DARMOWY AUDYT SEO

Techniczne SEO – 5 najistotniejszych błędów

Techniczne SEO – 5 najistotniejszych błędów

Avel Chuklanov/unsplash.com

Wszyscy wiemy, że zanim SEO przyniesie pożądane efekty, trzeba odpowiednio zaangażować się w działania. Niestety wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak faktycznie wygląda struktura ich strony.

Wynika to z reguły z braku regularnego kontrolowania i analizowania poszczególnych procesów optymalizacyjnych. Mimo że na pierwszy rzut oka nie jest to zauważalne, wewnątrz witryny często pojawiają się liczne problemy techniczne, które mogą mieć znaczący wpływ na ranking w Google.

Wiele z tych nieprawidłowości jest również stosunkowo łatwych do naprawienia, więc warto szybko je wykryć i zneutralizować. Istotną cechą SEO jest to, że zmienia się z roku na rok. To, co kiedyś uznawane było za prawidłowe, dziś okazać się może sporym problemem.

Na szczęście nie musisz samodzielnie identyfikować poszczególnych błędów w witrynie. Istnieje bowiem wiele technicznych narzędzi audytu SEO, które wykryją pojawiające się błędy i w jasny sposób Ci je przestawią.

Przyjrzyjmy się zatem problemom technicznym, które powinieneś jak najszybciej naprawić.

Niezabezpieczona witryna

Celem wyszukiwarek jest zaprezentowanie użytkownikom jak najlepszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.

Chociaż często oznacza to wyświetlanie trafnych i przydatnych treści, Google stara się uwzględniać w tym procesie również bezpieczeństwo witryn.

Wyszukiwarki wiedzą bowiem, że użytkownicy preferują korzystanie z zabezpieczonych zasobów.

W obecnych czasach istnieje wiele potencjalnych zagrożeń, na które natknąć się można podczas przeglądania treści.

Nie ulega też wątpliwości, że odbiorcy chcą unikać wszelkiego ryzyka związanego na przykład z kradzieżą danych osobowych.

Jeśli więc jeszcze tego nie zrobiłeś, koniecznie zdobądź certyfikat SSL i przełącz się na protokół HTTPS, aby pokazać użytkownikom, że mogą czuć się bezpieczni.

Sprawdź: Więcej wyświetleń Twoich produkcji? Żaden problem! – YouTube i SEO

Brak mapy XML

Zadaniem wyszukiwarek jest indeksowanie każdej strony w sieci i badanie jej wartości. Tylko w ten sposób możliwie jest bowiem racjonalne zbudowanie rankingu SERP.

Być może sądzisz, że obecne, nowoczesne wyszukiwarki są w stanie zrobić to samodzielnie, bez Twojej pomocy – nic bardziej mylnego. Okazuje się jednak, że konieczne jest podanie im kilku istotnych informacji, dzięki którym proces ten będzie o wiele skuteczniejszy.

Źródło: Nick Morrison/unsplash.com

Aby zatem ułatwić wyszukiwarkom zrozumienie zawartości Twojej witryny, musisz utworzyć mapę XML. W ten sposób poinformujesz algorytmy o znaczeniu poszczególnych zasobów, dzięki czemu łatwiej będzie je znaleźć i zaindeksować.

Warto też pozostawiać mapy XML bez żadnych przekierowań 301/302, uszkodzonych stron lub błędów serwera, co dodatkowo usprawni analizę i pozwoli osiągnąć wyższą pozycję w rankingu.

Zduplikowane treści

Z pewnością nie umieściłbyś celowo dwóch niemal identycznych stron w swojej witrynie. Posiadanie zduplikowanych treści może być więc zjawiskiem, o którym nawet nie masz pojęcia.

Istnienie powielonej zawartości stwarza wyszukiwarkom wiele problemów z indeksowaniem. Jeśli dwie strony o podobnej treści mają różne adresy URL, Google nie wie, którą z nich należy traktować priorytetowo i wyświetlać w rankingu SERP. Wynika z tego sytuacja, w której będziesz mieć dwie niemal identyczne zawartości nieprzynoszące żadnych satysfakcjonujących efektów.

Konieczne jest zatem jak najszybsze zidentyfikowanie i usunięcie zduplikowanych elementów, gdyż pozwoli to uniknąć problemów z pozycjonowaniem.

Sprawdź: Czy recenzje w Google wpływają na pozycjonowanie strony?

Powolna witryna

Współcześni użytkownicy oczekują, że poszukiwane przez nich informacje będą dostępne od razu.

Mimo że Tobie wydawać się może, że warto poczekać kilka sekund na załadowanie zawartość witryny, odbiorcy prawdopodobnie nie podzielają tego zdania. Jeśli Twoja witryna ładuje się ponad 5 sekund, użytkownicy prawdopodobnie szybko ją opuszczą, a co więcej, przejadą do zasobów konkurencyjnej marki. Nie ma bowiem powodu, dla którego konsumenci mieliby czekać na całkowite załadowanie witryny. Niestety, jest to wciąż dość powszechny problem.

Istnieje kilka istotnych przyczyn, które mogą powodować powolne otwieranie witryny. Warto więc dokładnie przeanalizować jej strukturę i zidentyfikować obszary, które mogą mieć na to największy wpływ.

Istnienie uszkodzonych linków

Umieszczanie linków w treści to jedna z najistotniejszych praktyk SEO. Ułatwia to bowiem użytkownikom poruszanie się po witrynie i docieranie do szczególnie interesujących ich stron. Warto też zaznaczyć, że Google będzie indeksować witrynę tak, jak zrobiłby to typowy odbiorca.

Jeśli więc nie śledzisz stron, do których prowadzą poszczególne linki, możesz poważnie zaszkodzić swojemu SEO. Liczne przekierowania lub zawartość o niskiej jakości to powszechne problemy powiązane ze strategią link buildingu.

Kluczem jest wówczas usunięcie uszkodzonych łączy i zastąpienie ich poprawnie funkcjonującymi linkami, które korzystnie wpłyną nie tylko na wrażenia odbiorców, ale też na pozycjonowanie w Google.

Sprawdź: Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?

Podsumowanie

Jak widać, istnieje wiele technicznych błędów w witrynie, które spowodować mogą poważne spadki w rankingu Google. Warto więc wykorzystać kilka skutecznych narzędzi analitycznych, aby dokładnie zbadać swoją zawartość i zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości. Dbałość o poprawne indeksowanie strony i pozytywne wrażenia użytkownika powinna być bowiem celem każdego twórcy internetowego. Nie czekaj więc i zadbaj o swój sukces już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie szkoły nauki jazdy
    Pozycjonowanie szkoły nauki jazdy
    Coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie kursu w szkole nauki jazdy. Warto więc wiedzieć, jak skutecznie wypromować swoją markę w tej branży.
    Czy sklep internetowy się opłaca?
    Czy sklep internetowy się opłaca?
    Chcesz otworzyć sklep internetowy, ale nie wiesz, czy to opłacalne? Z jakimi kosztami musisz się liczyć na starcie i dalszych etapach rozwoju sklepu?
    Co to jest paginacja stron  i czy warto ją stosować?
    Co to jest paginacja stron i czy warto ją stosować?
    Sprostanie oczekiwaniom Google wymaga cierpliwości i troski o każdy detal zarządzanej witryny. Dla pozycjonowania wartość ma również paginacja stron.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę