DARMOWY AUDYT SEO

Targetowanie reklam na Facebooku – jak robić to dobrze?

5 min czytania
Targetowanie reklam na Facebooku – jak robić to dobrze?
Kategoria Marketing

Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, że nie ma jednego sposobu na to, by odnieść reklamowy sukces na Facebooku. Musisz po prostu testować wiele rozwiązań. Błędne jest jednak podejście do tematu sprawdzania dostępnych opcji bez pomysłu czy punktu odniesienia. W taki sposób możesz doprowadzić do przepalenia budżetu.

Droga do sukcesu nie jest usłana różami, dlatego, aby targetowanie na Facebooku przebiegło pomyślnie, trzeba włożyć nieco wysiłku i pracy. Przygotowaliśmy dla Ciebie 6 wskazówek, o których powinieneś pamiętać podczas dopasowania przekazu promocyjnego do jego adresatów. Przekonaj się, jak docierać do odbiorców zainteresowanych Twoją reklamą!

Spis treści:

Co to jest targetowanie reklam na Facebooku?

Podczas prowadzenia kampanii Facebook Ads jedną z podstawowych czynności jest próba dotarcia z komunikatem do wcześniej zdefiniowanych grup docelowych. Selektywne traktowanie grona odbiorców określane jest jako targetowanie.

Korzyści wynikających z prawidłowo wyodrębnionej grupy adresatów jest mnóstwo, choć wszystkie prowadzą do jednego, fundamentalnego celu – maksymalizacji zysków. Konsekwencją nieprawidłowo zdefiniowanych odbiorców kampanii są straty finansowe, dlatego wzrasta potrzeba koncentracji wokół działania, jakim jest targetowanie reklamy na Facebooku, a także umiejętność wykorzystania wszystkich dostępnych opcji platformy społecznościowej.

Jakich strategii możesz spodziewać się po targetowaniu reklam na FB?

Tak naprawdę targetować możesz na kilka sposobów, począwszy od kierowania przekazu do szerokiego grona odbiorców, a skończywszy na nieco zawężonej, wyspecjalizowanej grupie. Jak wygląda to w praktyce?

Decydując się na wybór odbiorców na podstawie ich zainteresowań, jesteś w stanie wyróżnić osoby, których pasją jest np. ogrodnictwo. Wskazany, ogólny obszar możesz zawęzić do użytkowników zafascynowanych uprawą roślin doniczkowych.

Zainteresowania to niejedyne kryterium definiujące potencjalnych odbiorców reklamy. Selekcję przeprowadza się także na podstawie wieku czy lokalizacji. Finalnie to wszystko ma wpływ na zasięg kampanii reklamowej Facebooka.

Sprawdź: Klastry tematyczne i ich wpływ na content marketing

6 reguł dobrego targetowania reklamy na Facebooku

Reklamowanie się na Facebooku to skuteczna praktyka, a jej efektywność wzrasta w momencie dotarcia do grupy potencjalnych klientów. Jak postępować, aby nie zmarnować budżetu i tym samym zainteresować czytelnika? Zapoznaj się z 6 regułami, których wcielenie w życie może okazać się biznesowym strzałem w dziesiątkę!

Wybór odpowiednich zainteresowań to warunek sine qua non

Targetowanie reklamy na Facebooku wymaga bycia skrupulatnym, zwłaszcza w doborze zainteresowań adekwatnych do grona odbiorców. Nie poprzestawaj więc na podstawowych możliwościach systemu. Zajmujesz się sprzedażą sprzętu narciarskiego? Nie ograniczaj się do opcji “Narciarstwo” czy “Sprzęt narciarski”. Przemyśl, czego dokładnie klienci oczekują od Twojego sklepu. Być może zależy im na konkretnej marce bądź rodzaju nart. Im bardziej zawężona tematyka, tym lepiej.

Skorzystaj z nieszablonowych zainteresowań grup docelowych

Niektóre zainteresowania dedykowane są określonym przedsięwzięciom, które często bywają dość nieoczywiste. Zastanów się, czym jeszcze mogą interesować się Twoi odbiorcy, sięgnij po niebanalne metody poszukiwania rozwiązań.

Automatyzacji umiejscowienia reklamy mówimy “nie”

Czym kierować się podczas doboru miejsca lokalizacji przekazu reklamowego? Przede wszystkim wcześniej ustalonym celem. Najlepiej, żebyś przetestował różne warianty ulokowania komunikatu, aby w konsekwencji wybrać te cieszące się największą efektywnością.

Szerokie targetowanie vs. wąskie

Choć Facebook umożliwia szczegółowe, ścisłe targetowanie reklam, to nie oznacza wcale, że jest to najlepsze rozwiązanie. Zanim podejmiesz decyzję, do jakiego grona osób chcesz skierować swoją kampanię, przeprowadź testy na dwóch grupach: szerokiej i wąskiej. Zdarzają się przypadki, kiedy sukces odnoszą mniej złożone zestawy reklam.

Remarketing to zawsze dobry pomysł

Nie zapominaj o tych użytkownikach, którzy pojawili się na zarządzanej przez Ciebie stronie WWW i zostawili reakcję pod konkretnym wpisem bądź wpisami. Twoja marka utrwaliła się w ich świadomości, a to już prosta droga do tego, aby zatrzymać ich na dłużej i tym samym zasilić bazę stałych klientów.

Dokonaj przeglądu nieco bardziej zaawansowanych ustawień i sprawdź, ile czasu internauci spędzili w Twoim e-sklepie oraz jaki odsetek z nich odwiedził stronę internetową więcej niż raz.

Postaw na mikrokonwersję

Z pojęciem mikrokonwersji związane są konkretne działania na Twojej stronie WWW, których nie można zaklasyfikować jeszcze do konwersji samej w sobie, ale które jednoznacznie do niej prowadzą. Właściwa konfiguracja kodów śledzących pomoże Ci w odnalezieniu osób zbliżonych do siebie profilem, czyli przykładowo takich, które odwiedziły określone podstrony, pobrały materiały dostępne w witrynie internetowej czy zapisały się do newslettera.

Stworzenie prostych konwersji czy mikrokonwersji możliwe jest w “Menedżerze reklam”. Wystarczy, że klikniesz opcję “Konwersje niestandardowe”.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy ustawienie grupy odbiorców wystarczy?

Oczywiście, targetowanie reklam ma poniekąd przełożenie na stopień efektywności realizowanej kampanii. Warto pamiętać, że nie jest to recepta na wszelkie problemy, a coraz większe znaczenie zaczyna odgrywać sama kreacja. Optymalizując, koncentruj się przede wszystkim na testach elementów graficznych czy treści. Na rezultat strategii reklamowej ma wpływ kilka składowych, w tym czytelny, przejrzysty interfejs i merytoryczna zawartość strony.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Nowoczesne formy reklamy w Internecie – jak wyglądają?
Nowoczesne formy reklamy w Internecie – jak wyglądają?
W promowaniu biznesu coraz częściej odchodzi się od sztampowych, tradycyjnych form reklamy. Ich miejsce zastępują nowatorskie rozwiązania promocyjne.
Jakie są funkcje ceny w marketingu?
Jakie są funkcje ceny w marketingu?
Cena stanowi jeden z elementów marketingu mix. Jej wpływ na rozwijający się biznes online jest naprawdę duży. Jaką jeszcze rolę odgrywa w sprzedaży?
Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji marketingowej – jak wygląda? Jak go napisać?
Brief dla agencji to dokument, dzięki któremu planowanie działań marketingowych przebiega o wiele sprawniej. Co powinien zawierać? Koniecznie czytaj dalej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie