaczego każdy go potrzebuje. Wspomóż funkcjonowanie swojej strony.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.