DARMOWY AUDYT SEO

Techniczna optymalizacja witryny – na co zwrócić uwagę?

5 min czytania
Techniczna optymalizacja witryny – na co zwrócić uwagę?
Kategoria Pozycjonowanie

Techniczna optymalizacja pod kątem SEO to bardzo ważny proces, który koncentruje się na wielu czynnikach, takich jak treść, wrażenia użytkownika, struktura witryny czy szybkość ładowania strony. Jeśli zatem zależy Ci na wysokiej pozycji w SERP, koniecznie musisz zadbać o ten aspekt.

Spis treści:

Czym jest techniczne SEO?

SEO techniczne to proces optymalizacji witryny, którego celem jest poprawa indeksowania strony i generowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników. Strategia ta skupia się na wnętrzu witryny, uwzględniając wiele istotnych czynników, takich jak metadane, prędkość ładowania czy przyjazność dla urządzeń mobilnych, którym przyjrzymy się bliżej w dalszej części artykułu.

Sprawdź: Na co zwrócić uwagę podczas instalacji i optymalizacji zakupionego gotowego szablonu strony?

Dlaczego warto prowadzić strategię technicznego SEO?

Techniczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest niezwykle ważna, ponieważ generuje łatwą nawigację w witrynie i pozwala uniknąć problemów związanych z wydajnością strony, które niekorzystnie wpływają na indeksowanie i ranking w SERP.

Ponadto SEO techniczne pozwala zwiększyć ruch w witrynie i przekształcić go w faktycznych klientów. Buduje zaufanie wśród wyszukiwarek oraz konsumentów, co pozytywnie wpływa na widoczność strony w sieci.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja pod kątem technicznego SEO

Oto kilka sprawdzonych technik, które pozwolą skutecznie zoptymalizować witrynę pod kątem technicznego SEO. Metody te są dość łatwe do wdrożenia, więc mogą skorzystać z nich nawet osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem.

Mapa witryny XML

Tworzenie mapy witryny XML pozwala botom indeksującym lepiej zrozumieć temat treści i strukturę organizacyjną strony, co korzystnie wpływa na jej ranking w SERP.

Kanoniczne adresy URL

Kanoniczne adresy URL to bardzo ważny element każdej witryny e-commerce. Możesz je zbadać, wyświetlając kod swojej witryny i upewniając się, że odpowiada on bieżącemu adresowi strony.

Likwidacja błędów indeksowania

Warto zbadać swoją witrynę pod kątem efektów indeksowania. Wykorzystać w tym celu możesz narzędzia, takie jak Screaming Frog, Ahrefs czy SEMrush. Zidentyfikowanie błędów z indeksowaniem to ważny krok w kierunku ich optymalizacji i zwiększenia autorytetu witryny.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Test optymalizacji mobilnej powinien być elementem każdej strategii SEO. Większość użytkowników korzysta bowiem ze smartfonów, co powinno być uwzględnione podczas projektowania funkcjonalności witryny. Google Search Console to narzędzie, które pozwoli wykryć wszelkie błędy związane z indeksacją mobilną, dzięki czemu naprawienie ich nie będzie stanowiło żadnego problemu.

Struktura witryny

Kolejnym ważnym elementem technicznej strategii SEO jest optymalizacja struktury witryny. Udoskonalenie treści i zbudowanie sieci wartościowych linków wewnętrznych nie tylko gwarantuje pozytywne wrażenia użytkownika, ale też zwiększa autorytet strony w oczach wyszukiwarki, dzięki czemu szanse na wyższe pozycjonowanie znacznie wzrastają.

Znaczniki schematu

Dodanie i optymalizacja danych strukturalnych mogą znacznie poprawić wizerunek witryny oraz wznieść ją na szczyt listy wyników wyszukiwania. Wtyczka Schema.press może znacznie ułatwić ten proces, więc warto z niej skorzystać.

Szybkość witryny

Warto przeprowadzić test szybkości witryny za pomocą PageSpeed ​​Insights lub Google Analytics Site Speed ​​Report. Skrócony czas ładowania ma bowiem korzystny wpływ na pozycjonowanie w SERP, gdyż poprawia wrażenia użytkownika, co jest nadrzędnym celem Google.

Optymalizacja danych

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek, koniecznie zbadaj wydajność swojej witryny i skuteczność wcześniej wdrożonych elementów za pomocą narzędzi, takich jak Google Search Console czy Google Analytics. Zgromadzone informacje posłużą Ci jako fundament efektywnej strategii SEO, dzięki której strona będzie się lepiej pozycjonować.

Struktura strony

Ten aspekt warto przeanalizować ręcznie, to znaczy bez użycia narzędzi analitycznych. Sprawdzenie ogólnego wyglądu witryny i jej funkcjonalności pozwoli stworzyć skuteczny plan optymalizacyjny, który zwiększy ruch w witrynie i wygeneruje wyższą konwersję. Zbadaj więc czynniki, takie jak system nawigacji, czytelność treści, jakość zdjęć i filmów oraz strukturę linków wewnętrznych, a wyciągnięte wnioski wykorzystaj w swoich działaniach optymalizacyjnych.

Indeksowanie

Optymalizacja treści pod kątem pozytywnych doświadczeń użytkowników to nie wszystko. Trzeba też zadbać o proces indeksowania, gdyż to właśnie na jego podstawie Google buduje ranking SERP. Usunięcie zduplikowanych treści i plików blokujących boty wyszukiwarek umożliwi dogłębną analizę zawartości witryny, dzięki czemu szanse na lepsze pozycjonowanie znacznie wzrosną.

Sprawdź: Optymalizacja witryny internetowej pod kątem Google. Jak wyszukiwarka ocenia naszą jakość?

Jak działają algorytmy Google?

Poznanie algorytmów Google to bardzo ważny element każdej strategii SEO. Identyfikacja obszarów, które wyszukiwarka uwzględnia podczas budowania rankingu, pozwoli bowiem obrać odpowiedni kierunek i zastosować techniki korzystnie wpływające na wydajność strony.

Oto krótki przegląd poszczególnych algorytmów Google:

  • 2003 – Floryda (przeciwko upychaniu słów kluczowych)
  • 2005 – Jagger (przeciwko spamowaniu linkami)
  • 2009 – Caffeine (indeksacja w czasie rzeczywistym)
  • 2010 – MayDay (przeciwko mało wartościowej zawartości)
  • 2011 – Panda (jakość treści)
  • 2011 – wdrożenie protokołu SSL do czynników rankingowych
  • 2011 – Freshness (aktualna zawartość)
  • 2012 – Penguin (przeciwko spamowaniu linkami)
  • 2012 – Knowledge Graph
  • 2012 – EMD (dopasowanie domeny)
  • 2013 – Phantom (aktualizacja jakości treści)
  • 2013 – Hummingbird (aktualizacja algorytmu)
  • 2015 – Rankbrain (wyszukiwanie kontekstowe)

Podsumowanie

Najważniejszym celem technicznego SEO jest poprawa wrażeń użytkownika i optymalizacja procesu indeksowania. Strategia wykorzystująca wyżej wymienione czynniki może okazać się kluczem do sukcesu, gdyż dbałość o poszczególne elementy struktury witryny mają decydujący wpływ na budowę rankingu Google. Nie czekaj więc i zadbaj o swoją pozycję w SERP już dziś!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Mapa strony – co to jest? Jak stworzyć mapę witryny oraz jaki wpływ na SEO ma sitemapa?
Mapa strony – co to jest? Jak stworzyć mapę witryny oraz jaki wpływ na SEO ma sitemapa?
Jeśli zależy Ci na optymalizacji swojej strony internetowej, a także na uporządkowaniu jej zawartości, najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie do mapy […]
Wirusy na stronie internetowej – jak się ich pozbyć?
Wirusy na stronie internetowej – jak się ich pozbyć?
Komunikaty w sieci dotyczące tego, że strona nie działa prawidłowo, są frustrujące. To wyraźny sygnał pojawienia się intruzów w obrębie witryny.
Kompendium wiedzy o przekierowaniach na WordPressie
Kompendium wiedzy o przekierowaniach na WordPressie
Przekierowania na WordPressie wpływają na wrażenia użytkownika, a także na ocenę strony przez wyszukiwarkę Google. Sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę