Techniczna optymalizacja witryny – na co zwrócić uwagę?

Techniczna optymalizacja witryny – na co zwrócić uwagę?

Mikhail Nilov/pexels.com

Techniczna optymalizacja pod kątem SEO to bardzo ważny proces, który koncentruje się na wielu czynnikach, takich jak treść, wrażenia użytkownika, struktura witryny czy szybkość ładowania strony. Jeśli zatem zależy Ci na wysokiej pozycji w SERP, koniecznie musisz zadbać o ten aspekt.

Czym jest techniczne SEO?

SEO techniczne to proces optymalizacji witryny, którego celem jest poprawa indeksowania strony i generowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników. Strategia ta skupia się na wnętrzu witryny, uwzględniając wiele istotnych czynników, takich jak metadane, prędkość ładowania czy przyjazność dla urządzeń mobilnych, którym przyjrzymy się bliżej w dalszej części artykułu.

Dlaczego warto prowadzić strategię technicznego SEO?

Techniczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest niezwykle ważna, ponieważ generuje łatwą nawigację w witrynie i pozwala uniknąć problemów związanych z wydajnością strony, które niekorzystnie wpływają na indeksowanie i ranking w SERP.

Źródło: Polina Zimmerman/pexels.com

Ponadto SEO techniczne pozwala zwiększyć ruch w witrynie i przekształcić go w faktycznych klientów. Buduje zaufanie wśród wyszukiwarek oraz konsumentów, co pozytywnie wpływa na widoczność strony w sieci.

Optymalizacja pod kątem technicznego SEO

Oto kilka sprawdzonych technik, które pozwolą skutecznie zoptymalizować witrynę pod kątem technicznego SEO. Metody te są dość łatwe do wdrożenia, więc mogą skorzystać z nich nawet osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem.

Mapa witryny XML

Tworzenie mapy witryny XML pozwala botom indeksującym lepiej zrozumieć temat treści i strukturę organizacyjną strony, co korzystnie wpływa na jej ranking w SERP.

Kanoniczne adresy URL

Kanoniczne adresy URL to bardzo ważny element każdej witryny e-commerce. Możesz je zbadać, wyświetlając kod swojej witryny i upewniając się, że odpowiada on bieżącemu adresowi strony.

Likwidacja błędów indeksowania

Warto zbadać swoją witrynę pod kątem efektów indeksowania. Wykorzystać w tym celu możesz narzędzia, takie jak Screaming Frog, Ahrefs czy SEMrush. Zidentyfikowanie błędów z indeksowaniem to ważny krok w kierunku ich optymalizacji i zwiększenia autorytetu witryny.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Test optymalizacji mobilnej powinien być elementem każdej strategii SEO. Większość użytkowników korzysta bowiem ze smartfonów, co powinno być uwzględnione podczas projektowania funkcjonalności witryny. Google Search Console to narzędzie, które pozwoli wykryć wszelkie błędy związane z indeksacją mobilną, dzięki czemu naprawienie ich nie będzie stanowiło żadnego problemu.

Struktura witryny

Kolejnym ważnym elementem technicznej strategii SEO jest optymalizacja struktury witryny. Udoskonalenie treści i zbudowanie sieci wartościowych linków wewnętrznych nie tylko gwarantuje pozytywne wrażenia użytkownika, ale też zwiększa autorytet strony w oczach wyszukiwarki, dzięki czemu szanse na wyższe pozycjonowanie znacznie wzrastają.

Znaczniki schematu

Dodanie i optymalizacja danych strukturalnych mogą znacznie poprawić wizerunek witryny oraz wznieść ją na szczyt listy wyników wyszukiwania. Wtyczka Schema.press może znacznie ułatwić ten proces, więc warto z niej skorzystać.

Szybkość witryny

Warto przeprowadzić test szybkości witryny za pomocą PageSpeed ​​Insights lub Google Analytics Site Speed ​​Report. Skrócony czas ładowania ma bowiem korzystny wpływ na pozycjonowanie w SERP, gdyż poprawia wrażenia użytkownika, co jest nadrzędnym celem Google.

Optymalizacja danych

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek, koniecznie zbadaj wydajność swojej witryny i skuteczność wcześniej wdrożonych elementów za pomocą narzędzi, takich jak Google Search Console czy Google Analytics. Zgromadzone informacje posłużą Ci jako fundament efektywnej strategii SEO, dzięki której strona będzie się lepiej pozycjonować.

Struktura strony

Ten aspekt warto przeanalizować ręcznie, to znaczy bez użycia narzędzi analitycznych. Sprawdzenie ogólnego wyglądu witryny i jej funkcjonalności pozwoli stworzyć skuteczny plan optymalizacyjny, który zwiększy ruch w witrynie i wygeneruje wyższą konwersję. Zbadaj więc czynniki, takie jak system nawigacji, czytelność treści, jakość zdjęć i filmów oraz strukturę linków wewnętrznych, a wyciągnięte wnioski wykorzystaj w swoich działaniach optymalizacyjnych.

Indeksowanie

Optymalizacja treści pod kątem pozytywnych doświadczeń użytkowników to nie wszystko. Trzeba też zadbać o proces indeksowania, gdyż to właśnie na jego podstawie Google buduje ranking SERP. Usunięcie zduplikowanych treści i plików blokujących boty wyszukiwarek umożliwi dogłębną analizę zawartości witryny, dzięki czemu szanse na lepsze pozycjonowanie znacznie wzrosną.

Jak działają algorytmy Google?

Poznanie algorytmów Google to bardzo ważny element każdej strategii SEO. Identyfikacja obszarów, które wyszukiwarka uwzględnia podczas budowania rankingu, pozwoli bowiem obrać odpowiedni kierunek i zastosować techniki korzystnie wpływające na wydajność strony.

Oto krótki przegląd poszczególnych algorytmów Google:

  • 2003 – Floryda (przeciwko upychaniu słów kluczowych)
  • 2005 – Jagger (przeciwko spamowaniu linkami)
  • 2009 – Caffeine (indeksacja w czasie rzeczywistym)
  • 2010 – MayDay (przeciwko mało wartościowej zawartości)
  • 2011 – Panda (jakość treści)
  • 2011 – wdrożenie protokołu SSL do czynników rankingowych
  • 2011 – Freshness (aktualna zawartość)
  • 2012 – Penguin (przeciwko spamowaniu linkami)
  • 2012 – Knowledge Graph
  • 2012 – EMD (dopasowanie domeny)
  • 2013 – Phantom (aktualizacja jakości treści)
  • 2013 – Hummingbird (aktualizacja algorytmu)
  • 2015 – Rankbrain (wyszukiwanie kontekstowe)

Podsumowanie

Najważniejszym celem technicznego SEO jest poprawa wrażeń użytkownika i optymalizacja procesu indeksowania. Strategia wykorzystująca wyżej wymienione czynniki może okazać się kluczem do sukcesu, gdyż dbałość o poszczególne elementy struktury witryny mają decydujący wpływ na budowę rankingu Google. Nie czekaj więc i zadbaj o swoją pozycję w SERP już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    11 najczęstszych błędów SEO przy ekspansji zagranicznej

    11 najczęstszych błędów SEO przy ekspansji zagranicznej

    Otwarcie się na nowy rynek to odważna decyzja, ale też ogromna szansa. Przygotowaliśmy garść cennych porad, które pomogą Ci uniknąć podstawowych błędów na nieznanym lądzie.
    Jak stworzyć backlinki zgodnie z SEO?

    Jak stworzyć backlinki zgodnie z SEO?

    Chciałbyś wprowadzić do swoich działań SEO strategię backlinków, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Stworzyliśmy ten artykuł specjalnie dla Ciebie!
    Infografika wzmacniająca konwersję – jak ją przygotować i dlaczego wspomoże Twoje SEO?

    Infografika wzmacniająca konwersję – jak ją przygotować i dlaczego wspomoże Twoje SEO?

    Infografiki i im podobne elementy wizualne, potrafią działać niczym magnes, przyciągając do treści. Dlaczego by więc nie wykorzystać tego w SEO?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.