Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, że nie ma jednego sposobu na to, by odnieść reklamowy sukces na Facebooku. Musisz po prostu testować wiele rozwiązań. Błędne jest jednak podejście do tematu sprawdzania dostępnych opcji bez pomysłu czy punktu odniesienia. W taki sposób możesz doprowadzić do przepalenia budżetu.
Droga do sukcesu nie jest usłana różami, dlatego, aby targetowanie na Facebooku przebiegło pomyślnie, trzeba włożyć nieco wysiłku i pracy. Przygotowaliśmy dla Ciebie 6 wskazówek, o których powinieneś pamiętać podczas dopasowania przekazu promocyjnego do jego adresatów. Przekonaj się, jak docierać do odbiorców zainteresowanych Twoją reklamą!
Podczas prowadzenia kampanii Facebook Ads jedną z podstawowych czynności jest próba dotarcia z komunikatem do wcześniej zdefiniowanych grup docelowych. Selektywne traktowanie grona odbiorców określane jest jako targetowanie.
Korzyści wynikających z prawidłowo wyodrębnionej grupy adresatów jest mnóstwo, choć wszystkie prowadzą do jednego, fundamentalnego celu – maksymalizacji zysków. Konsekwencją nieprawidłowo zdefiniowanych odbiorców kampanii są straty finansowe, dlatego wzrasta potrzeba koncentracji wokół działania, jakim jest targetowanie reklamy na Facebooku, a także umiejętność wykorzystania wszystkich dostępnych opcji platformy społecznościowej.
Tak naprawdę targetować możesz na kilka sposobów, począwszy od kierowania przekazu do szerokiego grona odbiorców, a skończywszy na nieco zawężonej, wyspecjalizowanej grupie. Jak wygląda to w praktyce?
Decydując się na wybór odbiorców na podstawie ich zainteresowań, jesteś w stanie wyróżnić osoby, których pasją jest np. ogrodnictwo. Wskazany, ogólny obszar możesz zawęzić do użytkowników zafascynowanych uprawą roślin doniczkowych.
Zainteresowania to niejedyne kryterium definiujące potencjalnych odbiorców reklamy. Selekcję przeprowadza się także na podstawie wieku czy lokalizacji. Finalnie to wszystko ma wpływ na zasięg kampanii reklamowej Facebooka.
Reklamowanie się na Facebooku to skuteczna praktyka, a jej efektywność wzrasta w momencie dotarcia do grupy potencjalnych klientów. Jak postępować, aby nie zmarnować budżetu i tym samym zainteresować czytelnika? Zapoznaj się z 6 regułami, których wcielenie w życie może okazać się biznesowym strzałem w dziesiątkę!
Targetowanie reklamy na Facebooku wymaga bycia skrupulatnym, zwłaszcza w doborze zainteresowań adekwatnych do grona odbiorców. Nie poprzestawaj więc na podstawowych możliwościach systemu. Zajmujesz się sprzedażą sprzętu narciarskiego? Nie ograniczaj się do opcji “Narciarstwo” czy “Sprzęt narciarski”. Przemyśl, czego dokładnie klienci oczekują od Twojego sklepu. Być może zależy im na konkretnej marce bądź rodzaju nart. Im bardziej zawężona tematyka, tym lepiej.
Niektóre zainteresowania dedykowane są określonym przedsięwzięciom, które często bywają dość nieoczywiste. Zastanów się, czym jeszcze mogą interesować się Twoi odbiorcy, sięgnij po niebanalne metody poszukiwania rozwiązań.
Czym kierować się podczas doboru miejsca lokalizacji przekazu reklamowego? Przede wszystkim wcześniej ustalonym celem. Najlepiej, żebyś przetestował różne warianty ulokowania komunikatu, aby w konsekwencji wybrać te cieszące się największą efektywnością.
Choć Facebook umożliwia szczegółowe, ścisłe targetowanie reklam, to nie oznacza wcale, że jest to najlepsze rozwiązanie. Zanim podejmiesz decyzję, do jakiego grona osób chcesz skierować swoją kampanię, przeprowadź testy na dwóch grupach: szerokiej i wąskiej. Zdarzają się przypadki, kiedy sukces odnoszą mniej złożone zestawy reklam.
Nie zapominaj o tych użytkownikach, którzy pojawili się na zarządzanej przez Ciebie stronie WWW i zostawili reakcję pod konkretnym wpisem bądź wpisami. Twoja marka utrwaliła się w ich świadomości, a to już prosta droga do tego, aby zatrzymać ich na dłużej i tym samym zasilić bazę stałych klientów.
Dokonaj przeglądu nieco bardziej zaawansowanych ustawień i sprawdź, ile czasu internauci spędzili w Twoim e-sklepie oraz jaki odsetek z nich odwiedził stronę internetową więcej niż raz.
Z pojęciem mikrokonwersji związane są konkretne działania na Twojej stronie WWW, których nie można zaklasyfikować jeszcze do konwersji samej w sobie, ale które jednoznacznie do niej prowadzą. Właściwa konfiguracja kodów śledzących pomoże Ci w odnalezieniu osób zbliżonych do siebie profilem, czyli przykładowo takich, które odwiedziły określone podstrony, pobrały materiały dostępne w witrynie internetowej czy zapisały się do newslettera.
Stworzenie prostych konwersji czy mikrokonwersji możliwe jest w “Menedżerze reklam”. Wystarczy, że klikniesz opcję “Konwersje niestandardowe”.
Oczywiście, targetowanie reklam ma poniekąd przełożenie na stopień efektywności realizowanej kampanii. Warto pamiętać, że nie jest to recepta na wszelkie problemy, a coraz większe znaczenie zaczyna odgrywać sama kreacja. Optymalizując, koncentruj się przede wszystkim na testach elementów graficznych czy treści. Na rezultat strategii reklamowej ma wpływ kilka składowych, w tym czytelny, przejrzysty interfejs i merytoryczna zawartość strony.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.